Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Economie (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=179)
-   -   Big-bank-brother? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=199295)

Skobelev 7 maart 2014 13:18

Big-bank-brother?

Is het een gevoel of zijn de banken aan een (opgedrongen?) big-brother operatie begonnen?

Een tijdje geleden BNP-F-PB: Gelieve uw beleggersprofiel te vervolledigen of je zal niet meer in de mogelijkheid zijn nog een bewerking uit te voeren. Wat ze daar allemaal voor moeten weten....inkomen, roerend en onroerend goed, hoeveel kan je sparen....noem maar op, tot de laatste euro.

Gisteren brief in de bus van KBC...Gelieve uw persoonlijke gegevens aan te passen en te vervolledigen en ons een copy van uw identiteitskaart te bezorgen...

Waar zijn ze mee bezig? Hebben ze daar zaken mee? Moet alles terug in de kous?

Gambassi 8 maart 2014 08:44

Zij die Windows XP hebben, worden verplicht een andere software te gebruiken (ttz Windows 8.1, het NSA-besturingssysteem) voor internetbankieren.

XP wordt niet meer 'ondersteund';

Daag privacy +
verplicht Microsoft te sponsoren.

Ik denk dat ik nog wat oude kousen liggen heb inderdaad.

Conscience 11 maart 2014 16:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 7047610)
Is het een gevoel of zijn de banken aan een (opgedrongen?) big-brother operatie begonnen?

Een tijdje geleden BNP-F-PB: Gelieve uw beleggersprofiel te vervolledigen of je zal niet meer in de mogelijkheid zijn nog een bewerking uit te voeren. Wat ze daar allemaal voor moeten weten....inkomen, roerend en onroerend goed, hoeveel kan je sparen....noem maar op, tot de laatste euro.

Gisteren brief in de bus van KBC...Gelieve uw persoonlijke gegevens aan te passen en te vervolledigen en ons een copy van uw identiteitskaart te bezorgen...

Is inderdaad opvallend.

De internetbanken lijken dat niet te doen.
En ik vraag me af op welke exacte wetgeving die 'grootbanken' zich steunen.

ik zie het als een soort knipperlicht. Tijd om er weg te blijven, want niemand geeft enige uitleg.

kelt 11 maart 2014 18:00

Citaat:

Blijkbaar hebt U geen jaarlijkse ontmoeting met uw bank(ier)?
Bij uw "hoofd-bankier" zou ik toch aanraden dit te doen en dergelijke info te geven.

Anderen kunt U dumpen als ze teveel zagen.

Savatage 11 maart 2014 18:25

Citaat:

90% van die papieren moeten ze opvragen o.b.v. wetten opgelegd door de overheid om klanten zogezegd beter te beschermen.

Savatage 11 maart 2014 18:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gambassi (Bericht 7048575)
Zij die Windows XP hebben, worden verplicht een andere software te gebruiken (ttz Windows 8.1, het NSA-besturingssysteem) voor internetbankieren.

Daag privacy +

Tja jongen, met een klassieke telegraafmachine kan je ondertussen ook niet veel meer communiceren, met uw verouderde besturingssystemen al evenmin.

Gambassi 11 maart 2014 21:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Savatage (Bericht 7052700)
Tja jongen, met een klassieke telegraafmachine kan je ondertussen ook niet veel meer communiceren, met uw verouderde besturingssystemen al evenmin.

Mijne fiets uit 1983 rijdt nog steeds.

Geldklopperij.

patrickve 12 maart 2014 06:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gambassi (Bericht 7048575)

Daag privacy +

Bij mij draait nu al 6 jaar linux thuis, hoor. Ik heb nog wel een XP draaien in een virtuele machine voor als 't echt moet, maar ik zie niet goed in wat dat bankieren daarmee te maken heeft ? Geven ze U een applicatie ? Of gaat dat via uw browser ? Het beetje bankieren dat ik nog in Belgie doe (1 keer per jaar of zo) doe ik met firefox onder linux...

patrickve 12 maart 2014 06:11

Citaat:

??? nooit zo een dingen tegengekomen...

Enkel voor een lening voor een woning of zo vragen ze een beetje meer, zoals de drie laatste loonfiches of zo.

Zwitser 12 maart 2014 08:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gambassi (Bericht 7052885)
Mijne fiets uit 1983 rijdt nog steeds.

Da's niet zo'n goede vergelijking.
Windows XP gebruiken is zoiets als nog steeds met een fiets die om de haverklap uit elkaar valt rondrijden, terwijl er geheel gratis betere fietsen beschikbaar zijn.
Citaat:

Geldklopperij.
Aangezien er betere operating systemen beschikbaar zijn, die ook nog eens geheel gratis zijn, is er hier helemaal geen sprake van geldklopperij.

Skobelev 12 maart 2014 11:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 7053208)
??? nooit zo een dingen tegengekomen...

Enkel voor een lening voor een woning of zo vragen ze een beetje meer, zoals de drie laatste loonfiches of zo.

Wel, ik wou het eens in de groep gooien. Het heeft in mijn geval niets met leningen te maken. Tijd om het grootste deel van het vermogen weg te halen denk ik. De volgende stap is dat alles aan de overheid wordt gemeld en men u op uw bezit gaat belasten.

Skobelev 12 maart 2014 11:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Savatage (Bericht 7052698)
90% van die papieren moeten ze opvragen o.b.v. wetten opgelegd door de overheid om klanten zogezegd beter te beschermen.

Dat zit er m.i. ook achter, de (r)overheid.

Gambassi 13 maart 2014 07:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 7053467)
Wel, ik wou het eens in de groep gooien. Het heeft in mijn geval niets met leningen te maken. Tijd om het grootste deel van het vermogen weg te halen denk ik. De volgende stap is dat alles aan de overheid wordt gemeld en men u op uw bezit gaat belasten.

Tuurlijk : eerst inventariseren, dan de taart afromen.

40 jaar Tsjeven-Sossen-Liberalen schuldgedreven politieke economie met een failliet België als resultaat.
Alle ondernemers en producenten zijn weggejaagd met hoge loonlasten en belastingen.

Rest de bevolking om te pluimen.

Misschien eens overwegen om voor een andere partij te stemmen ?

tandem 13 maart 2014 11:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gambassi (Bericht 7054625)

Zijn er alternatieven die iets anders zeggen misschien? Welke?

Skobelev 13 maart 2014 23:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gambassi (Bericht 7054625)
Tuurlijk : eerst inventariseren, dan de taart afromen.

40 jaar Tsjeven-Sossen-Liberalen schuldgedreven politieke economie met een failliet België als resultaat.
Alle ondernemers en producenten zijn weggejaagd met hoge loonlasten en belastingen.

Rest de bevolking om te pluimen.

Doe ik al gans mijn stemgerechtigde leven ;-)

Skobelev 18 maart 2014 06:27

http://www.hln.be/hln/nl/943/Consume...gegevens.dhtml

Ah bon, dat verklaart ook al wat waarom ze zo in mijn gegevens, en die van u, geïnteresseerd zijn.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be