![]() |
Een verhaal voor de kleinkinderen.
Kreeg ik toch wel een idee zeker!
Wat is het toekomstige verhaal aan je kleinkinderen over dingen die je vandaag doet of meemaakt? |
Toen ik zelf klein was
- kon ik gewoon over straat lopen, zonder auto's - hingen we uitgeholde suikerbieten aan de bomen op Allerzielen, en noemden we dat geen halloween met uitgeholde pompoenen - spraken alle mensen in het dorp gewoon dezelfde taal - waren alle mensen in het dorp blank - werden mensen met slecht gedrag collectief veroordeeld door de gemeenschap - konden kinderen gerust alleen rondlopen zonder begeleiding en zonder dat hen iets overkwam - mochten kinderen nog appeltjes plukken van de boom van de buurman terwijl die riep "houd den dief" - liet men zowel de voordeur als de achterdeur gewoon open - kwam de bakker, beenhouwer en melkboer gewoon aan huis binnen hun goederen brengen - kweekte men zelf zijn eigen groenten - werden boontjes gestereliseerd in potten - moest de hond buiten aan de ketting liggen en niet binnen aan de haard. |
Ik hoop iets in die aard....
"Toen woonden we nog in dat klein gek landje waar nu iedereen honger heeft en waar twee taalgroepen mekaar de kop inslaan." Hoop in de zin van - we hebben juist gehandeld - niet dat ik hoop dat het zover komt. |
*moest ik nog geen belastingen betalen
*bestond internet niet *werd je straf die je op school kreeg verdubbeld door je ouders |
Citaat:
Hoop is iets dat je wilt dat er gebeurt. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar wat moet ik verstaan onder: Citaat:
|
islam
|
Toen kon je op internet nog schrijven wat je wou en was wat je vond nog ongesencureerd .... :twisted:
|
islam
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Toen ik een jaar of tien was, zag ik mijn eerste neger op een Amerikaans Tv-programma.
We kochten toen zonder problemen kleine pakjes sigaretten in de tabakswinkel, wie niet rookte was een janet. |
Citaat:
|
Citaat:
't Is de sucree van de Crabbia, van de Coquilhatstad, van de Boma Hier moette zèn, hier moette wezen 5 frang de toet! Het zou ook 1 frank kunnen geweest zijn, dat weet ik echt niet meer. |
't Was 2 frank de toet. Dat schoot me nu opeens te binnen :-D
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik hoop iets in die aard.... "Toen woonden we nog in dat klein gek landje waar nu iedereen honger heeft en waar twee taalgroepen mekaar de kop inslaan." ( 'Hoop' in de zin van - nu het jammer genoeg met België zover is gekomen hebben we toch op tijd de juiste beslissing kunnen nemen. ) Beter zo? Alléz kom, op 10 ....hoeveel? |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:02. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be