AnarchoChristophe |
9 maart 2014 21:33 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe
(Bericht 7049765)
ach man! cut the crap! de verschillende dialecten in ALLE Europese regio's behoren allen tot verschillende standaardtalen.
|
Limburgs is een taal, geen dialect. Hasselts is bv. een dialect.
Alle Europese regio's? Zo ook Luxemburgs bijvoorbeeld? Fries? Niedersaksisch? Platdiets?
Citaat:
(Bericht 7049765)
De Nederlandse dialecten zijn zo'n groep. Men heeft het ABN ingesteld om het voor iedereen gemakkelijker verstaanbaar én schrijfbaar te maken.
|
Neen? Echt?
Citaat:
(Bericht 7049765)
Dat heeft niks te maken met het geimporteerde arabisch, berbers of turks. Men mag daar helemaal niet permissief tegenoverstaan. Doet men dat wel dan heeft men een arabischtalige hoofdstad van Europa binnen één generatie.
|
Dus het heeft er wel iets mee te maken?
Promotie van eigen taal is zelfs gemakkelijker indien het streektalen betreft. Dat is veel natuurlijk dan die artificiële onzin �* la ABN-kringen.
Citaat:
(Bericht 7049765)
In antwerpen hoor ik al een hele tijd nog amper een woord nederlands op het openbaar vervoer. Het stoort me mateloos.
|
Uw derde woord van Uw repliek was al Engels.
Voor Iemand die het Nederlands zo hoog aanprijst laat ook Uw spelling en grammatica (vooral het gebruik van hoofdletters, toch echt niet moeilijk) te wensen over.
Citaat:
(Bericht 7049765)
Het enige resultaat dat ze daarbij krijgen van mij is dat ik, die me vroeger driedubbel in zou spannen om toeristen in vier talen tegemoet te treden, nu gewoon in het nederlands antwoord. Ik kan het niet meer opbrengen.
|
De gemiddelde Belg kan het niet punt. Die is het Nederlands en het tv-Engels machtig en daar eindigt het.
|