Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Staatsinrichting (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=17)
-   -   Splitsing voetbalbond? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=19806)

Patriot! 5 september 2004 20:01

Splitsing voetbalbond?

Hans1 5 september 2004 20:33

Dit is ontoelaatbaar. De Belgische Unie zal hier gepast op reageren !

Philips Inc. 5 september 2004 21:09

Een Vlawa-liga: een liga met Vlaamse en Waalse ploegen, eventueel ook Nederlandse en Luxemburgse ...

Moet kunnen ...

Maar ja, de BUB'ers beseffen dat met de splitsing van de voetbalbond het einde wel in zicht is ...

Yann 5 september 2004 21:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Philips Inc.
Een Vlawa-liga: een liga met Vlaamse en Waalse ploegen, eventueel ook Nederlandse en Luxemburgse ...

Moet kunnen ...

Maar ja, de BUB'ers beseffen dat met de splitsing van de voetbalbond het einde wel in zicht is ...

Is dat hét einde voor u? De splitsing van de voetbalbond? Het leven is meer dan voetballen alleen!

De Flaminganten zijn hier nochthans zwaar over de schreef gegaan. Wacht maar tot dit ten oren komt van de bevolking. U zal uw lelijke vlag in het slijk terugvinden.

Forend 5 september 2004 21:19

Een Vlaamse voetbalcompetitie? Tzal de moeite zijn, :lol: en denk maar niet dat je RSCA meekrijgt...die kiezen voor BELGIË!!

Yann 5 september 2004 21:33

Ik herinner mij berichten op het Gastenboek van Vlaanderen Vlagt. Afin, het waren eerder bedreigingen van bezorgde supporters die het niet verkropten dat enkele gefrustreerden daar met hun vod kwamen zwaaien.

Forend 5 september 2004 21:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Yann
Ik herinner mij berichten op het Gastenboek van Vlaanderen Vlagt. Afin, het waren eerder bedreigingen van bezorgde supporters die het niet verkropten dat enkele gefrustreerden daar met hun vod kwamen zwaaien.

Anderlecht-supporters of Rode Duivel-supporters, ik zou het in ieder geval voor beide ongepast vinden...

Yann 5 september 2004 21:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Forend
Anderlecht-supporters of Rode Duivel-supporters, ik zou het in ieder geval voor beide ongepast vinden...

Het is ongepast, maar ergens kan ik het wel begrijpen dat voor sommigen na dergelijke pesterijen de stoppen doorslaan.

Forend 5 september 2004 22:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Yann
Het is ongepast, maar ergens kan ik het wel begrijpen dat voor sommigen na dergelijke pesterijen de stoppen doorslaan.

Indd! Bij Brugge is het net omgekeerd, daar mag je niet met een Belgische vlag staan zwaaien of je krijgt hun supportersclub*hooligans..kuch* op uw nek. Vele daarvan hebben trouwens nauwe banden met het blok.

Jan van den Berghe 5 september 2004 22:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Forend
... je krijgt hun supportersclub*hooligans..kuch* op uw nek. Vele daarvan hebben trouwens nauwe banden met het blok.

En die beschuldiging kunt natuurlijk aantonen, nietwaar?!

Yann 5 september 2004 22:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe

Dat het Vlaams Blok vol met hooligans zit, of dat die Hooligans Vlaams Blokkers zijn? :wink:

Pietje 5 september 2004 23:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe

Was geen beschuldiging. Louter een vaststelling 8)

kempenaar 5 september 2004 23:36

Jan van den Berghe 6 september 2004 06:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kempenaar

Zien er toch zware hooligans uit, als u het mij vraagt... :-D

Jan van den Berghe 6 september 2004 06:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pietje
Was geen beschuldiging. Louter een vaststelling 8)

Of anders geformuleerd: dit kunt u natuurlijk aantonen,nietwaar?!

stab 6 september 2004 07:44

Een Vlaamse Voetbal liga, waarom niet?
Waarom mogen de Engelsen, noord-ieren, Schotten en Welzen als afzonderlijke landen deelnemen?
En waarom niet Vlaanderen en Wallonië?
Elke splitsing - hoe symbolisch ook - brengt het einddoel naderbij: een onafhankelijk Vlaanderen.

Patriot! 6 september 2004 10:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kempenaar

De vlag van Lierse. Ik zie geen Vlaamse leeuw.

Allen Lierse supporters, zonder Vlaamsnationale kenmerken. Enkel twee leeuwen in de achtergrond.

Lierse dat uit de bol gaat, daar zijn enkele zwart-gele vlaggen bij, louter en alleen voor de kleuren (zwartgeel, de kleuren van Lierse). Een vriend van mij is Lierse-supporter, en die zwaait ook met een zwartegele leeuw. Hij vertelde me echter dat dat niets, maar dan ook niets met politiek te maken heeft, maar enkel met die kleuren. Hij is Belgischgezind en stemt BUB.

zorroaster 6 september 2004 12:14

Uw vrienden zijn duidelijk niet van de verstandigste, Patriot...

Ik moet eens dringend terug gaan kijken naar de ploeg van 't stad. Benieuwd of de Spionkop nog altijd zo enthousiast "land zonder Walen" zingt.:twisted:

Koenraad Maesschalck 6 september 2004 12:23

Het is weer business as usual bij de BUBbels: veel geroep en geschreeuw maar weinig inhoud. Heel wat sportbonden zijn al gesplitst, en eens ze zijn gesplitst is hun werking opvallend vaak verbeterd. Misschien kunnen ze bij de BUB eens J-M Dedecker om z'n mening vragen, die heeft ervaring met communautaire problemen in de sportwereld.

In elk geval zou een splitsing van de KBVB een goede zaak zijn, misschien kunnen de Vlaamse clubs aansluiten in de Nederlandse voetbalbond om tot een Dietse competitie te komen, waar het niveau ongetwijfeld hoger zal liggen.

Betweter 6 september 2004 12:34

De Vlaamse Leeuwen bij Lierse wordne geleverd door VBJ. Dus wel politiek.

Dit ter info ;)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be