![]() |
De belzieke ontgoocheling komt eraan
Je ziet het, je hoort het, je voelt het... dat er binnen het besloten groepje van belgofielen dezer dagen een soort hoopvol gevoel leeft. Een belgitude, zeg maar, ontsproten aan een aantal "kansen" die de betrokkenen menen te zien op een soort nationaal gevoel van trots.
Bredero zei het echter al : het kan nogal eens verkeren. Vanaf komende zondag zullen we met zijn allen getuige mogen zijn van de ene mokerslag na de andere voor de vertegenwoordigers van dat uitstervende ras. Zondag grijpen "we" (jaja, met het gebruik van het woordje "we" wordt dezer dagen naarstig getracht een kunstmatig gevoel van nationale verbondenheid te creëren) namelijk naast een oscar. Even later worden de Vlaamsnationalisten van N-VA op alle niveaus de grootste partij van het land. En nog wat later gaan de Rode Duivels roemloos ten onder in Brazilië. Het worden harde tijden voor belgofielen. :mrgreen: |
* gaap *
|
Citaat:
Zou "La Baetens" haar smeedwerk in haar mond houden om het publiek toe te lachen? Ik lig er wakker van... :crazyeye: |
Citaat:
|
Citaat:
Erg hé, zo'n doodsstrijd. . |
Citaat:
|
Citaat:
|
Zou het niet een beetje kunnen zijn dat je de film niet lust door het enkele feit dat Veerle Baetens een mening heeft die jij niet deelt?
|
Citaat:
Niks tussenin, lekker overzichtelijk: het is altijd "Joepie!" of "Boe!". Uiteraard ben jij een Slechte Vlaming. |
Citaat:
Blijkbaar zit jij er mee in. Of iemand een ossekar krijgt of niet, vraag eens of me dat boeit? Begin maar snel met een Vlaamse competitie, zeg tegen Bart dat Dynamo Kiev te koop staat, zodat de Antwerpenaren met fierheid kunnen gaan kijken naar Dynamo Antwerp. Ik voel me met de gedachte alleen al een ietsiepietsie met Antwerpen verbonden. |
Citaat:
Ik kan niet beletten dat Baetens bij een prijsuitreiking onzin uitkraamt. Maar stel dat ze in Los Angeles een Oskar binnenhalen, zou ze dan opnieuw over "la Belgique une et indivisible" beginnen? Ik zie de verbouwereerde en niet-begrijpende gezichten van de Amerikanen al... :lol: "What the fuck is she talking about?" |
Verbouwereerde gezichten in de stijl zoals degene die je te zien krijgt wanneer je vertelt dat je een noachiet bent?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Of je nu het varken of de tang bent mag je zelf uitmaken. |
Citaat:
Maar laat u dat als goede Belg niet tegenhouden om fan te zijn. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:19. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be