Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Cijfers... (https://forum.politics.be/showthread.php?t=199133)

andev 2 maart 2014 10:48

Cijfers...

http://www.standaard.be/cnt/dmf20140302_01005311

Citaat:

Meer dan de helft (58 procent) van de Vlaamse ondernemers kiest op Vlaams en federaal niveau voor N-VA, volgens een peiling van het Neutraal Syndicaat voor Zelfstandigen (NSZ). Open VLD (20 procent) en CD&V (8 procent) volgen op afstand. 51 procent wil N-VA-voorzitter Bart De Wever als premier.
Volgens de peiling van het NSZ wil 89 procent van de Vlaamse ondernemers geen Di Rupo II, althans niet met dezelfde coalitiepartners. Kris Peeters mag op Vlaams niveau voor 36 procent van de ondernemers wel verder doen. Maar drie kwart wil een andere samenstelling van de Vlaamse regering.

Het NSZ liet de peiling afnemen tussen 17 en 24 februari, bij 477 Vlaamse ondernemers. Meer dan de helft kiest voor N-VA, zowel Vlaams als federaal. Open VLD moet het met 20 procent doen, CD&V met 8 procent, Vlaams Belang met 5 procent, SP.A met 3 procent, Groen ook en LDD en PVDA met 1 procent. Eén procent zou blanco stemmen op 25 mei.

Op Europees vlak liggen de kaarten anders. N-VA is ook daar de grootste (42 procent), maar Open VLD doet met Guy Verhofstadt beter (31 procent).

Een kleine meerderheid van de Vlaamse ondernemers wil Bart De Wever zien verhuizen van ’t Schoon Verdiep naar de 16. Op ruime afstand volgen Maggie De Block (14 procent), Elio Di Rupo (4 procent) en Guy Verhofstadt (4 procent).

In Vlaanderen kiezen de ondernemers voor stabiliteit: Kris Peeters mag blijven, voor 36 procent onder hen. Alternatieven zijn Liesbeth Homans (15 procent), Geert Bourgeois (10 procent), Gwendolyn Rutten (8 procent) en Bart Somers (5 procent).
Dat zijn nog eens andere cijfers dan sommigen zouden wensen!
Bepaalde politiekers die nu met veel branie staan te oreren hoe zij de wereld gaan veranderen na de verkiezingen moeten die maar eens goed bekijken!
Bepaalde politici die hopen dat veel mensen zich weer door hun praatjes zullen laten vangen om daarna alles mooi te laten zoals het is!
En ja, het zijn "maar" de ondernemers.
Al diegenen die aan de uier van de maatschappij hangen denken daar waarschijnlijk anders over: voor hen mag alles blijven zoals het is, en het mag zelfs nog iets meer zijn!

Johan Daelemans 2 maart 2014 11:02

Hopelijk volgt de Vlaming/Waal/Belg zijn gezond verstand.
Het zijn echt de verkiezingen van de laatste kans.
Nu zal er wel iemand slim genoeg zijn om voor de verkiezingen de harde cijfers in duidelijke begrijpelijke grafiekjes te gieten en deze uit te spelen tegen de 'gesettelde' politieke partijen hun 'goed nieuws show'.

Hoog tijd om het tij te keren, de jeugd en alle mensen met gezond verstand en open geest snappen het al. Nu nog de rest.
Zelf heb ik nog niet uitgemaakt op wie ik ga stemmen. Ik weet enkel dat het op een partij zal zijn die GEEN deel uitmaakt van de regering.

Ook valt elke partij uit de boot die de stem van het volk niet wil respecteren.
Elk soort van 'cordon' is gewoon verwerpelijk.

djimi 2 maart 2014 11:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans (Bericht 7040271)
Hopelijk volgt de Vlaming/Waal/Belg zijn gezond verstand.
Het zijn echt de verkiezingen van de laatste kans.
Nu zal er wel iemand slim genoeg zijn om voor de verkiezingen de harde cijfers in duidelijke begrijpelijke grafiekjes te gieten en deze uit te spelen tegen de 'gesettelde' politieke partijen hun 'goed nieuws show'.

Hoog tijd om het tij te keren, de jeugd en alle mensen met gezond verstand en open geest snappen het al. Nu nog de rest.
Zelf heb ik nog niet uitgemaakt op wie ik ga stemmen. Ik weet enkel dat het op een partij zal zijn die GEEN deel uitmaakt van de regering.

Ook valt elke partij uit de boot die de stem van het volk niet wil respecteren.
Elk soort van 'cordon' is gewoon verwerpelijk.

De enige partijen die 'de stem van het volk willen respecteren', zijn die partijen die zich daadwérkelijk voor de 'directe democratie' inzetten, en ondermeer het BROV als wettig en wettelijk beleidsinstrument ingevoerd willen zien.

De overige partijen respecteren alleen maar de stem van het 'eigen' volk (en dan nog).

Net als u weet ik nog niet of en zo ja op wie ik straks ga stemmen, en net als u weet ik nu al dat ik in géén geval een stem aan de huidige regeringen geef.

Dat het tijd wordt het tij te keren, durf ik volmondig te beamen.

De ganzenmars/lemmingen-race naar 'hell on earth' dient te worden gesaboteerd (ik ben haast geneigd te zeggen: eender hoe).

Het komt er evenwel niet op aan naar rechts te rukken, noch naar links. Rechtsomkeer maken lijkt mij verstandiger: back to basics!

Henri1 2 maart 2014 13:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door andev (Bericht 7040250)
http://www.standaard.be/cnt/dmf20140302_01005311

Dat zijn nog eens andere cijfers dan sommigen zouden wensen!
Bepaalde politiekers die nu met veel branie staan te oreren hoe zij de wereld gaan veranderen na de verkiezingen moeten die maar eens goed bekijken!
Bepaalde politici die hopen dat veel mensen zich weer door hun praatjes zullen laten vangen om daarna alles mooi te laten zoals het is!
En ja, het zijn "maar" de ondernemers.
Al diegenen die aan de uier van de maatschappij hangen denken daar waarschijnlijk anders over: voor hen mag alles blijven zoals het is, en het mag zelfs nog iets meer zijn!

Dat krijg je als je de waterdrager van het VOKA bent hé.
Lijkt me nogal wiedes.

quercus 2 maart 2014 13:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 7040471)
Lijkt me nogal wiedes.

Als je dan toch water moet dragen, dan liever voor VOKA dan voor de communisten van het FGTB-ABVV.

Henri1 2 maart 2014 13:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 7040474)
Als je dan toch water moet dragen, dan liever voor VOKA dan voor de communisten van het FGTB-ABVV.

Van u komend verwonderd deze uitspraak me niet.

Johan Daelemans 2 maart 2014 14:24

Citaat:

Lijkt me nogal wiedes.

In mei is het niet belangrijk voor wie je stemt, het is belangrijk voor wie je NIET stemt.
Vandaag zie ik de huidige partijen achter een bureau vol onbetaalde facturen aan iedereen een lege portefeuille tonen. De enige cijfers die uit de hoed worden getoverd zijn schattingen en getallen over 'we voorzien dat...'.
Goochelen is voor theater en laten we beter over aan een David Copperfield.

http://nl.wikipedia.org/wiki/David_C...d_(illusionist)

Klojo eerste klas 2 maart 2014 15:57

""""Op Europees vlak liggen de kaarten anders. N-VA is ook daar de grootste (42 procent), maar Open VLD doet met Guy Verhofstadt beter (31 procent).""""
't Zal weer aan mijn simpele geest liggen, maar : ???????? Misschien een stuk tekst vergeten ?

andev 3 maart 2014 12:46

Citaat:

Lijkt me nogal wiedes.

Beter de waterdrager van de PS-hangmatmaatschappij zijn en blijven, uiteraard. En daarom moet la Belgique blijven bestaan in zijn huidige vorm!

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be