| abramis brama |
23 februari 2014 11:29 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp
(Bericht 7029971)
Je zou nog verschieten hoeveel N-VA'ers ook voor legalisering van canabis zijn.
|
Dat is dan ook nauwelijks een partij-ideologisch issue. Je zal in �*lle partijen voor- en tegenstanders vinden. Zelfs in het VB zitten blowers wier aversie ten opzichte van de islam gewoon veel groter is dan hun liefde voor de toeter. Ondanks hun standpunt inzake drugs kiezen zij dan toch VB. Omgekeerd zijn er met stellige zekerheid ook geitenwollensokken voor wie de grootst mogelijke nachtmerrie zou zijn vast te stellen dat zoon/dochterlief blowt.
Het hangt ook van heel veel af, he. In mijn studentenjaren was ik zelf ook voorstander van legalisering. Tot een kotgenoot zijn leven zag instorten a.g.v. zijn overdreven cannabisgebruik. Hij liep van 's morgens tot 's avonds stoned, zijn studies gingen naar de filistijnen, en om zijn bevoorrading te financieren ging hij op den duur zelf maandelijks op en af naar Nederland om grote hoeveelheden in te slaan die hij dealde. Hij had zo niet alleen gratis gerief, maar hield er nog vette winst aan over ook. Na enkele maanden werden hij en zijn vriendin (!) op straat in elkaar geramd, en nog enkele weken later stonden de flikken aan de deur nadat een 'bevriende concurrent' hem verlinkt had. Sindsdien is hij een marginaal die overal tussen schip en wal valt. Was vroeger een briljante gast nochtans...
En ook het ouderschap speelt een rol. Sinds ik de verantwoordelijkheid draag over een zoon is mijn bezorgdheid t.a.v. cannabis ook groter geworden. Ik mag er niet aan denken dat hij later in de zelfde val zou trappen.
Enfin, 't is leuk geweest en alles, en ik begrijp om die reden ook wel de verbetenheid waarmee voorstanders strijden voor een legalisering, maar ik ben toch blij dat ik het tot een kortstondige studentenfase heb kunnen beperken, en intussen ook vrij ben van die andere, nóg gevaarlijker drug : tabak.
Ik zou alleszins niet protesteren mocht er een volledig verbod komen. Idem dito voor tabak trouwens. Maar ik ga ook niet moord en brand schreeuwen mocht men het legaliseren. Ik ga wél alles op alles zetten om mijn kroost van dat vergif weg te houden. En hopen dat zo'n eventuele legalisering dat niet onmogelijk maakt.
|