Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   Saddam verbiedt massavernietigingswapens, hahaha. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=1988)

Antoon 14 februari 2003 14:17

Geloof het of niet, staat in de gazet van antwerpen on-line:
Citaat:

De Iraakse president Saddam Hoessein heeft vrijdag per decreet de productie en verkoop van massavernietingswapens verboden. Meer gegevens zijn momenteel nog niet bekend.
Wedden dat onze genieën van de wetstraat ermee gaan zwaaien?
"Zie maar, Saddam is ne goeie, de slechte is Bush !"

:lol: :lol: :lol:

Kotsmos 14 februari 2003 14:46

Hmmm. Bij voorbaat elke actie van Saddam neersabelen, enkel omdat Saddam de initiatiefnemer is, getuigt ook niet echt van genialiteit.

TomB 14 februari 2003 15:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kotsmos
Hmmm. Bij voorbaat elke actie van Saddam neersabelen, enkel omdat Saddam de initiatiefnemer is, getuigt ook niet echt van genialiteit.

Helemaal mee eens, voor iemand die vaak omschreven wordt als gek voert hij een uitermate slimme internationale politiek gegeven de situatie waarin hij zich bevind.

Ik verwacht echter toch wel dezelde kritische benadering van deze actie als van de Amerikaanse acties.

Kotsmos 14 februari 2003 15:27

Hmm, gezien het algemeen gelden anti-amerikanisme tegenwoordig zou dat de tegenstanders van een oorlog in een heel moeilijke situatie brengen :)

Mustapha 14 februari 2003 17:48

Ze vragen iets aan Irak, Irak doet het, en dan beginnen ze te lachen.
Ik zie niet bepaald een logica? Andere wel?

TomB 14 februari 2003 18:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mustapha
Ze vragen iets aan Irak, Irak doet het, en dan beginnen ze te lachen.
Ik zie niet bepaald een logica? Andere wel?

En ik die dacht dat het om openlijke controle ging juist omdat het woord van de dictator niet volstaat.

Antoon 14 februari 2003 19:28

Alles even terug op een rijtje zetten, want die arabieren krijgen het anders te gemakkelijk om zich er weer eens uit te sjoemelen.

Saddam heeft reeds decenia lang mensen uitgemoord. Op de Koerden heeft hij gewoon genocide gepleegd, onder andere met gasbommen.
( Van Quickborne, waar wacht je op? )

Na de gerechtvaardigde Golfoorlog van 1991 heeft de wereld sancties opgelegd op die bloeddorstige dictateur opdat hij zijn verplichtingen zou nakomen na de verpletterende nederlaag op zijn moslimleger.
Tien jaar lang heeft hij rond de pot gedraaid en niks, maar dan ook niks gedaan om die na te komen.

Zijn volk leed meer aan de sanctie dan hijzelf en zijn stinkrijke omgeving, wat de wereld ertoe bracht om olie voor medicijnen en voedsel te laten exporteren.
Zijn omgeving werd er rijker en rijker mee, maar zijn volk laat hij gewoon uithongeren. De moslims en de communisten leggen uiteraard de schuld op ons en de amerikanen.

Ondertussen is het nu goed geweest. Maar de slappe en laffe belgen en fransen zoeken nog uitwegen.

De rest van de vrije wereld , dus de U.S., V.S., Italie, Portugal, Spanje, Polen, Hongarije, Nederland, Zweden, Denemarken, Noorwegen, Tjechie, etc.... vindt dat het nu welletjes wordt.

Laat mustafa en zijn geloofsgenoten samen met de communisten en de laffaards wat roepen. Voor ons is het tijd om zowel de arabische tirans als de islamistische terroristen zwaar aan te pakken.

We zijn begonnen met Afghanistan en de taliban, we gaan verder met Irak en saddam, en ondertussen pakken we Al Qaeda en Hamas aan.

De rest volgt.

maddox 14 februari 2003 21:23

Antoon, ik ben het op de meeste punten met je eens.

Maar Irak is het minst Moslimistisch land in die regio.Dictator of niet, Sadam heeft niks wat Iraanse Ayatholah's zo sterk maakt.
En voor de rest daar.Koeweit ,eigendom van 1 familie, die "eigen volk eerst" roept.Demoncratie??? Waar???
Saoudi Arabië, mogelijk nog erger, Eigen Mannen eerst, dan de kamelen en als laatste eigen vrouwen.Demoncratie is ver te zoek daar.
Yemen, een konstante stammenstrijd , bevoorraad uit de oude russische arsenalen.En de stam met het meeste munitie en ego levert" de Internationale leider"Het meeste kogels wint.. ook een idee, maar niet echt demoncratisch.

Maar de VS wil olierechten in die streek. En ze kunnen moeilijk de streng islamitische landen uitpikken.Dat geeft veel meer ruzie dan de 2 landen die uitgekozen zijn wegens interne ruzies die duidelijk zijn.

Afganistan,Talibanezen met hun tegenhangers.En nog steeds interne ruzies.Maar nu met sterke Amerikaanse aanwezigheid.

Irak, een verscheurd land, sinds de golfoorlog, en een internationaal vergruizde leider.Dat onder US mandaat.. dan klinkt erg leuk voor de VS leiding.

Als je het mij vraagt, dan Yemen.Maar dat word al wat zwaarder.Wegens de vele wapens daar, en ook geen Internationaal aanvaardbare reden te vinden.De poging tot kelderen van het VS fregat daar was misschien een voorproefje.

Iran, mits wat Godsdienstwaanzin en 2 of meer sterke leiders, geschikte vrucht om geplukt te worden.

Saoudi Arabië.Daar zijn kosten aan.Simpel.Dat word een lange gemene campagne.Eerst een paar jaar war sociale onrust stoken, wat godsdienst in die mix.Endan.. lappo weer een Lzand in oliegebied onder VN of VS mandaat;

Oftewel.. Eu ,maak je borst maar nat ,en werp alle inventiviteit op "groene" ernergie.gedaan met olieverbruik.

Mustapha 15 februari 2003 00:14

Ondertussen pakken we al qaeda aan? haha
Daar zouden ze eerst mee moeten beginnen ja, en dan misschien verder zien.
Maar het is algemeen geweten dat de VS een dominante voorwerp is. Ze kunnen pas winnen als iets degelijk zichtbaar is en als ze te pakken zijn vanop een afstand van +10km.
Maar een guerrillaistrijd daar zijn ze marginaal in.

Communisme en islam zijn 2 tegenpolen, ik zie uw link niet echt...help me.

"We zijn begonnen?....." Nene jullie zijn steenezels die achter de VS aanlopen, maar niet door hebben dat de Amerikanen zich kreupel lachen om jullie. VS oorlogje spelen en Europa factuurtje betalen.

Was de "oorlog tegen terrorisme" niet begonnen met Al-Qaeda?!?
Is de strijd al gewonnen tegen Al-Qaeda? Natuurlijk niet!

Democratie in uwe zogenaamde "vrije" wereld is op dit moment zoek.
Het volk (meerderheid) is TEGEN een oorlog en wat doen de leiders?
De leiders van de "vrije" wereld verlagen zich tot de soort "democratie" van de Arabische landen.

Israel leeft geen enkele resolutie na!
Als de VS tegen Israel zou reageren hoe ze tegen Irak doen, dan bestond Israel nu niet meer, waren er ineens geen problemen meer in het midden-oosten.

En plots staan ze achter de Koerden, waar was de rest van de wereld tussen 1990-2002?
Waarom werd er niet gereageerd toen Ocalan in beeld kwam?
Waarom krijgt Turkije nog carte blanche?

Hoe dan ook de kwestie Irak draait TOTAAL niet om mensenrechten of democratie maar PUUR de OLIE.
+ Verkiezingen in de VS komen eraan en Bush heeft geen prominente figuur kunnen oppakken in de strijd tegen de terrorisme.
Daar draait alles om, eigen belang, economie, macht en geld.

Nom@d 15 februari 2003 01:13

straks zijn er betogingen tegen de oorlog ,
laten we hopen dat er vreedzame oplossingen komen voor die dreigende oorlog die weer duizenden mensenlevens kan kosten .

Bob 15 februari 2003 13:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nomad
straks zijn er betogingen tegen de oorlog ,
laten we hopen dat er vreedzame oplossingen komen voor die dreigende oorlog die weer duizenden mensenlevens kan kosten .

Hoopt uiteraard iedereen. Het probleem is alleen dat oorlogen soms noodzakelijk zijn, om tot vrede te komen.

Antoon 16 februari 2003 17:44

Inderdaad Bob.

Want spijtig genoeg blijven die bloeddorstige regimes alla Saddam en C° verder moorden en terreur zaaien.

circe 16 februari 2003 22:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mustapha

Wat dacht je van PVDA (http://www.pvda.be/stalin/) + AEL? nog niet gehoord van de nieuwe partij: Rasist? (pardon, Resist )

Antoon 17 februari 2003 10:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mustapha

Wat dacht je van PVDA (http://www.pvda.be/stalin/) + AEL? nog niet gehoord van de nieuwe partij: Rasist? (pardon, Resist )

:lol: :lol: :lol: :lol:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be