Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   SPa wil cannabis legaliseren (https://forum.politics.be/showthread.php?t=199298)

Descartes Jr 7 maart 2014 13:27

SPa wil cannabis legaliseren

De sos, steeds in bedwelmde sferen,
wil wiet en snuif legaliseren.
De tsjeef heft zijn neus
maar vraagt toch curieus
hoe zwaar hij dit dan kan taxeren.

De Morgen. Where else ?

Another Jack 7 maart 2014 13:46

Nog een tiental jaren wachten, vrees ik...

fred vanhove 7 maart 2014 14:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 7047670)
Nog een tiental jaren wachten, vrees ik...

Een land dat er prat op gaat de zwaarste bieren te brouwen zou logischer wijze toch voorstander moeten zijn om een andere 'minder gevaarlijke en schadelijke' drug uit de illegaliteit te loodsen....Anders kunnen we toch alleen maar voor hypocrieten doorgaan !

Descartes Jr 7 maart 2014 14:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 7047722)
Een land dat er prat op gaat de zwaarste bieren te brouwen zou logischer wijze toch voorstander moeten zijn om een andere 'minder gevaarlijke en schadelijke' drug uit de illegaliteit te loodsen....Anders kunnen we toch alleen maar voor hypocrieten doorgaan !

Alleen knabbelen dan, want roken lijkt mij een flink stuk ongezonder dan een trappistje drinken. Da's trouwens goed voor de stoelgang ...

Eduard Khil 7 maart 2014 14:45

Citaat:

als ik op terras in de zon een trappist drink, is dat voor zijn smaak. Niet voor den alcool erin die serieus begint te werken moest ik er drie of vier drinken.

Roken de paffers ook hun joint enkel voor de smaak? Of eerder voor het effect van de THC?

Moest iedereen bier drinken enkel om strontzat te zijn iedere keer, dan zou ik u gelijk geven. Quod non

DewareJakob 7 maart 2014 14:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil (Bericht 7047756)
als ik op terras in de zon een trappist drink, is dat voor zijn smaak. Niet voor den alcool erin die serieus begint te werken moest ik er drie of vier drinken.

Roken de paffers ook hun joint enkel voor de smaak? Of eerder voor het effect van de THC?

Moest iedereen bier drinken enkel om strontzat te zijn iedere keer, dan zou ik u gelijk geven. Quod non

Volledig mee eens.

Xenophon 7 maart 2014 15:07

Citaat:

Dat zijn zo van die zaken dat mensen vooral zichzelf wijsmaken.

Another Jack 7 maart 2014 15:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 7047794)

Alcoholvrij bier was dan ook een enorm succesverhaal...
;-)

Eduard Khil 7 maart 2014 15:10

Citaat:

neen

Eduard Khil 7 maart 2014 15:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 7047800)
Alcoholvrij bier was dan ook een enorm succesverhaal...
;-)

al veel alcoholvrije trappist tegengekomen? Graag een adres: als de smaak goed is bestel ik een bak.

Ik drink weinig pils meer. En ja, daar zit soms ook alcoholvrij bier tussen

fred vanhove 7 maart 2014 15:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob (Bericht 7047767)
Volledig mee eens.

Dit klopt gedeeltelijk. Hangt er van af wie ..ben je gewend van te drinken ? Ben je gewend van cannabis te roken ? Ik wil je gerust laten kennismaken met mijn schoonzus nadat ze 1 trappist binnen heeft ! Veel succes d'r mee !:roll::lol::evil:

Uiteraard zullen veel mensen een trappistje drinken voor de smaak en gelijk hebben ze....het eventuele effect van de alcohol nemen ze er toch graag bij.Trouwens Alcohol vrij bier kon nooit op veel succes rekenen meende ik te horen zeggen ?
Maar ook de geoefende cannabisroker geniet van de smaak van cannabis ....net als bij een sigaar....Het roes effect is natuurlijk lekker meegenomen maar iemand die cannabis gewoon is zal heus na 1 jointje niet gekker doen dan een geoefend drinker na 1 trappistje.

Cannabis wordt ook gegeten of gedronken met medische doeleinden en is voor vele aandoeningen een prima middel.

Maar net als bij alles geld...te gebruiken met mate en verstand maar mijn inziens is het ene niet beter of slechter dan het andere....

Xenophon 7 maart 2014 15:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil (Bericht 7047801)
neen

Jawel.

Maar, we hebben het dan niet noodzakelijk over u inbegrepen.

Het kan natuurlijk altijd zijn dat jij de spreekwoordelijke uitzondering bent. Het kan natuurlijk zijn dat jij die bierdrinker bent die zegt, voor mij geen tweede want anders zal ik het effect van de alcohol beginnen voelen.

Ke Nan 7 maart 2014 15:24

1 Bijlage(n)
Ze hebben groot gelijk.

Descartes Jr 7 maart 2014 15:31

Citaat:

2

De schoofzak 7 maart 2014 15:32

Citaat:

Medicinaal: ok
Al de rest: 't zal dik tegen uw teelballen zijn.

Jouw argument lijkt me zo: ik heb een zware longontsteking, dan kan er toch nog wel ergens een klein darmprobleemke bijkomen ...

Verder ga ik mijn argumenten niet herhalen. De vorige draad over net hetzelfde onderwerp, met stank aan dezelfde sossen, is nog veel te recent.

.

.

fred vanhove 7 maart 2014 15:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 7047861)

Jouw argument lijkt me zo: ik heb een zware longontsteking, dan kan er toch nog wel ergens een klein darmprobleemke bijkomen ...

Verder ga ik mijn argumenten niet herhalen. De vorige draad over net hetzelfde onderwerp, met stank aan dezelfde sossen, is nog veel te recent.

.

.

Een goede dokter (die u blijkbaar niet bent) zou zich dan eerder gaan bezighouden om die zware longontsteking aan banden te leggen en niet zo panikeren over dat kleine bijkomende darmprobleemke.

fred vanhove 7 maart 2014 16:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 7047861)

.

.

Vraag me altijd af waarom mensen bij het woord legaliseren gaan denken aan aanmoedigen of promoten ?? In Nederland of andere landen zoals Spanje, zwitserland Portugal Denemarken waar cannabis eerder gedoogd wordt is het gebruik helemaal niet hoger als in landen waar strengere regels gelden integendeel zelfs ?Trouwens toen Alcohol illegaal was in de VS werd er evenveel gebruikt als erna .... de gelateerde criminaliteit rond Alcohol was veel groter dan na de legalisering...

Another Jack 7 maart 2014 16:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 7047936)
Vraag me altijd af waarom mensen bij het woord legaliseren gaan denken aan aanmoedigen of promoten ?? In Nederland of andere landen zoals Spanje, zwitserland Portugal Denemarken waar cannabis eerder gedoogd wordt is het gebruik helemaal niet hoger als in landen waar strengere regels gelden integendeel zelfs ?Trouwens toen Alcohol illegaal was in de VS werd er evenveel gebruikt als erna .... de gelateerde criminaliteit rond Alcohol was veel groter dan na de legalisering...

Doe geen moeite, zolang de Schoofzakken in het drugsdebat de meerderheid vertegenwoordigen is geen ommekeer mogelijk...
Binnen 10 jaar misschien...

Another Jack 7 maart 2014 16:17

Citaat:

Let op, hij moet er al drie of vier drinken om iets te merken!
Als dat geen indicatie is...

Universalia 7 maart 2014 16:18

Citaat:

Moest iedereen bier drinken enkel om strontzat te zijn iedere keer, dan zou ik u gelijk geven
Er zijn er anders bij die er een strak tempo op nahouden om zo snel mogelijk in het 'roes sfeertje' te geraken. :roll:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be