Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Kris Peeters en de populisten (https://forum.politics.be/showthread.php?t=199149)

lamenielachen 3 maart 2014 09:51

Kris Peeters en de populisten

Wie zijn zij? Simpel, al wie niet voor de tjeven stemt volgens hem.
Ich bin kein Berliner aber ab sofort ein "Populist", of zo iets?
Voor mij geen beledigende naam, het duidt eerder dat ik geen volgzaam schaap in hun varkensstal ben.
Als ze het zo goed kunnen, hadden ze dat de vorige ca. 100 jaar regeren maar beter moeten doen.
Peeters en zijn kliek zou beter eens nadenken over wat zij wel zijn?
Ik zal me hier onthouden over mijn mening over hen maar in Gent zeggen ze daar labbekakkers tegen .....

lamenielachen 3 maart 2014 09:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen (Bericht 7041470)
Voor mij geen beledigende naam, het duidt eerder dat ik geen volgzaam schaap in hun varkensstal ben.
Als ze het zo goed kunnen, hadden ze dat de vorige ca. 100 jaar regeren maar beter moeten doen.
Ik zal me hier onthouden over mijn mening over hen maar in Gent zeggen ze daar labbekakkers tegen .....

http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...jn-keuze.dhtml

Vette Pois(s)on 3 maart 2014 10:00

Een eigen sterk verhaal.

NVA dit NVA dat NVA dit NVA dat...

De schoofzak 3 maart 2014 10:05

Zijn taal is normaal omdat er verkiezingen aankomen.

Er is maar één "antwoord" mogelijk: waarom hebben die tjeven dat plan niet voorgelegd bij de vorming van de huidige belastingsregering? Of bij de halfjaarlijkse budgetcontroles?

Waarom hebben de tjeven niet ingegrepen, bij elke stijging van één procent van de staatsschuld, sedert deze de 50 procent overschreed ?
50 keer een kans gemist om de toekomst van onze economie, maar vooral van onze sociale zekerheid, betaalbaar te houden voor de toekomst !!

.

lamenielachen 3 maart 2014 10:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 7041485)
Zijn taal is normaal omdat er verkiezingen aankomen.

Er is maar één "antwoord" mogelijk: waarom hebben die tjeven dat plan niet voorgelegd bij de vorming van de huidige belastingsregering? Of bij de halfjaarlijkse budgetcontroles?

Waarom hebben de tjeven niet ingegrepen, bij elke stijging van één procent van de staatsschuld, sedert deze de 50 procent overschreed ?
50 keer een kans gemist om de toekomst van onze economie, maar vooral van onze sociale zekerheid, betaalbaar te houden voor de toekomst !!

.

Indien ik ga stemmen maar dit is helemaal niet zeker dan zal het voor een leider die naam waardig zijn, als die er al is?
Nooit voor een volksmenner die maar wat lult vôôr de verkiezingen met in gedachte hoe hij die zeteltjes gaat verdelen onder zijn vrienden.
Iemand die andersdenkenden populisten noemt.

WetIsWet 3 maart 2014 12:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on (Bericht 7041476)
Een eigen sterk verhaal.

NVA dit NVA dat NVA dit NVA dat...

Beke twitterde gisteren zelfs dat hij in de 7e dag uitleg ging geven over het "30 d plan" van CD&V! Hun voorzitter kent zelfs de naam niet van hun eigen partijprogramma. :p

brother paul 4 maart 2014 09:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen (Bericht 7041470)

populisme is partijen die dingen beloven die niet kunnen: voorbeeldje we gaan iedereen 60euro minder belasting doen betalen, en vergeten te vertellen dat je de lasten op iets anders gaat doen stijgen...

Populisme is ook: we gaan uw belastingen verlagen door de fraude maatregelen... is ook zo eentje Fraude is een permanente zorg voor de controlerende overheid, en is geen manier om een gat dicht te rijden in een begroting, je kunt daar echt geen meerjarenplan op maken op dat getal. Het enige dat de overheid gedaan heeft is alle regels veranderd, en past die toe op constructies de bestaan onder oude regels met terugwerkende kracht als het ware;.. wat dan netjes hun visie oplevert dat ze erin slagen om inderdaad meer op te halen met hun administratie. Is ook daar een serieus vorm van populisme.

subocaj 4 maart 2014 09:38

Allemaal de schuld van de PVDA, met hun gemekker over de kleine man moet het niet slechter krijgen. Wie interesseert die kleine man nog?

Tot 25 mei zullen we nog moeten doen alsof.

brother paul 4 maart 2014 10:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door subocaj (Bericht 7042929)
Allemaal de schuld van de PVDA, met hun gemekker over de kleine man moet het niet slechter krijgen. Wie interesseert die kleine man nog?

Tot 25 mei zullen we nog moeten doen alsof.

iedereen is ee nkleine man tov de controlerende overheid subo

De schoofzak 4 maart 2014 12:00

De tjeven willen hun plan niet uitwerken met de nva. Maar wel met de ps.

Wij wensen hen alle succes toe, maar zien de zaken toch licht anders.

.

Vrijheideerst 4 maart 2014 12:49

Is dat Peeters zijn bedank aan de N-VA? Vanaf nu steun ik dus volledig Liesbeth.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be