![]() |
Man die MIVB-controleur doodsloeg hoeft niet naar cel!
ON-VOOR-STEL-BAAR! Ik snap er helemaal niets meer van! Citaat:
|
Hier staat mijn verstand op stil. Wat moet je in hemelsnaam nog uitspoken om gestraft te worden?
|
Het moet natuurlijk ook gezegd worden dat dit in 99,99% van de gevallen gecatalogeerd kan worden als een banale vechtpartij. Die man deelt 1 klap uit en die man sterft. Hoeveel vechtpartijen zijn er dagelijks niet? In de meeste gevallen mondt dit uit in een bloedneus of blauw oog. De vraag die je je dus moet stellen is of deze man daar extreem zwaar moet voor boeten.
Hij heeft in voorhechtenis gezeten, moet een schadevergoeding betalen waarvoor hij waarschijnlijk de rest van zijn leven zal moeten werken. Is het dan nog opportuun dat hij nog langer in de gevangenis blijft of dat hij terug kan werken om zijn steentje bij te dragen? De rechtbank zal ook denken dat de kans op recidive vrij klein is. Ik besef dat nuancering op dit forum voor veel mensen een ongekend gegeven is, maar ik wou het toch even kwijt. |
Als de schade vergoeding hoog genoeg is heb ik er niet zo een probleem mee.
|
Citaat:
|
Maar goed, misschien heb je wel gelijk dat het beter is dat hij kan werken om een dergelijke schadevergoeding effectief te kunnen betalen.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Hier staat mijn verstand ook van stil, hoe banaal die vechtpartij ook was, dit is een vuistslag in het gezicht van de familie.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
vanaf nu heeft die kerel geen geld meer en alles wat hij vanaf nu koopt en gebruikt zal braafjes op de naam van ma , pa, broer, nicht en neef staan. |
Citaat:
Medewerking aan een onderzoek kan wel strafvermindering geven, maar NOOIT "niet naar de gevangenis". |
Citaat:
Ik vrees van niet... |
even vergelijken met de BBET straffen ?
valt dit te vergelijken ? :-) |
Citaat:
1, het is fictie. 2, die man nam wraak op de moordenaar omdat een snobistische aanklager/procureur zijn handtekening vergat te zetten. |
Citaat:
Geen zorgen , hij heeft een bevoorrecht plaatsje in het rijk der hemelen |
Citaat:
|
Die man komt er goed vanaf...
|
Citaat:
Leg dat maar eens uit aan de familie en naaste vrienden van de vermoorde in kwestie. Citaat:
![]() ![]() |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:35. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be