![]() |
Wie vecht nou tegen wie in Syrië ?
In het begin dacht ik heel simpel pro- en anti-Assad.
Maar de zaak licht erg gecompliceerd waardoor vrede zeer ver weg is. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Zolang ze elkaar afschieten is het voor mij OK.Als ze volk te kort hebben,awel wij hebben er nog een paar honderdduizenden die ze mogen hebben.
|
Citaat:
|
De Koerden lijken me nog de beste van alle partijen maar die vechten ook tegen de rebellen, ISIS en andere islamitische rebellen willen die islamiseren.
Het wordt nog veel gecompliceerder, in je overzicht vergeet je het Islamitisch Front van moslimrebellen in Syrië, dat is een groep met de meeste losse rebellengroepen die islamitische doelen hebben. Samen hebben ze 45.000 manschappen dus bijna 50% van alle rebellen. Suqur al-Sham ("Valken van de Levant") onderdeel van het Islamitisch Front, heeft nu een akkoord met ISIS, alle geschillen zullen voor een islamitische rechtbank besproken worden en ze vechten niet meer tegen elkaar. http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...5_ISIS_Akkoord |
Citaat:
Koerden zijn idd niet zo beestachtig bezig tegen hun vijanden. Wurg- en onthoofding-filmpjes heb ik niet van ze gezien. |
Citaat:
![]() |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
http://forum.politics.be/showthread.php?t=152994 *** Een aanrader *** btw : welkom terug op aarde Lennon, a lot of things have changed John! :-P |
Citaat:
je gooit hem meteen voor de leeuwen, 468 blz met 9350 reacties ! Mijn samenvatting uit de gazet (hierboven) is ongeveer even waardig als gans die draad over 'onrust in Syrië'. ;-) |
Citaat:
|
Citaat:
Misschien toch maar eens even wat tijd nemen om daar bij stil te staan, niet? |
Enige oplossing is..... veeg dit kloteland weg met ++ 1000 kiloton ++(of meer indien nodig)
|
Citaat:
|
Het is een gangbang
|
Citaat:
Uw topic die 200.000 maal werd bezocht is een dagelijkse heen en weer van pro- en contra's met massa's leugens en moddergooien, goedpraten en negeren van massamoorden inclusief op vrouwen en kinderen, aantonen van slachtpartijen van de ene partij en van de andere, links naar bizarre websites, vingerwijzingen in een richting en dan weer omgekeerd, scheldpartijen tussen forumleden, argumentaties die er geen zijn, schuldverwijzingen naar het Westen en dan weer naar de Russen en copy/paste van mediaberichten (mainstream of niet) die de ene of de andere kant vermeend gelijk zou geven. Laat staan dat er iets terug te vinden is van 'degelijke informatie', respect of andere voorbeeldige houding ten opzichte van de medemens.... |
Overzicht:
Koerden vechten in het noorden -bekend als Rojava in het Koerdisch, verwijzing naar West-Koerdistan, maar rojava betekent gewoon 'westen'- tegen Islamitische rebellen, FSA ,het Vrije Syrische leger en tenslotte nog Assad. De Koerden hebben wel een wapenstilstand met Assad, waardoor de Koerden zich kunnen concentreren op Islamisten en FSA. De YPG, de grootste Koerdische rebellengroep, zou bestaan uit ongeveer 60,000 strijders. Vele kleine rebellenbewegingen hebben zich aangesloten bij de YPG, waaronder de Syriac Militairy Council (SMC) , die uit ongeveer 1000 rebellen bestaat en vecht tegen de Islamisten om de Assyrische christenen te beschermen. Daarnaast is er de El-Ekrad front, een voornamelijke Arabische rebellengroep die vroeger deel uitmaakte van het FSA, maar ze konden en er zoch niet in vinden en ze zeggen dat Koerden de enige zijn die vrijheid en democratie naar Syrië kunnen brengen. Dan zijn er nog de Turkmenen, die zich langzaam maar aan aansluiten bij de YPG, maar onderdruk van Turkije wordt dit ontkent. Door het feit dat de YPG geen misdaden pleegt en bijna iedere bevolkingsgroep vertegenwoordigd, heeft het enorme successen geboekt en heeft het Rojava autonoom kunnen verklaren. De YPG krijgt militaire steun van Iraaks Koerdistan, politieke steun van alle Koerdische partijen buiten de PDK van Barzanî, omdat hij de banden met Turkije niet in gevaar wil brengen, alhoewel de YPG ook militaire steun krijgt van Barzani. Voor de rest van Syrië: Assad vecht tegen iedere groep en wordt gesteund door Hizboallah,Sjietische milities uit Irak,Yemen,Iran,Libanon en ook nog eens de Russen en de Druzen in het zuiden. |
Citaat:
De burgers die zich niet bij één of andere groep wensen te behoren zijn op één hand te tellen. Dat hoor je duidelijk in de intervieuws. Zelfs bij de vluchtelingen heeft iedereen zijn voorkeuren. Ik vrees dat je voor onschuldige burgers daar al onder de leeftijd van 8 jaar moet gaan zoeken. Boven die leeftijd hebben ze vaak meer schietervaring dan de meeste soldaten hier in hun hele opleiding krijgen... |
Citaat:
|
De enige die ik eventueel het regime zouden kunnen vervangen zijn de Koerden, maar dat is toch geen oplossing want dat zal de oorlog toch niet stoppen. Er zijn gewoon veel te veel losstaande groepen aan beide kanten.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:20. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be