![]() |
Superflitspalen
... bewijzen hun nut.
Superflitspaal flitste al 27.000 hardrijders. Een hoge investeringskost die echter op een week reeds terug verdient wordt. http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...drijders.dhtml |
Citaat:
|
Stond meestal bij de ingang van de tunnels vanuit de E40 en vlak voor de bocht van Vorst. Steeds netjes gesignaleerd op de Coyote.
|
Citaat:
Om voorrangsnegeerders, chauffeurs die te weinig afstand houden, ed. te beteugelen, .... dat gaat niet zo gemakkelijk hé. Daar is wat meer werk voor nodig. Dit geld is véél sneller verdiend. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Diegene die niet geflitst werden waren meestal aan´t sms´en, dan rijdt men in de regel "wat trager". Citaat:
|
Citaat:
|
Denk dat de videowagen toch nog iets superderder is.
Daar kan men coyote niets mee doen. |
Citaat:
Waarom denkt U dat ze bij de politie zo kwaad zijn op de coyote ? |
Citaat:
Het doel van een flitspaal is om de veiligheid te verhogen, niet om veel mensen te pakken. Indien zo'n ding 0 (nul) chauffeurs flitst maar het aantal ongelukken daalt duidelijk, dan is die paal een succes, ondanks het feit dat ze 0 mensen flitste en dus alleen maar geld gekost heeft. Als dat ding 27.000 mensen pakt maar er verandert geen klop op vlak van ongevallen/veiligheid, dan is die paal compleet nutteloos. Dat er 27.000 mensen gepakt zijn, bewijst dus helemaal niks, behalve dan dat een hoop mensen op die plaats sneller reden dan toegestaan. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik zou dan graag de PV´s zien van alle zware overtredingen op de snelweg die niets met te snel rijden te maken hebben. Je weet wel: gevaarlijk bumperkleven, voorrang negeren enz... Te hoge snelheid is namelijk de absoluut allerminste ongevaloorzaak voor dodelijke ongevallen op de snelweg, vele jaren lang vastgesteld in Nederland, statistieken in overvloed. Ik heb daarvan nog een oude copie: ![]() Is dat 1,3 dode gemiddeld per jaar over de laatste 10 jaar (13 doden over 2002-2011) ? :-P |
Mij hebben ze toch nog gevangen vorige week met zo'n video wagen :)
Dus die worden nog ingezet. 5€ per km te snel. |
Citaat:
btw, geen andere echte overtredingen ? ;-) |
Citaat:
Ik was gepakt aan 150 en na correctie nog 140. EN de boete was 5€x20. Ze hadden niets anders hé, ik was nagenoeg alleen op de autostrade. |
Citaat:
Blijkbaar hebben ze 1 kmh (149 kmh dan) en 5 € laten vallen om af te ronden. :-) O.I. voor 140 kmh is idd 100 €. Zullen wel betere apparatuur hebben als vroeger, toen was het met "geijkte teller" en een grote correctie, of zelfs ooit 20 kmh correcte indien niet-geijkte snelheidsmeter van de volgwagen. online berekening van 150 kmh gemeten (of x00 meter gevolgde snelheid) Citaat:
Citaat:
Waren er 2 politiemensen in de wagen ? Wslk. |
Citaat:
|
Citaat:
|
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:35. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be