Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   Volgens EU-richtlijnen is deze gezonde giraffe vermoord (https://forum.politics.be/showthread.php?t=198189)

Derk de Tweede 9 februari 2014 15:47

Volgens EU-richtlijnen is deze gezonde giraffe vermoord

Gisteren

http://www.geenstijl.nl/mt/archieven...jonge_gir.html

Een Nederlandse dierentuin wilde het dier graag hebben. :twisted:

ilfalco 9 februari 2014 18:49

complete waanzin... die dieren horen thuis in de natuur. Nogmaals een bewijs dat dierentuinen dieronvriendelijk zijn.

six 9 februari 2014 18:51

Los van gedoe over dat wij dieren doden voor ons eten:

Dit is waar een teveel aan wet toe kan leiden.

Nietzsche 9 februari 2014 19:43

Giraf is erg lekker heb ik gehoord.

D'ARTOIS 9 februari 2014 20:35

Er zijn regels binnen de EU dierentuin associatie welke aangestuurd zijn door de EU.

Er was een zoo in GB die het dier opgevangen zou kunnen hebben maar Copenhagen nam niet de moeite contact met deze Zoo op te nemen. De modus om vers bloed te importeren is door de EU regelgeving in combo met terroristisch Amerika nagenoeg uitgesloten. Fokprogramma's zijn feitelijk onnodig omdat er voldoende vervangend materiaal voorhanden is. Dit was voor de Denen de meest goedkope en gemakzuchtigste oplossing. Kan je ook wel voorstellen in een land waar ze 's morgens bij de koffie al met een fles Johnny Walker klaar staan.

six 10 februari 2014 00:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door D'ARTOIS (Bericht 7009504)
Er zijn regels binnen de EU dierentuin associatie welke aangestuurd zijn door de EU.

Er was een zoo in GB die het dier opgevangen zou kunnen hebben maar Copenhagen nam niet de moeite contact met deze Zoo op te nemen. De modus om vers bloed te importeren is door de EU regelgeving in combo met terroristisch Amerika nagenoeg uitgesloten. Fokprogramma's zijn feitelijk onnodig omdat er voldoende vervangend materiaal voorhanden is. Dit was voor de Denen de meest goedkope en gemakzuchtigste oplossing. Kan je ook wel voorstellen in een land waar ze 's morgens bij de koffie al met een fles Johnny Walker klaar staan.

Gemakzuchtig omdat zij anders door veel wet moesten ploeteren.

1207 10 februari 2014 10:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche (Bericht 7009416)
Giraf is erg lekker heb ik gehoord.

Ik ben wel blij voor de leeuwen in die zoo. bijna echt feest gisteren, om het echt te maken hadden ze die giraf wel levend bij de leeuwen moeten zetten

Dutch_Strawberry 10 februari 2014 13:38

Dus een giraf wordt de nek omgedraaid wegens schrik voor inteelt. En ondertussen kweken de Pakistanen er hier in ons land rustig op los. Breng al die nichten en neven maar over en kweek nog meer debieltjes en mongolen! De belastingbetaler zal er wel voor opdraaien!

Charlie don't Surf 10 februari 2014 15:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 1207 (Bericht 7010420)
Ik ben wel blij voor de leeuwen in die zoo. bijna echt feest gisteren, om het echt te maken hadden ze die giraf wel levend bij de leeuwen moeten zetten

:-) , publiek niet op de hoogte brengen , gewoon die giraf erbij gooien ...

D'ARTOIS 10 februari 2014 19:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door six (Bericht 7010059)
Gemakzuchtig omdat zij anders door veel wet moesten ploeteren.

Voilá.

parcifal 10 februari 2014 22:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dutch_Strawberry (Bericht 7010649)
Dus een giraf wordt de nek omgedraaid wegens schrik voor inteelt. En ondertussen kweken de Pakistanen er hier in ons land rustig op los. Breng al die nichten en neven maar over en kweek nog meer debieltjes en mongolen! De belastingbetaler zal er wel voor opdraaien!

Afmaken en aan de leeuwen voederen? Niet slecht. Ecologisch en economisch.

En dan die leeuwen een indigestie en dat is dan JOUW fout.

Demper 10 februari 2014 23:07

Zo erg is dat allemaal niet.

cookie monster 11 februari 2014 00:26

RIP aan deze giraf !!

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dutch_Strawberry (Bericht 7010649)

Politiekers zijn inteelt !! :D

D'ARTOIS 11 februari 2014 00:30

De giraffe is nog niet uitgestorven. Mijn vrienden van AT vliegen ze nog maandelijks rond. Platgespoten omdat ze in een vliegtuig niet kunnen staan.

Desalniettemin had dit dier rustig verder kunnen leven ware het niet dat regeltjes het anders beslisten en de Denen hoognodig aan de JW moesten. Tragisch allemaal.

metten 11 februari 2014 09:53

Je kan hier een petitie ondertekenen om die zoo-directeur het vuur aan de schenen te leggen.
http://www.thepetitionsite.com/769/6...openhagen-zoo/

1207 11 februari 2014 09:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door metten (Bericht 7012087)
Je kan hier een petitie ondertekenen om die zoo-directeur het vuur aan de schenen te leggen.

volgens mij vergeten heel wat mensen 1 ding
Een giraf is geen mens en op dat beest zijn de mensenrechten niet van toepassing hé :)

Skobelev 11 februari 2014 10:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 1207 (Bericht 7012097)
Een giraf is geen mens en op dat beest zijn de mensenrechten niet van toepassing hé :)

Hoe dichter de mens, in geestelijke ontwikkeling, staat bij de dieren, des te verder meent hij van hen verwijderd te zijn, en des te lager ziet hij op hen neer

plakker 11 februari 2014 10:40

Ik heb hier een dubbel gevoel bij.
Uiteindelijk is het de natuur. Maar dan zouden ze de giraf levend aan de dieren moeten gegeven hebben als dat het excuus is.
Als het niet is om ze dicht bij de natuur te laten leven konden ze gewoon blijven diepgevroren lompen vlees geven (waarvan we ook de afkomst niet kennen)
Waar ik wél een probleem mee heb is dat dat beest in stukjes gekapt en geshowd wordt voor de ogen van kinderen die dit alles nog niet kunnen relativeren

D'ARTOIS 11 februari 2014 12:23

Citaat:

Je zou eens moeten weten wat de PvdDieren in dit opzicht al politiek afgedwongen heeft.
Hier is gewoon niet nagedacht en hebben de Denen de weg van JW eh de minste weerstand gezocht.

In een strenge winter moest ik naar Copenhagen. Stom genoeg ging ik met de auto om vrienden in Hamburg te kunnen bezoeken.
Toen ik van de boot afkwam heb ik het geweten.

metten 11 februari 2014 12:30

Citaat:

De oorspronkelijke bedoeling van een dierentuin is het publiek kennis te laten maken met uitheemse diersoorten die het anders niet te zien krijgt. Na verloop van tijd werden de dieren in een zo goed mogelijk nagebootste natuurlijke omgeving getoond omdat de zoo ook een opvoedende waarde moest meekrijgen. De kweekprogramma's werden opgezet om een bedreigde soort in stand te houden. Er waren genoeg dierentuinen die de giraffe wilden adopteren, maar omdat die dierentuinen geen deel uitmaakten van dezelfde organisatie (zoiets als Voka en Unizo) wilden zij het dier niet afstaan. De directeur vond er dus niets beters op dan als een Romeinse keizer van de slachting van het dier een publiek spektakel te maken. Heel dat gedoe getuigd van een verregaand cynisme!

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be