![]() |
PTB zal aardverschuiving veroorzaken in Wallonië
PTB (de Waalse tegenhanger van PVDA) zal waarschijnlijk een electorale aardverschuiving veroorzaken in Wallonië
De Vlamingen mogen dan wel massaal stemmen voor verandering, de verandering zal pas komen als ze in Wallonië stemmen voor verandering... |
Buiten Antwerpen zal het inderdaad moeilijk worden voor de PVDA om (een) zetel(s) de bemachtigen. Maar hierdoor wel een groter forum via de media en dat helpt altijd...
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
In het Noorden is de meerderheid contra België,men moet er immers transfers betalen wegens België. Wie een Pro België prgramma voert zal dus in het Noorden steeds veel minder stemmen halen ,dan in het Zuiden. Kijk maar naar die ander partij met haar Pro België programma; Ecolo haalt veel meer stemmen dan Groen. Als PVDA een unitaire koers blijft varen samen met PTB ,dan zal PVDA steeds minder stemmen halen dan PTB. |
Citaat:
|
Wow, drie zandkorrels zullen zeker 10 centimeter opschuiven... ;-)
|
Citaat:
ze zijn alles aan het doen om NVA uit het federale te houden. maar als PTB sterk wordt in Wallonië, dan vraag ik me af of ze een regering kunnen vormen zonder NVA en zonder PTB ? ik bedoel, in een poging om NVA uit het federale te houden. Zou men wel eens een communistiche partij in het federale moeten nemen. Ik zie de reactie al in Vlaanderen. Een federale regering zonder Vlaamse merderheid met de communisten erbij. ik stel ook vast dat Wallonië en Vlaanderen met deze verkiezingen nog meer uit elkaar drijven. Beide delen stemmen extremer, maar de ene meer links en de andere meer rechts. hoe ze dat gaan verzoenen met een federale regering? En zo zal de bruistablet België opnieuw wat meer oplossen. hoe lang houd België dit nog vol ? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Neenee, brood en spelen en ze rustig houden. Hoeveel keer hoor je op de VRTPRAVDA uitleggen hoeveel miljarden we naar Wallonie moeten doorsluizen? Misschien zouden ze die uitleg eens even tijdens de rust kunnen geven. Dan weten ze het. |
Citaat:
Bron? Enkele "peilingen " door de regime-pers . Een echt referendum hierover is steeds tegengehouden door de Belgicisten. Het resultaat zou immers eens kunnen tegenvallen voor hen. |
Citaat:
|
Citaat:
We weten trouwens waarom Franstalig België met geen geweld van het "egoistische" Vlaanderen af wil. Ik vermoed om dezelfde reden dat steeds meer Vlamingen van het zelfzuchtige Wallonië af willen. Di Rupo heeft in 2005 de kans laten voorbijgaan om zeker te weten wat "de grote meerderheid" van de Vlamingen wil. Waarmee Di Rupo himself met verve heeft bewezen dat hij er lang niet zo zeker van was als jij dat de grote meerderheid van de Vlamingen het voortbestaan van België wenst. En het is er sinds 2005 niet op verbeterd.... Als je meer wil weten over wie het referendum over het voortbestaan van België voorstelde maar niet durfde te houden hoef je écht niet lang te zoeken op het internet. Het Vlaams Belang en de N-VA gingen onmiddellijk akkoord met het voorstel om een referendum te houden. VLD, CD&V en SP.a kelderden het voorstel. Stel je dus liever de vraag waarom alle traditionele partijen Di Rupo's voorstel afschoten als ze zeker waren van de overwinning, en waarom allebei de separatistische partijen het voorstel steunden als ze zichzelf tot het verliezende kamp rekenden. |
Citaat:
Die Spanjaarden verbieden ook een Catalaans referendum over de Catalaanse onafhankelijkheid; omdat ze weten dat de Catalaans gezinden dit gaan winnen van de Spaans gezinden. |
Is de PTB in Belgische termen neo-conservatief te noemen?
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:37. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be