Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Groepsverkrachting (https://forum.politics.be/showthread.php?t=198477)

vlaams realist 15 februari 2014 10:40

Groepsverkrachting

Dat er gestoorde geesten bestaan die een verkrachting plannen en uitvoeren,dat is een feit.
Maar hoe je zoiets in een groep kan plannen en uitvoeren gaat me te boven.
Ik ken best wel rare mensen,maar kheb nog nooit met een gek gesproken die zn plannen op dat gebied besprak.
Dutroux was daar een schokkend voorbeeld.Ik kan nog steeds niet begrijpen dat die zn medeplichtigen die gek niet aangaven.
Maar er gebeuren zo'n 4 zaken per week in ons land.

Stel je voor,je krijgt een telefoontje van een kennis.Hé,we zijn hier bezig,kom je niet meedoen?

maddox 15 februari 2014 12:48

Eerder een K&K zaak, met de hypothetische vraag die hier aan geplakt zit.

Ik weet wel zeker als ik zo'n telefoontje krijg, ik er naar toe ga. Niet om mee te doen, maar om zeker te zijn dat het geen flauwe grap is voor ik de politie bel.

En dat is als het een echte vriend of geliefd familielid is. In het slechtste geval bel ik na de politie de ambulance.

Langs de andere kant, echte vrienden of geliefde familieleden kennen mijn standpunt over zulke zaken, en tenzij ze straalbezopen zijn, zullen ze me niet bellen voor zulke toestanden.

Verkrachters, in groep of niet, ik heb al een paar keer mijn standputn daarover gebracht hier op politics.

De eerste keer krijgt -als het mogelijk is- het voordeel van de twijfel, en indien schuldig, de straf beperkt zich dan tot een ferme boete, en een echte gevangenisstraf. De 2de keer mag er een chirurg bijkomen om het desbetreffende gereedschap te verwijderen. Het gaat vele verkrachters niet tegenhouden meer misbruiken te plegen, maar op zijn minst is het dan toch zonder die vleselijke vernedering.

De derde keer is orgaandonatie geen slecht alternatief, want levenslang op proteïnepap en zware arbeid in een goelag is ook geen pretje.

vlaams realist 15 februari 2014 13:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 7018285)
Eerder een K&K zaak, met de hypothetische vraag die hier aan geplakt zit.

Ik weet wel zeker als ik zo'n telefoontje krijg, ik er naar toe ga. Niet om mee te doen, maar om zeker te zijn dat het geen flauwe grap is voor ik de politie bel.

En dat is als het een echte vriend of geliefd familielid is. In het slechtste geval bel ik na de politie de ambulance.

Langs de andere kant, echte vrienden of geliefde familieleden kennen mijn standpunt over zulke zaken, en tenzij ze straalbezopen zijn, zullen ze me niet bellen voor zulke toestanden.

Verkrachters, in groep of niet, ik heb al een paar keer mijn standputn daarover gebracht hier op politics.

De eerste keer krijgt -als het mogelijk is- het voordeel van de twijfel, en indien schuldig, de straf beperkt zich dan tot een ferme boete, en een echte gevangenisstraf. De 2de keer mag er een chirurg bijkomen om het desbetreffende gereedschap te verwijderen. Het gaat vele verkrachters niet tegenhouden meer misbruiken te plegen, maar op zijn minst is het dan toch zonder die vleselijke vernedering.

De derde keer is orgaandonatie geen slecht alternatief, want levenslang op proteïnepap en zware arbeid in een goelag is ook geen pretje.

Je standpunt daaromtrent ligt dicht bij het mijne.
Behalve dat koetjes en kalfjes gedeelte.
Het getal van 4 per week doet me denken dat het hier niet zomaar meer over koetjes en kalfjes gaat.
Ik vind dat het een echt probleem is,een dat mn wel wil wegmoffelen.Toch is het er.
Ik merk een duidelijke onwil om erover te praten,beetje spijtig dat jij daar aan mee doet.
Waar de Lorre en zn vrouw aldaniet verschijnen heeft meer belang.

Den Duisteren Duikboot 15 februari 2014 14:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlaams realist (Bericht 7018395)
Ik vind dat het een echt probleem is,een dat mn wel wil wegmoffelen.Toch is het er.

De ministers van justitie, volksgezondheid en binnenlandse zaken hebben de voorbije week een sensibiliserinsgcampagne op gang getrapt om verkrachting onder de aandacht te brengen en slachtoffers op te roepen aangifte te doen. Dat lijkt me niet zo'n slimme zet als "men" het fenomeen wil wegmoffelen.

vlaams realist 15 februari 2014 14:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot (Bericht 7018412)
De ministers van justitie, volksgezondheid en binnenlandse zaken hebben de voorbije week een sensibiliserinsgcampagne op gang getrapt om verkrachting onder de aandacht te brengen en slachtoffers op te roepen aangifte te doen. Dat lijkt me niet zo'n slimme zet als "men" het fenomeen wil wegmoffelen.

Inderdaad,het valt niet meer weg te stoppen.
De ministers komen echter niet met een deftig rapport,noch met een beleid.
Dat er weinig aangiftes zijn heeft daar mee te maken.Dat er slechts 4 percent veroordeeld geraakt heeft daar ook mee te maken.

De ministers van justitie,volksgezondheid en binnenlandse zaken mogen zichzelf op de borst kloppen.
Ze hebben al door dat er een probleem bestaat.Proficiat.
De studies over dit probleem heb ik niet kunnen vinden.De veroordelingen ook niet.
Sensibilizering,Wat is dat?
Geachte heer,het is niet goed om sex te hebben als de dame NEEN aan het roepen is.Indien u daar ongevoelig voor blijkt,dan zou u wel eens een voorwaardelijke straf kunnen oplopen.
De kans is klein,ongeveer 1 op 1000.

Je kan dus beter verkrachten dan verkeerd parkeren.De pakkans is lager,en de boete ook.

Beetje zuur hé,kben dan ook een vlaams realist.

Den Duisteren Duikboot 15 februari 2014 15:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlaams realist (Bericht 7018452)
Inderdaad,het valt niet meer weg te stoppen.
De ministers komen echter niet met een deftig rapport,noch met een beleid.
Dat er weinig aangiftes zijn heeft daar mee te maken.Dat er slechts 4 percent veroordeeld geraakt heeft daar ook mee te maken.

De ministers van justitie,volksgezondheid en binnenlandse zaken mogen zichzelf op de borst kloppen.
Ze hebben al door dat er een probleem bestaat.Proficiat.
De studies over dit probleem heb ik niet kunnen vinden.De veroordelingen ook niet.
Sensibilizering,Wat is dat?
Geachte heer,het is niet goed om sex te hebben als de dame NEEN aan het roepen is.Indien u daar ongevoelig voor blijkt,dan zou u wel eens een voorwaardelijke straf kunnen oplopen.
De kans is klein,ongeveer 1 op 1000.

Je kan dus beter verkrachten dan verkeerd parkeren.De pakkans is lager,en de boete ook.

Beetje zuur hé,kben dan ook een vlaams realist.

Als realist lijkt het me niet zinloos om je eerst eens grondig te informeren. Wat het beleid aangaat kun je aardig wat informatie bij elkaar sprokkelen op
http://www.milquet.belgium.be/nl/sen...-stilte-%C2%BB

Met vriendelijke groet,
Den Duisteren Duikboot

vlaams realist 15 februari 2014 16:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot (Bericht 7018503)
Als realist lijkt het me niet zinloos om je eerst eens grondig te informeren. Wat het beleid aangaat kun je aardig wat informatie bij elkaar sprokkelen op
http://www.milquet.belgium.be/nl/sen...-stilte-%C2%BB

Met vriendelijke groet,
Den Duisteren Duikboot

Mooie brochure,goede bedoelingen.
Vergeef me als ik twijfel over de uitvoeringen.
De verzamelde ministers weten dus dat er 10 misbruiken per dag zijn.Ze weten ook wie de daders zijn.
Die daders terug laten gaan achter een gesprekje lijkt mij geen goed beleid.
Dat de zaak moeilijk ligt is een feit.het misbruik in de eigen gemeenschap,vertrouwensfiguren,valse klachten.

Maar ik heb de "groepsverkrachting" aangepakt.De georganizeerde ,misdadige verkrachting van 15 jarigen.
De multicullers willen graag dit onderwerp negeren,of naar K K verwijzen.

Klojo eerste klas 15 februari 2014 18:43

Voor alle zekerheid toch maar beginnen met te stellen dat wat ik hier schrijf geen commentaar pro of tegen het initiatief van Milquet is.....want hier zijn er nogal veel die vandeneerstekeer in de aanval gaan als je gewoon een vraag stelt....
Op die site van Milquet hebben ze het over een dark number van 90 % niet aangegeven verkrachtingen. Ik vraag me al lang af hoe je eigenlijk kan weten hoeveel misdaden er niet zijn aangegeven als ze niet zijn aangegeven ? :?

Jantje 15 februari 2014 18:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Klojo eerste klas (Bericht 7018754)
Voor alle zekerheid toch maar beginnen met te stellen dat wat ik hier schrijf geen commentaar pro of tegen het initiatief van Milquet is.....want hier zijn er nogal veel die vandeneerstekeer in de aanval gaan als je gewoon een vraag stelt....
Op die site van Milquet hebben ze het over een dark number van 90 % niet aangegeven verkrachtingen. Ik vraag me al lang af hoe je eigenlijk kan weten hoeveel misdaden er niet zijn aangegeven als ze niet zijn aangegeven ? :?

Men maakt vermoedelijke cijfers op rond niet aangegeven misdrijven.

Maar laten we even kijken naar de laatste groepsverkrachting

Citaat:

Een Albanese vriendengroep daagde op aan de Schijnpoort in Antwerpen, bij het Sportpaleis. "Maar het ging niet richting centrum. Ze stelden voor om bij hen thuis in Willebroek eerst wat te drinken en te feesten. Dat leek ons ook wel leuk."

De meisjes belandden in een huis in Willebroek, waar ze shots whisky kregen toegediend. Drank, luide muziek en dansen. Met drie kerels. Er vloeide heel wat alcohol en de tieners raakten behoorlijk beschonken. De achtergebleven vriendin was inmiddels ongerust geworden, omdat ze geen antwoord kreeg op haar sms'jes. Tot plots het berichtje kwam met één woord: 'Help'. Zij kon haar vriendinnen echter niet bereiken.
http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...s-whisky.dhtml

Het is misschien grof tegenover die meisjes, maar ze zijn volgens mij zelf medeverantwoordelijk voor wat er gebeurd is.
Twee jonge meisjes die in een auto stappen bij drie vreemde kerels van vreemde afkomst.

En na een flinke portie drank nog in staan zijn om een GSM te pakken en een sms te versturen, terwijl 4 kerels hen aan het verkrachten zijn.
Klink mij vreemd in de oren.

bembem 15 februari 2014 19:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jantje (Bericht 7018781)

Maar laten we even kijken naar de laatste groepsverkrachting

http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...s-whisky.dhtml

Het is misschien grof tegenover die meisjes, maar ze zijn volgens mij zelf medeverantwoordelijk voor wat er gebeurd is.
Twee jonge meisjes die in een auto stappen bij drie vreemde kerels van vreemde afkomst.

En na een flinke portie drank nog in staan zijn om een GSM te pakken en een sms te versturen, terwijl 4 kerels hen aan het verkrachten zijn.

Heu maar je stapt gewoon niet in een auto bij 3 wildvreemdekerels of ze nu van vreemde of van 'Belgische' afkomst zijn.. dat is gewoon common sense, precies alsof 'Belgische' mannen doetjes zijn... LMAO

Tamam 15 februari 2014 19:28

Citaat:

Niet alleen grof maar het slaat op niets ooit. Het slachtoffer kende een van de daders via een chat, en het gsm berichtje was vier letters lang.

En zelf dan nog moest uw versie kloppen "medeverantwoordelijk" zijn voor een verkrachting ben je niet door zat te zijn, of met mensen die je niet kent mee te gaan naar ergens. Je moet uw vinger naar de daders wijzen, ipv een verkrachtingscultuur half goed te spreken.

Klojo eerste klas 15 februari 2014 19:35

Citaat:

.......

'Vermoedelijke' cijfers.....klinkt mij wreed wetenschappelijk.
En wij worden dus verondersteld studies die steunen op 'vermoedelijke cijfers' (ik vertaal dat als 'nattevingerwerk') als waar aan te nemen ?
(laat ik voor alle zekerheid toch nog maar eens zeggen dat ik het niet enkel heb over dit specifiek geval.....)

Klojo eerste klas 15 februari 2014 19:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tamam (Bericht 7018813)
Niet alleen grof maar het slaat op niets ooit. Het slachtoffer kende een van de daders via een chat, en het gsm berichtje was vier letters lang.

En zelf dan nog moest uw versie kloppen "medeverantwoordelijk" zijn voor een verkrachting ben je niet door zat te zijn, of met mensen die je niet kent mee te gaan naar ergens. Je moet uw vinger naar de daders wijzen, ipv een verkrachtingscultuur half goed te spreken.

Verkrachten is inderdaad not done.
Maar.....'kende een van de daders via een chat' ??? Iedereen weet dat alles wat op internet gezegd wordt voor de volle honderd procent echt en techtig de waarheid is en niets anders dan de waarheid, zo helpe mij ....
Anderzijds, nog een geluk dat die onnozelaars het IT-iq van een zesjarige (sorry, zesjarigen) hadden zodat ze niet wisten hoe hun sporen te wissen....

Jantje 15 februari 2014 20:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tamam (Bericht 7018813)

Ik praat verkrachtingen niet goed, die gasten mogen ze van mij casteren.
Maar je kan onmogelijk zeggen dat de meisjes zich niet ontverantwoordelijk hebben gedragen.
Sommige advocaten zouden zelfs spreken van uitlokking om de daders vrij te krijgen.

En een sms sturen vraagt wel meer handelingen dan 4 letters indrukken.
Juist even getest met mijn kinderen, de snelste had nog 1 minuut nodig om dat berichtje te sturen naar mijn GSM en dan hadden ze nog niemand die bezig was hen te verkrachten en waren ze niet dronken.

Jantje 15 februari 2014 20:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Klojo eerste klas (Bericht 7018819)
'Vermoedelijke' cijfers.....klinkt mij wreed wetenschappelijk.
En wij worden dus verondersteld studies die steunen op 'vermoedelijke cijfers' (ik vertaal dat als 'nattevingerwerk') als waar aan te nemen ?
(laat ik voor alle zekerheid toch nog maar eens zeggen dat ik het niet enkel heb over dit specifiek geval.....)

Het gaat inderdaad steeds over nattevingerwerk als men schattingen over niet aangegeven misdrijven spreekt.

Jantje 15 februari 2014 20:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bembem (Bericht 7018811)
Heu maar je stapt gewoon niet in een auto bij 3 wildvreemdekerels of ze nu van vreemde of van 'Belgische' afkomst zijn.. dat is gewoon common sense, precies alsof 'Belgische' mannen doetjes zijn... LMAO

Je stapt gewoon NOOIT bij onbekende in de auto.
En iemand die je kent van een chat op internet is en blijft een onbekende.

Maori 15 februari 2014 20:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bembem (Bericht 7018811)

Wat een vreselijke opmerking!
Mannen zijn volgens jou beesten die hun lusten niet onder controle hebben; mss is dat in jouw cultuur schering en inslag, hier toch niet hoor.

Jantje 15 februari 2014 21:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Maori (Bericht 7018877)
Wat een vreselijke opmerking!
Mannen zijn volgens jou beesten die hun lusten niet onder controle hebben; mss is dat in jouw cultuur schering en inslag, hier toch niet hoor.

Ook onder de Belgen zit er crapuul.

Den Duisteren Duikboot 15 februari 2014 21:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jantje (Bericht 7018871)
Het gaat inderdaad steeds over nattevingerwerk als men schattingen over niet aangegeven misdrijven spreekt.

Men maakt zulke schattingen vaak op basis van (uiteraard geanonimiseerde) slachtoffer- of daderenquêtes. Zulke enquêtes worden frequent gebruikt door criminologen.

Zo kan men bijv. 1000 mensen vragen of ze in de afgelopen vijf jaar het slachtoffer zijn geweest van een misdrijf en of ze daar aangifte van hebben gedaan. Uit die gegevens kan men afleiden in hoeveel procent van de gevallen een misdrijf tot een aangifte leidt en die cijfers vergelijken met de officiële statistieken. Zuiver nattevingerwerk is het dus niet.

Het is wel zo dat slachtoffer- en daderenquêtes vooral de 'lichte' criminaliteit aan de oppervlakte brengen.

Den Duisteren Duikboot 15 februari 2014 21:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlaams realist (Bericht 7018549)
Maar ik heb de "groepsverkrachting" aangepakt.De georganizeerde ,misdadige verkrachting van 15 jarigen.
De multicullers willen graag dit onderwerp negeren,of naar K K verwijzen.

Ik vermoed ook dat het risico op groepsverkrachting groter is in (sub)culturen waar jongens onder een dwingende groepsdruk staan om hun mannelijkheid te bewijzen en vrouwen als tweederangsmensen worden beschouwd. Die meisjes uit Antwerpen leken ook wel erg makkelijk te scoren. Binnen hun eigen cultuur zullen ze niet zo gauw zulke jonge meisjes vinden die je zomaar in een auto naar Willebroek kunt rijden zonder toestemming van de ouders.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be