Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   Zeker 43 doden bij aanval op Nigeriaanse school (https://forum.politics.be/showthread.php?t=198935)

Lukkas 25 februari 2014 18:30

Zeker 43 doden bij aanval op Nigeriaanse school

http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenl...e-school.dhtml

Citaat:

De slaapzaal van een school in het noordoosten van Nigeria is in de nacht van maandag op dinsdag aangevallen door vermoedelijke leden van het islamistische Boko Haram. Ze openden het vuur en doodden 43 mensen. Dat meldt een verantwoordelijke van een ziekenhuis. De woordvoerder kon echter niet kwijt of alle slachtoffers leerlingen zijn van de school in de Nigeriaanse staat Yobe. In een eerdere balans was sprake van 29 doden.

"Tot nu toe zijn 43 lichamen naar het mortuarium gebracht", zei de bron bij het ziekenhuis van Damaturu, de hoofdstad van Yobe, die anoniem wil blijven.

"Rond twee uur 's nachts was er een aanval op de school van Buni Yadi", zei een woordvoerder van het leger in de staat Yobe.

Het voorbije jaar hebben in die regio aanvallen zoals die in Buni Yadi, op goed 60 kilometer van de hoofdstad van de staat, tientallen doden geëist. De woordvoerder van het leger spreekt zich niet uit over de dodentol op de school, waar leerlingen tussen de 11 en 18 jaar studeren. "We beschikken nog niet over alle informatie", aldus de legerwoordvoerder.

De naam Boko Haram betekent "westerse opvoeding is verboden". Sinds de oprichting van de groepering, in 2009, werden al verschillende scholen in het noorden van Nigeria aangevallen. Yobe is een van de drie Nigeriaanse deelstaten waar sinds mei de noodtoestand van kracht is en het leger een grootschalig offensief uitvoert tegen Boko Haram. Het geweld blijft echter voortduren, en sinds mei zijn meer dan 1.000 mensen omgekomen in de streek.
Islam, godsdienst van de vrede!! En zeggen dat bepaalde politieke partijen deze 'godsdienst' verheerlijken.

Derk de Tweede 27 februari 2014 19:54

Vast de schuld van het westen.

Antoon 5 maart 2014 10:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede (Bericht 7037062)

Wat mij opvalt is hoe weinig verontwaardigd ze zijn, de anti Westerse brulapen, wanneer hun eigen moslims zomaar tientallen kinderen vermoorden, in naam van de Islam.

atmosphere 5 maart 2014 11:33

Ik ben vooral verontwaardigd wanneer mensen hier steun geven aan geweld.

Antoon 6 maart 2014 16:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere (Bericht 7044284)
Ik ben vooral verontwaardigd wanneer mensen hier steun geven aan geweld.

Als ik de 20 laatste draden bekijk die jij bent gestart, dan is dat gewoon alle schuld geven op de VS en Israel voor wat zich in de wereld afspeelt. Geen enkele over de Russische invasies, de Iraanse gruwel en de massamoorden in Syrië. Die worden bedekt met de mantel der liefde. Goed hoor!

Dixie 6 maart 2014 18:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Antoon (Bericht 7046058)
Als ik de 20 laatste draden bekijk die jij bent gestart, dan is dat gewoon alle schuld geven op de VS en Israel voor wat zich in de wereld afspeelt. Geen enkele over de Russische invasies, de Iraanse gruwel en de massamoorden in Syrië. Die worden bedekt met de mantel der liefde. Goed hoor!

en nu Nigeria in hetzelfde rijtje!

Antoon 10 maart 2014 10:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dixie (Bericht 7046217)
en nu Nigeria in hetzelfde rijtje!

Ik hoorde gisteren ergens dat er in Irak een bomauto was ontploft met minimum 35 doden en 100 gewonden tot gevolg. Geen reacties gezien. Het lijkt de Arabische broeders niet veel meer te storen dan de massamoorden in Syrië ...

Lof der Zotheid 10 maart 2014 12:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Antoon (Bericht 7046058)

Och, dan komt de standaard-repliek van "het ene kwaad wist het andere niet uit". Wanneer u eindelijk links zult worden en dus het licht zult zien, zult u eindelijk inzien dat hetgeen er in Afrika, Syrië en Iran gebeurt eigenlijk niets is tegen wat er de arme Palestijnen allemaal wordt aangedaan. Word links en zie het licht!

Antoon 11 maart 2014 15:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Lof der Zotheid (Bericht 7051212)
...Wanneer u eindelijk links zult worden en dus het licht zult zien, ...

Die indruk heb ik ook soms...

atmosphere 12 maart 2014 04:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Antoon (Bericht 7051077)
Ik hoorde gisteren ergens dat er in Irak een bomauto was ontploft met minimum 35 doden en 100 gewonden tot gevolg. Geen reacties gezien. Het lijkt de Arabische broeders niet veel meer te storen dan de massamoorden in Syrië ...

Probleem is dat wij daar niets aan kunnen doen , en zeker niet met militaire interventie.
Het Westen /de VS zijn verantwoordelijk voor wat wij ZELF veroorzaken.
Syrië is rampzalig , maar dat is iets waar het westen niet voor verantwoordelijk is , en niets aan kan veranderen.

ik keur geweld nooit goed , jullie wel , namelijk wanneer het afkomstig is van Israel of de VS. Die ongekende hypocrisie en steun aan geweld verbaasd mij vooral.

En de huidige puinhoop in Iraq heeft nog steeds veel te maken met de destabilisatie van het land door de US invasion .

Citaat:

- De gruwelen in Iran zijn geen centimeter minder als die in andere landen in die regio inclusief US allies .
-Over Syrië heb ik wel degelijk gepost en gepleit tegen militaire interventie.
-De Russische invasies van de afgelopen pakweg 10 jaar stellen geen reet voor in vergelijking met de Amerikaanse.
Stel u eens voor dat Putin besluit grootschalige bombardementen uit te gaan voeren in een ander land, nou dan zou er pas echt iets mis zijn in de wereld.
Maar toen de Amerikanen dit deden was het natuurlijk dik in orde.

zonbron 12 maart 2014 07:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Antoon (Bericht 7051077)

WOW!!! Een bomauto in Irak? Linkje, bronnetje? :rofl:

zonbron 12 maart 2014 07:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede (Bericht 7037062)

En John heeft er zonder twijfel ook wat mee te maken. :roll:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be