![]() |
Leugens regeren
We krijgen steeds meer te horen dat de crisis achter de rug zou zijn. Geldt dat ook voor u?
Masschelein: We hebben de laatste tijd gemerkt dat consumenten vaker naar regionale bouwbeurzen gaan dan vorige jaren. Een grotere opkomst wil toch al zeggen dat meer mensen aan bouwen denken. Dat heeft zich voorlopig nog niet omgezet in zoveel meer opdrachten voor de woningbouw, maar het is in elk geval een verbetering.’ Op gemeentelijk vlak zijn we minder optimistisch. Wegenwerken en andere infrastructuur zijn enkele zaken in de bouwsector die door de gemeenten moeten worden betaald. Maar die zitten zelf in financiële problemen, dus we verwachten daar niet te veel van. Zouden de problemen van de baan zijn als de crisis voorbij is?Masschelein: ‘Het zou betekenen dat we weer bouwopdrachten zullen kunnen aantrekken. Maar daarmee zijn niet alle problemen opgelost. Een tweede grote uitdaging is de toenemende concurrentie. In de loop der jaren zijn steeds meer buitenlandse bouwfirma’s zich in ons land komen vestigen. Dat staat los van individuele buitenlandse arbeiders die hier voor onze bedrijven werken. De buitenlandse firma’s bieden goedkope werkkrachten aan en maken het ons heel moeilijk.’ De loonkost van onze werknemers is erg gestegen en particulieren verdienen gewoon niet genoeg om daaraan tegemoet te komen. De consument moet pakweg vier uur werken om één uur bouwen te kunnen betalen.’ ‘Het is waarschijnlijk onze grootste uitdaging. Andere sectoren, zoals bijvoorbeeld de textielindustrie, kregen in de jaren ’70 en ’80 al te maken met het probleem. Zij vonden ook nooit een goede oplossing, want ze hebben gewoon stevig in het personeelsbestand gesnoeid. Voor ons is het allemaal nieuw en het is hard zoeken naar een juiste aanpak. We moeten de rechten van de Belgische arbeiders verdedigen, maar ondertussen zijn we al meer dan een halfjaar met onderhandelingen met de vakbonden bezig en is er nog lang geen oplossing in zicht.’ (SD) http://ikgabouwen.knack.be/bouwen-re...0535484257.htm |
De politiek (lees de traditionelen en hun zuilen) kunnen enkel overleven als het Rijnlandmodel overeind blijft want dat is hun bestaansrecht.
Wij zitten in een realiteit die de politiek en zijn vazallen (de politici zelf, de statutaire ambtenaren, rechters, koningshuis en de facto iedereen die zijn inkomen rechtstreeks vd Staat komt) nooit hebben meegemaakt en die ze niet kunnen vatten nl wij mogen geen schulden meer bijmaken. Erger nog, wij moeten de bestaande schuldenberg afbouwen. Dit in een periode die bekend staat als de ergste economische en monetaire crisis sinds WOII. Zij kunnen deze periode (sommigen denken dat die decennialang gaat aanhouden) enkel overleven wanneer er een grote economische groei is. Men probeert ons dus te laten consumeren (inflatie is groter dan de intrest op ons spaargeld), men liegt ons voor dat de crisis voorbij is, ... Maar de echte crisis staat nog voor de deur want doordat het Rijnlandmodel gaat instorten gaan miljoenen mensen (niet enkel in België) levenslang in de armoede komen. Velen zullen zelfs nooit nog een uitkering krijgen! Wat wij nu meemaken is de doodstrijd vd traditionele partijen en hun zuilen die geen antwoord hebben op deze realiteit en die is dat wij onze welvaart op schulden hebben opgebouwd en dat die tijd definitief voorbij is! |
Het mooiste voorbeeld dat de politiek en zijn vazallen geen antwoord hebben op de nieuwe realiteit van geen schulden maken maar de tering naar de nering zetten is dat ze niet kunnen bewijzen hoe ze het Rijnlandmodel kunnen overeind houden.
Ze hebben geen uitgewerkte modellen die de betaalbaarheid vd pensioenen kunnen garanderen zwijg stil over de betaalbaarheid vd geperekweerde tripple pensioenen vd statutairen. Vroeger gebruikten ze one-liners als "de allochtonen zullen later voor onze pensioenen zorgen" en daar hield het op. Mogen wij de vraag stellen of dat strookt met de realiteit? Mogen we de vraag stellen over hoeveel allochtonen dat dan gaat (enkele honderden, duizenden, honderdduizenden?) en waar men die gaat tewerkstellen (is er dan geen delokalisatie aan de gank; ik denk aan Ford, Caterpilar, ...)? Zijn dat hoog opgeleiden of ongeschoolden ; hoe moet de verhouding dan zijn? Nee, ze zitten verstrengt in hun leugens. Ze hebben geen antwoorden op de problemen. ZIJ ZIJN HET PROBLEEM! In die context moet je de weigering van Di Rupo zien die een openbaar debat met De Wever weigert. Ze hebben er een potje van gemaakt, ze hebben geen oplossingen, ze liegen, ... Wij worden geregeerd door uitschot van het ergste soort die de bevolking massaal verarmt door incompetentie en zelfverrijking. Deze mensen horen niet thuis op een kieslijst. Die horen thuis in de gevangenis wegens misdaad tegen de menselijkheid! De Vlamingen willen krijgen waar ze recht op hebben om de welvaart van hun nakomelingen te verzekeren en dit kan alleen door verandering van het systeem, door keihard te werken en beloond te worden om hun koopkracht te verzekeren. Dit is in België niet mogelijk. Samen met de traditionelen en de zuilen zal dit land ten onder gaan. De Vlaming is niet bereid om dit systeem nog langer te ondergaan, zwijg stil van het te blijven financieren. Indien de statutairen een geperekweerd pensioen willen dat 3 keer hoger is dan van mensen die voor de welvaart zorgen, dan moeten ze dat maar zelf financieren. |
Voor mij lijkt het er inderdaad op dat men aan het liegen is. Ik zie nergens, maar dan ook nergens enige verbetering. Integendeel zelfs.
En ja, de interest op het spaarboekje is lager dan de inflatie. Ga ik daardoor mijn geld afhalen en opdoen ? Neen, absoluut niet. Ik heb die reserve namelijk nodig voor de moeilijke tijden die nu aan de gang zijn en nog gaan komen. |
Citaat:
... het heeft lang geduurd, maar hier is hij weer met zijn grijsgedraaid plaatje. Binnenkort een nieuwe plaat: het VIERDUBBELE ambtenarenpensioen! :roll: |
Citaat:
|
Citaat:
Gewoon de contractueel (die een werknemerspensioen krijgt) eruit filteren. Dan is het simpel : kijken hoeveel geld er betaald wordt aan de statutairen en delen door hun aantal. Resultaat : NETTO hebben zij 3 keer meer. In geen enkel land ter wereld krijgen ambtenaren een loon/pensioen dat hoger ligt dan in de privé!!! In 2012 spendeerde België volgens het Planbureau 5,4% van het bbp aan werknemerspensioenen en 3,8% aan ambtenarenpensioenen. Op het eerste zicht niet zo’n spectaculair cijfer. Dat wordt het wel wanneer je wat gaat rekenen met de cijfers. Die 5,4% of 18,7 miljard moet over 1,59 miljoen gepensioneerden verdeeld worden terwijl de 3,8% of 12,3 miljard van de ambtenaren slechts over 399.000 mensen verdeeld wordt (bron: Vergrijzingsrapport Planbureau). Per gepensioneerde betekent dat gemiddeld 11.789 euro per jaar voor een werknemerspensioen en 31.759 euro per jaar voor ambtenarenpensioen. Dus bijna drie keer zoveel! Het Planbureau schat dat de kosten voor de ambtenarenpensioenen met bijna 50% zal toenemen tegen 2040 |
Citaat:
. |
Citaat:
Kopiëren en plakken is zeker uw specialiteit? Vrees niet echter: als je op je oude dag mocht honger hebben, dan mag je gerust bij mij om een -betaalbare- boterham met kopvlees in 't zuur komen. Ik zorg voor het vlees en jij uiteraard voor het zuur... |
Citaat:
Ik accepteer niet dat miljoenen mensen uit de privésector een inkomen uit arbeid hebben dat lager is dan de armoededrempel en ik accepteer niet dat mensen die hetzelfde werk doen als hun collega's contractueel en nooit 1 Euro hebben bijgedragen aan de reële economie een pensioen krijgen dat hoger is en al helemaal niet 3 keer hoger dan de mensen die U voederen. Iemand die zulk systeem verdedigt behoort tot de bevoorrechte groep, het parasiterend uitschot van de Belgische maatschappij. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Denken jullie nu echt dat dit land naar de verdoemenis gaat omdat ambtenaren een gunstig pensioen =uitgesteld loon uitbetaald krijgen?
Ik ben er zeker van dat deze uitgave maar een schijntje is van wat er echt vergooid wordt de laatste dertig jaar. Ambtenaren hebben tenminste nog moeite gedaan om in het leven ergens te komen. Zij dragen ook hun steentje bij om de economie te laten draaien, en ze betalen belastingen. |
Citaat:
Indien op uw loonbriefje staat afhouding rsz 200 Euro of 200 miljard Euro, dit heeft geen enkele invloed op de staatskas. U bent een netto-ontvanger. Uw loon wordt volledig betaald door mensen die bijdragen dwz echt geld storten op echte rekeningen vd Belgische Staat. Ik heb het dan over mensen uit de privésector, zelfstandigen, bedrijfsleiders en vrije beroepen. Deze mensen hebben 1 maand betaald verlof per jaar en geen 4 maanden zoals oa in het onderwijs. Indien U denkt dat uw feest blijft duren dan bent U mis! Kijk naar wat in Oekraïne gebeurt. Mensen zullen ALTIJD opkomen voor hun rechten. U heeft niet het recht om op ons kap een pensioen te eisen dat 3 keer hoger is. Wij accepteren dat niet en de politiekers die uw onterechte eisen willen verdedigen zult U niet (meer) vinden. Het tijdperk van de krekels is voorbij. |
Citaat:
|
Citaat:
Enkel uw aanvangswedde was lager en dit werd gecompenseerd door vastheid van betrekking. Een ongelooflijk voordeel want U kon door alle crisissen fluitend wandelen zonder ontslag of inlevering van loon te moeten vrezen. U kunt niet EN vastheid van betrekking eisen EN nog eens een pensioen dat 3 keer hoger is. Er is geen enkel land in de wereld waar ambtenaren een hoger loon of pensioen krijgen dan in de privé. En geef toe, wij hebben meer ambtenaren (1.300.000) dan het Chinese volksleger soldaten heeft. Er bestaat geen enkel wiskundig model die de betaalbaarheid als uitkomst kan genereren. |
U heeft natuurlijk overschot van gelijk.
Mea culpa. Ik schaam mij diep. Ik zal niet meer tegen u in 't verweer gaan. Dit gezegd zijnde ga ik nog maar eens een poging ondernemen om de totaalsom van mijn onterecht verkregen fortuin te bepalen. 't Leven van een stinkend rijke ambtenaar is niet simpel... Veel geluk nog verder tijdens het vechten tegen uw windmolens. |
Dat gepensioneerde ambtenaren een groter pensioen krijgen dan werknemers uit de privé moet men de ambtenaren niet verwijten. De oorzaak ligt bij de vakbonden van de privé. Die hebben decennialang nagelaten te strijden voor pensioenen gelijkwaardig aan deze van de ambtenaren. Die vakbonden hebben dat nagelaten in opdracht van hun partijzuilen = particratie. Dit terwijl de ambtenaren in de uitoefening van hun job de belangen van die particratie dienden door de privé te pluimen.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:04. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be