Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   The broken Belgian breakdown (https://forum.politics.be/showthread.php?t=199119)

Witte Kaproen 1 maart 2014 16:39

The broken Belgian breakdown

Dat de acteurs van "The broken circle breakdown" niet bepaald overlopen van Vlaamsgezindheid konden we zo al vermoeden sinds de Belgicistische uitlatingen van Veerle Baetens.

Maar ook Johan Heldenbergh vertoont niet veel dankbaarheid voor zijn Vlaamse filmsubsidies.

Zo verklaart hij in Le Soir van vandaag op blz. 46 dat hij in 2003 tijdens zijn one-man show "Massis " elke avond een Vlaamse vlag verbrande op de scene.
En dat er dan elke keer toeschouwers de zaal verlieten :roll:

"En 2003 Heldenbergh se risque �* un seul en scène.Massis the musical...
Alors chaque soir ,sur scène ,il brûle le drapeau flamand et chaque soir,se souvaient -il,il yavait des gens qui quittaient la salle"

Alsof hij verwachtte dat de toeschouwers zouden beginnen applaudiseren als hij de Vlaamse Leeuw in brand stak.

Hoe wereldvreemd en ondankbaar kunnen deze culturele Vlaamse subsidie trekkers toch zijn.

BonBon 1 maart 2014 16:43

En dan zijn ze verwonderd dat we willen besparen op artistieke subsidies, we betalen voor kunst, niet politiek. Daar zijn andere subsidies voor, dat ze die dan daar gaan halen.

Witte Kaproen 1 maart 2014 16:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BonBon (Bericht 7039374)
En dan zijn ze verwonderd dat we willen besparen op artistieke subsidies, we betalen voor kunst, niet politiek. Daar zijn andere subsidies voor, dat ze die dan daar gaan halen.

Inderdaad

,bijten in de hand die hen voedert,

dat schijnt zo een Belgicistische specialiteit te zijn .

Supe®Staaf 1 maart 2014 16:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen (Bericht 7039366)
Zo verklaart hij in Le Soir van vandaag op blz. 46 dat hij in 2003 tijdens zijn one-man show "Massis " elke avond een Vlaamse vlag verbrande op de scene.

Heerlijk.
Ik doe iets dergelijks.
Ik bewerk elke dag een Vlaamse leeuwepoppetje met lange scherpe voodoo-naalden.

Citaat:

Na mijn actie verlaat er ook steeds een flamingant de ruimte (wegens vliegend schijt)

BonBon 1 maart 2014 16:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen (Bericht 7039379)
Inderdaad

,bijten in de hand die hen voedert,

dat schijnt zo een Belgicistische specialiteit te zijn .

Ik vind wel dat kunstenaar zich niet mogen laten leiden door hun subsidies, maar de film is helemaal geen politiek statement over België. Ze misbruiken de randevenementen om aan politiek te doen, net dat is zo verwerpelijk en hypocriet.

Witte Kaproen 1 maart 2014 16:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf (Bericht 7039384)
Heerlijk.
Ik doe iets dergelijks.

Na mijn actie verlaat er ook steeds een flamingant de ruimte (wegens vliegend schijt)

Doe maar verder Staaf,als je daar op kikt,
maar U trekt wel geen subsidies van de hardwerkende Vlaming voor uw huis-en -tuin-voodoo-capriolen.

Witte Kaproen 1 maart 2014 17:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BonBon (Bericht 7039385)
Ik vind wel dat kunstenaar zich niet mogen laten leiden door hun subsidies, maar de film is helemaal geen politiek statement over België. Ze misbruiken de randevenementen om aan politiek te doen, net dat is zo verwerpelijk en hypocriet.

Buiten Urbanus en hier en daar nog een par minder gekende BV's lijken de meest Vlaamse BV's nog steeds op het Belgische paard te wedden.

Het zal interessant zijn om te zien hoe ze na 25 Mei plots hun huik naar de wind zullen hangen en dan eensklaps zich als "Goede Vlamingen" zullen uiten.

Vette Pois(s)on 1 maart 2014 17:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen (Bericht 7039412)
Buiten Urbanus en hier en daar nog een par minder gekende BV's lijken de meest Vlaamse BV's nog steeds op het Belgische paard te wedden.

Het zal interessant zijn om te zien hoe ze na 25 Mei plots hun huik naar de wind zullen hangen en dan eensklaps zich als "Goede Vlamingen" zullen uiten.

Dan steekt Johan belgische vodden in brand.

Vrijheideerst 1 maart 2014 17:07

Cultuursubsidies moeten gegeven worden aan productiehuizen/maatschappijen die het verdienen. Daarenboven moeten ook de bedragen goed herbekeken worden. Voor mij is Studio 100 hét voorbeeld van hoe subsidies niet altijd nodig zijn. Dat Schauvliege miljoenen aan musicals geeft is te gek voor woorden.

Witte Kaproen 1 maart 2014 17:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on (Bericht 7039415)
Dan steekt Johan belgische vodden in brand.

:-)

Ja,

in zijn nieuwe een-mans-show ;

"Laeken the musical"

Witte Kaproen 1 maart 2014 17:13

Citaat:

Heerlijk.
Ik doe iets dergelijks.

Toch voorzichtig zijn met Mister Michel,die mens is ook al in de 80,Staaf ;-)

ViveLaBelgique 1 maart 2014 17:23

http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/op...scar_standaard

Jan Verheyen, die uitkomt voor zijn N-VA sympathie en voornamelijk Vervlaamste filmen maakt van Nederlandse succesfilms.

Het is Jan Verheyen die zit te janken voor meer Vlaamse subsidies voor zijn filmen.

Everytime 1 maart 2014 17:36

Citaat:

Dat de acteurs van "The broken circle breakdown" niet bepaald overlopen van Vlaamsgezindheid konden we zo al vermoeden sinds de Belgicistische uitlatingen van Veerle Baetens.

Maar ook Johan Heldenbergh vertoont niet veel dankbaarheid voor zijn Vlaamse filmsubsidies.

Alors chaque soir ,sur scène ,il brûle le drapeau flamand et chaque soir,se souvaient -il,il yavait des gens qui quittaient la salle"

Alsof hij verwachtte dat de toeschouwers zouden beginnen applaudiseren als hij de Vlaamse Leeuw in brand stak.

Hoe wereldvreemd en ondankbaar kunnen deze culturele Vlaamse subsidie trekkers toch zijn.

Vlaams-Nationalisten hebben al Belgische vlaggen verbrand. Logisch dus dat de aanhangers van België Vlaamse vlaggen verbanden. En u zegt wel dat er elke keer toeschouwers de zaal verlieten: wat dus betekent dat niet alle toeschouwers de zaal verlieten. Er zijn dus toeschouwers die die verbranding totaal accepteren. Aan u de conclusies ervan te maken.

Everytime 1 maart 2014 17:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen (Bericht 7039412)

Urbanus heeft helemaal niets tegen België en is helemaal geen separatist. Hij heeft het op de VRT gezegd, toevoegend dat een deel van zijn familie uit Wallonië komt.

Everytime 1 maart 2014 17:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst (Bericht 7039416)
Cultuursubsidies moeten gegeven worden aan productiehuizen/maatschappijen die het verdienen. Daarenboven moeten ook de bedragen goed herbekeken worden. Voor mij is Studio 100 hét voorbeeld van hoe subsidies niet altijd nodig zijn. Dat Schauvliege miljoenen aan musicals geeft is te gek voor woorden.

Nog duizend keer liever K3 dan Sommers, Steeno, Vally, Lynn en andere Romeo's.......................

Henri1 1 maart 2014 17:48

Citaat:

Ik wist niet dat ze jullie hier persoonlijk moesten komen bedanken.

quercus 1 maart 2014 17:57

Citaat:

Heerlijk.
Ik doe iets dergelijks.

Verdorie, dat moet toch kostelijk zijn. Als u met uw naalden te keer gaat is dat poppetje op een mum van tijd kapot. Hopla! Weer een nieuw poppetje kopen. Kortom geld door deuren en vensters smijten. :roll:

Vette Pois(s)on 1 maart 2014 18:19

Citaat:

Heerlijk.
Ik doe iets dergelijks.

Hilarisch.

Dat moet een zicht zijn :-)

Witte Kaproen 1 maart 2014 18:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Everytime (Bericht 7039467)
Vlaams-Nationalisten hebben al Belgische vlaggen verbrand. Logisch dus dat de aanhangers van België Vlaamse vlaggen verbanden. En u zegt wel dat er elke keer toeschouwers de zaal verlieten: wat dus betekent dat niet alle toeschouwers de zaal verlieten. Er zijn dus toeschouwers die die verbranding totaal accepteren. Aan u de conclusies ervan te maken.

Vlamingen zijn brave beleefde mensen.

Heldenbergh zou als goede Belgische patriot eens een echte "heldendaad" moeten stellen door een paar Waalse vlaggen te gaan verbranden tijdens zijn volgende one-man-show in Wallonië.

Wedden dat hij er daar niet zo goedkoop zou vanaf komen als in Vlaanderen

Witte Kaproen 1 maart 2014 18:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 7039450)
http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/op...scar_standaard

Jan Verheyen, die uitkomt voor zijn N-VA sympathie en voornamelijk Vervlaamste filmen maakt van Nederlandse succesfilms.

Het is Jan Verheyen die zit te janken voor meer Vlaamse subsidies voor zijn filmen.

inderdaad Jan Verheyen is ook Vlaamsgezinde BV.:-)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be