![]() |
Twijfel
We cannot begin with complete doubt
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Twijfel niet: God is er.
Descartes: Ik denk dus ik ben... Harriechristus: Ik denk dus ik ben God.....:-):-):-) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Tot op heden nog steeds geen bewijs gezien van het hersenskronkel "het luchtkasteel" !!
|
Citaat:
|
Citaat:
Iedereen is IK en aldus kunnen we ook zeggen: Wij denken dus wij zijn God. Daar komt dan ook nog de oneindige veelheid der ikken van de microwezentjes bij. |
Citaat:
|
Citaat:
Dus in feiten is hij niet enkel aan de poort blijven staan; zoals u het uitdrukt heeft hij zelfs die poort dichtgeslagen? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
De hogere synthese is hier mijn atoomtheorie. Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Maar behalve het denkende bewustzijn is er ook dat van het gevoel en die van de zintuiglijke waarneming. Citaat:
Gedachten zijn abstract, maar die je wel bij jezelf kunt ervaren. En wetenschap is weten, dus ook denken met name. Het zou dan betekenen dat de wetenschap zichzelf niet kan bewijzen. |
Twijfel op zich is ook al een fenomeen waarover veel gezegd kan worden. Is twijfelen positief of eerder negatief? In ieder geval kan nooit twijfelen of zichzelf het recht op twijfelen ontzeggen toch ook niet goed zijn want zal dat eerder tot verstardheid leiden; en verstardheid is het omgekeerde van vernieuwing en zonder vernieuwing, geen vooruitgang.
|
Citaat:
ahaaaa , een verzinsel is dus iets niet vasthoudbaar !! |
Citaat:
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:30. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be