![]() |
Wat vinden we hier van?
http://www.hln.be/hln/nl/9090/Voetba...ieel-toe.dhtml
De Wereldvoetbalbond FIFA staat het dragen van een sluier of tulband tijdens wedstrijden officieel toe. Na een testperiode van twintig maanden besliste de International Football Association Board (Ifab), het orgaan dat de spelregels beheert, het licht definitief op groen te zetten. Jérôme Valcke. © ap. "Wij hebben de beslissing genomen dat speelsters wedstrijden mogen afwerken met het hoofd bedekt", zo verklaarde Jérôme Valcke, secretaris-generaal van de FIFA, zaterdag op een persconferentie in Zürich. Hij voegde eraan toe dat mannen de keuze krijgen al dan niet een tulband te dragen. Dat was een vraag vanuit de Canadese sikh-gemeenschap. ![]() De sluier of tulband moet wel voldoen aan bepaalde voorwaarden. Zo moet hij overeenstemmen met de rest van de outfit, mag hij niet vasthangen aan het shirt en mag hij de veiligheid van de drager niet in het gedrang brengen. Persoonlijk vind ik dit een negatieve beslissing. Internationale regels zouden boven godsdienstige gebruiken moeten primeren. |
Het zou een binnenkoppertje kunnen zijn maar met zo'n tulband zal het lastig worden... :?
|
Ach voetbal interesseert me werkelijk geen flikker , maar ....
Oh boy , ze gaan weer goed !! Sinds wanneer is voetbal een geloofsgeloofgerichte sport ?? (geloofsgeloof = religie) |
Citaat:
|
Alle dagen karnaval.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Mjaaa... Maar eigenlijk gaat het niet ver genoeg. Het zou vrouwen moeten verboden worden om voetbalmatchen bij te wonen. Tenzij met Nikab of, nog beter, met bourka. Bovendien, als men hen toelaat zouden die vrouwen dienen gegroepeerd te worden op afzonderlijke zitplaatsen.
|
Van zodra de FIFA naturisten in hun blootje laat voetballen, kan ik die beslissing wel aanvaarden :twisted:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar er moet wel een discussie komen, want voetballen met een tulband en tennissen met een burka lijkt mij niet zo praktisch... |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:45. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be