![]() |
Uithuwelijken is succesvoller dan romantische liefde
Interessante stelling, is benieuwd wat het oestrogeen gehalte hierop gaat antwoorden.
Zie Factcheckers 6/3/2014 Hoe vind je een geschikte partner? vanaf 6' 49" |
Als je het huwelijk bekijkt als een zuiver zakelijk contract waarbij ieder zijn taken heeft, de hierarchie op voorhand vaststaat: man beslist en bepaalt, vrouw is onderdanig, luistert en spreidt de benen als man het wil, dan is het huwelijk al geslaagd als manlief zijn frustraties niet te veel op de vrouw uitwerkt (wel toegestaan volgens 4.34, maar niet noodzakelijk).
Of je dan uitgehuwelijkt bent of niet maakt dan weinig verschil. Ik heb mijn baas ook niet zelf gekozen en we vormden een heel goed team. |
Ik begrijp je standpunt, maar vanwaar ik opkeek was dat het huwelijk meer dan 5 jaar kan standhouden en de liefde blijft stijgen.
|
|
Wat beschouw je als succesvol?
|
Citaat:
|
Ik pleeg nog liever zelfmoord dan dat ik word uitgehuwelijkt aan één of ander guur type.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Het feit dat de vrouw financieel zelfstandig is heeft daar natuurlijk ook veel mee te maken. In landen waar de vrouwen geen of amper hun eigen job mogen uitvoeren is manlief wel degene die haar in leven moet houden, en dan kan je allicht niet zo snel de deur achter je dichttrekken. Slavernij ligt daar heel dicht bij. |
Citaat:
Nu zie ik: Conscience was mij voor, maar dit is het in de meeste gevallen, niet meer en niet minder. |
Citaat:
Noem jij dat dan 'succes'? Ik noem dat 'ziek' |
Citaat:
|
Citaat:
|
1 Bijlage(n)
Hiero Castor: het huwelijksgeluk in Irak zal binnenkort weer hoge toppen scheren
Wetsvoorstel Irak: meisjes huwbaar als ze 9 jaar zijn Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:03. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be