Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Justitie zit zonder wc-papier (https://forum.politics.be/showthread.php?t=199086)

Descartes Jr 1 maart 2014 07:41

Justitie zit zonder wc-papier

Wees gegroet, Heren Advocaten.
Gezegend ook uw magistraten.
Verhelp de miserie
in Uw ministerie
en bekeer uw volk tot constipaten.

Wilma !!!

Knuppel 1 maart 2014 14:51

Misschien komt er meer los als je je mening terzake niet in de vorm van een gedicht presenteert maar de triestige realiteit van enige, tot re-actie prikkelende commentaar voorziet?

In het buitenland moet dit nieuws als hilarisch overkomen. Het nijpend gebrek aan toiletpapier bij de Belgische Justitie. Gelukkik kaat voor de rest alles koet met Justitie.

Descartes Jr 1 maart 2014 15:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 7039254)
Misschien komt er meer los als je je mening terzake niet in de vorm van een gedicht presenteert maar de triestige realiteit van enige, tot re-actie prikkelende commentaar voorziet?

In het buitenland moet dit nieuws als hilarisch overkomen. Het nijpend gebrek aan toiletpapier bij de Belgische Justitie. Gelukkik kaat voor de rest alles koet met Justitie.

De limerick met uitsmijter is mijn vorm van cartoon en vormt al zo'n 8 jaar mijn vorm van dagboek.

Hier wordt al genoeg overbodig en -dadig in proza gezeverd. Dat laat ik verder aan anderen over.

Henri1 1 maart 2014 15:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr (Bericht 7038857)
Wees gegroet, Heren Advocaten.
Gezegend ook uw magistraten.
Verhelp de miserie
in Uw ministerie
en bekeer uw volk tot constipaten.

Wilma !!!

R.Verhiest 1 maart 2014 15:11

De volgende minister van justitie zal in de weelderige nieuwe justitiepaleizen WCpapierwinkeltjes installeren om zodoend het budgetonevenwicht naar de europese norm te leiden...

Descartes Jr 1 maart 2014 15:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 7039268)

Dat is compleet futuristisch voor onze Justitie :p

Knuppel 1 maart 2014 16:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr (Bericht 7039262)
De limerick met uitsmijter is mijn vorm van cartoon en vormt al zo'n 8 jaar mijn vorm van dagboek.

Hier wordt al genoeg overbodig en -dadig in proza gezeverd. Dat laat ik verder aan anderen over.

Het duurde ruim zeven uur voor er iemand de moeite nam om op je kunst te reageren.

Toiletpapier als onderwerp voor een limerick wekt zo te zien niet bijster veel interesse. Dan mag het nog ontbrekend toiletpapier zijn op de wc's waar advokaten en magistraten hun uitwerpselen achterlaten.

Descartes Jr 1 maart 2014 16:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 7039356)
Het duurde ruim zeven uur voor er iemand de moeite nam om op je kunst te reageren.

Toiletpapier als onderwerp voor een limerick wekt zo te zien niet bijster veel interesse. Dan mag het nog ontbrekend toiletpapier zijn op de wc's waar advokaten en magistraten hun uitwerpselen achterlaten.

geestdriftig losten zij de lading
turvend in 't logboek van de wacht
en na het stellen van de dading
versluisde men de hele vracht

't geheel liep vlot, zonder problemen
tot ik er met mijn cargo kwam
de douanier wou het nog nemen
maar de logistiek viel vleugellam

daar bleef ik zitten, ongestoord
zonder papier, nog boordevol
wie waarschuwt nu de chef aan boord
van het einde van .... de WC-rol ?

subocaj 1 maart 2014 18:28

Ze moeten er maar aan wennen, het is een lichte procedurefout.

subocaj 1 maart 2014 18:29

Of teveel advocaten die thuis de tijd niet nemen.

De schoofzak 1 maart 2014 18:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr (Bericht 7039262)

Ik geef je volledig gelijk dat je je houdt aan jouw stijl.
Ikzelf en mogelijks/wellicht vele forumgenoten zijn eraan verslaafd geraakt, en zouden er meer van willen zien verschijnen.

Voor de inhoud van de zaak: dat is erg natuurlijk, geen wc-papier op justitie, want het is daar al een grote str-boel.

.

Zucht 1 maart 2014 18:40

Dan vraagt men zich af waarom er soms dossiers "spoorloos" verdwijnen.

cookie monster 1 maart 2014 20:10

Koning keizer admiraal .... :oops:
http://filesforum.politics.be/showthread.php?t=198286

Knuppel 2 maart 2014 02:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zucht (Bericht 7039567)
Dan vraagt men zich af waarom er soms dossiers "spoorloos" verdwijnen.

Bij gebrek aan schijtpapier moesten ze toch ergens hun reet mee afvegen, hé?

Knuppel 2 maart 2014 02:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door cookie monster (Bericht 7039714)

Popla gebruiken ze allemaal.
Behalve bij de Belgische justitie.

Universalia 2 maart 2014 14:57

Ze hebben zich daar letterlijk en figuurlijk te kakken gezet een ware kakofonie zeg maar

circe 2 maart 2014 15:03

Buiten WC papier kunnen ze zich ook geen tolken meer permitteren. Ik las zo dat een NEDERLANDSTALIGE beklaagde in het TWEETALIGE Brussel door een EENTALIG FRANSTALIGE rechter werd beoordeeld, waarbij iemand uit het publiek maar moest tolken.

Sinds wanneer worden Nederlandstaligen in Brussel door een Franstalige rechter gevonnist?

Descartes Jr 2 maart 2014 15:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 7040577)
Buiten WC papier kunnen ze zich ook geen tolken meer permitteren. Ik las zo dat een NEDERLANDSTALIGE beklaagde in het TWEETALIGE Brussel door een EENTALIG FRANSTALIGE rechter werd beoordeeld, waarbij iemand uit het publiek maar moest tolken.

Sinds wanneer worden Nederlandstaligen in Brussel door een Franstalige rechter gevonnist?

Europa vond dat daar niks mis mee was. Allez, de (franstalige) commissaris die dat moest beoordelen.

Zucht 2 maart 2014 15:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 7040577)

Sinds 1830 ongeveer.
Vanaf nu ongeveer zal dat ook in heel Vlaams Brabant gebeuren.

circe 2 maart 2014 15:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zucht (Bericht 7040593)
Sinds 1830 ongeveer.
Vanaf nu ongeveer zal dat ook in heel Vlaams Brabant gebeuren.

nu dacht ik toch dat er na een doodsvonnis indertijd voor drie vlamingen die totaal niet begrepen waar het over ging, werd besloten dat de beschuldigde steeds moet worden gevonnist in zijn eigen taal.

Waarom hebben ze Nederlandstalige rechters in Brussel als de Nederlandstaligen door franstaligen worden gevonnist?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be