Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Milieu (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=168)
-   -   Kernenergie even duidelijk maken op een SM manier ... (https://forum.politics.be/showthread.php?t=198576)

Universalia 17 februari 2014 10:42

Kernenergie even duidelijk maken op een SM manier ...

Bron

Citaat:

Electrabel wil 'folterfilmpje' Di Rupo van het net
Lijkt mij vrij duidelijk dat ze dat bewuste filmpje van het net willen laten verwijderen of niet? 8O

plakker 17 februari 2014 10:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 7021119)
Bron

Lijkt mij vrij duidelijk dat ze dat bewuste filmpje van het net willen laten verwijderen of niet? 8O

Is dat al niet een serieus oud filmpje?
Niet dat het iets aan de boodschap veranderd hoor

Universalia 21 februari 2014 15:02

Niet echt op gelet dat het een oud filmpje was.

Ik vond het gewoon leuk en vrij duidelijk. :lol:

Volgens mijn bescheiden mening blijft het grootste probleem van kernenergie 'het afval' waar men tot op heden ten dage nog steeds geen 'deftige oplossing/raad' mee weet en het in veel gevallen maar ergens 'dumpt' waar dan ook? :roll:

Het is misschien cliché of een povere opmerking maar schakel die eens even uit die centrales.

Ik denk niet dat er nog veel gaat werken op dat ogenblik.

Zwitser 22 februari 2014 11:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 7027031)
Volgens mijn bescheiden mening blijft het grootste probleem van kernenergie 'het afval' waar men tot op heden ten dage nog steeds geen 'deftige oplossing/raad' mee weet en het in veel gevallen maar ergens 'dumpt' waar dan ook? :roll:

Er is wel degelijk een oplossing voor het "afval", wat eigenlijk geen afval is, maar kernbrandstof. Onze huidige centrales halen minder dan 1% van de energie uit de splijtstof. De oplossing is dus om nieuwe kerncentrales te bouwen die er de overige 99% uithalen. Wat dan overblijft is moeten we dan inderdaad op een goede manier dumpen, maar dan hebben we het over stoffen die in pakweg ongeveer 200 jaar net zo radioactief zijn als de rots waar de oorspronkelijke splijtstof vandaan komt. Dus gewoon terug in de mijn stoppen...

Zwitser 22 februari 2014 11:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door plakker (Bericht 7021120)
Is dat al niet een serieus oud filmpje?
Niet dat het iets aan de boodschap veranderd hoor

Wat is de boodschap hier eigenlijk?
Dat Greenpeace een bende narcistische navelstaarders zijn die eigenlijk niet geïnteresseerd zijn in een werkelijke oplossing van onze milieuproblemen?
Dat wisten we toch al?

plakker 22 februari 2014 11:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser (Bericht 7028296)
Wat is de boodschap hier eigenlijk?
Dat Greenpeace een bende narcistische navelstaarders zijn die eigenlijk niet geïnteresseerd zijn in een werkelijke oplossing van onze milieuproblemen?
Dat wisten we toch al?

Uhu

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be