![]() |
Groot Friesland is ook nog een mogelijkheid
Groot Dietsland ,Groot Vlaanderen, Groot Limburg ,Groot Brabant.
Het meest logische ,als we naar de historie kijken, is Groot Friesland wiki: Magna Frisia is een moderne benaming voor het Friese rijk in de periode dat het op zijn grootst was (650-734). Dit rijk ontstond halverwege de 7e eeuw en eindigde met de slag aan de Boorne in 734 toen de Friezen door de Franken verslagen werden. Het werd bestuurd door koningen en liep van het Zwin bij Brugge in België tot aan de Wezer in Duitsland. Het centrum van de macht was de stad Utrecht. In de middeleeuwse geschriften wordt het gebied aangeduid onder de Latijnse benaming Frisia. http://nl.wikipedia.org/wiki/Magna_Frisia |
Citaat:
|
Citaat:
Dus het blijft geven en nemen. |
Citaat:
De Groningers? Tja, daar is niets mee aan te vangen. |
Citaat:
|
Citaat:
Alleen de Friezen waren moeilijk te veroveren voor de Romeinen. Volgens mij vind je dat nog terug in de Nederlandse mentaliteit. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
alles is een mogelijkheid op het internet...
|
Citaat:
Het is Romantische onzin. |
Citaat:
In enkele eeuwen is een volk niet totaal verandert. citaat wiki Magna Frisia is een moderne benaming voor het Friese rijk in de periode dat het op zijn grootst was (650-734). Dit rijk ontstond halverwege de 7e eeuw en eindigde met de slag aan de Boorne in 734 toen de Friezen door de Franken verslagen werden. Het werd bestuurd door koningen en liep van het Zwin bij Brugge in België tot aan de Wezer in Duitsland. Het centrum van de macht was de stad Utrecht. Hoe het met het Belgische volk zit weet ik niet ,volgens mij zijn ze het daar nog niet over eens. |
Citaat:
|
Citaat:
Een kul verhaal dat ze hier binnen kwamen drijven, afgezakt uit Duitsland, maar een aantal eeuwen later was het stammetje alweer opgelost in the middle of nowhere ... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
In Belgie hebben ze van Romantische onzin een land gemaakt. Er gebeuren zo veel gekke dingen bij staatsvorming. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
http://www.wironii.nl/Krijgerworden.htm |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:17. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be