Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Uithuwelijken is succesvoller dan romantische liefde (https://forum.politics.be/showthread.php?t=199370)

Castor Troy 10 maart 2014 12:38

Uithuwelijken is succesvoller dan romantische liefde

Interessante stelling, is benieuwd wat het oestrogeen gehalte hierop gaat antwoorden.

Zie Factcheckers 6/3/2014 Hoe vind je een geschikte partner?
vanaf 6' 49"

circe 10 maart 2014 12:54

Als je het huwelijk bekijkt als een zuiver zakelijk contract waarbij ieder zijn taken heeft, de hierarchie op voorhand vaststaat: man beslist en bepaalt, vrouw is onderdanig, luistert en spreidt de benen als man het wil, dan is het huwelijk al geslaagd als manlief zijn frustraties niet te veel op de vrouw uitwerkt (wel toegestaan volgens 4.34, maar niet noodzakelijk).

Of je dan uitgehuwelijkt bent of niet maakt dan weinig verschil.

Ik heb mijn baas ook niet zelf gekozen en we vormden een heel goed team.

Castor Troy 10 maart 2014 13:02

Ik begrijp je standpunt, maar vanwaar ik opkeek was dat het huwelijk meer dan 5 jaar kan standhouden en de liefde blijft stijgen.

Klein Licht 10 maart 2014 13:22

Succes!

giserke 10 maart 2014 13:35

Wat beschouw je als succesvol?

Castor Troy 10 maart 2014 13:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Klein Licht (Bericht 7051244)

Alles goed en wel Klein Licht maar je referende verhaal heeft sideways met dit onderwerp te maken. Ik heb het over uithuwelijking na x aantal jaren. Deze vrouw werd gedwongen en was nog niet eens gehuwd.

Dutch_Strawberry 10 maart 2014 18:38

Ik pleeg nog liever zelfmoord dan dat ik word uitgehuwelijkt aan één of ander guur type.

Castor Troy 10 maart 2014 18:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dutch_Strawberry (Bericht 7051546)
Ik pleeg nog liever zelfmoord dan dat ik word uitgehuwelijkt aan één of ander guur type.

Maar het is je onbekende Prince Charming. Wat zou je dan doen

Tobey74 10 maart 2014 23:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Castor Troy (Bericht 7051233)
Ik begrijp je standpunt, maar vanwaar ik opkeek was dat het huwelijk meer dan 5 jaar kan standhouden en de liefde blijft stijgen.

Ik instemmen. Huwelijk kan laatste langer dan vijf jaar. Het is een verplichting. Daar zullen goed en kwaad slecht binnen de huwelijk maar als u zijn toegewijd het zullen laatste.

Conscience 11 maart 2014 08:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door giserke (Bericht 7051251)
Wat beschouw je als succesvol?

Een succesvolle toepassing van het Stockholm-syndroom, waar geen uitweg meer is. Zoiets als het stenen tijdperk.

Dutch_Strawberry 11 maart 2014 08:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Castor Troy (Bericht 7051552)
Maar het is je onbekende Prince Charming. Wat zou je dan doen

Onbekend is onbemind. Ik leer mijn partner het liefst zelf kennen. Waarom zou ik moeten huwen met een partner die zogezegd 'ideaal' (als er al zoiets bestaat) is in de ogen van mijn ouders terwijl hij dat in mijn ogen helemaal niet is? Ik zou evenmin ooit kunnen trouwen louter uit politieke of financiele redenen. Stel u eens voor dat je als vrouw met onze oh zo charmante koninklijke kwal moet trouwen. Ik zou me als vrouw in mijn eer gekrenkt voelen. En het is bijna een misdaad om je kinderen zo'n dweil als vader te geven.

circe 11 maart 2014 12:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tobey74 (Bericht 7051805)
Ik instemmen. Huwelijk kan laatste langer dan vijf jaar. Het is een verplichting. Daar zullen goed en kwaad slecht binnen de huwelijk maar als u zijn toegewijd het zullen laatste.

Dat is net onze vrijheid in het westen. Waar tot voor dertig jaar het katholieke huwelijk primeerde en men inderdaad verplicht was om levenslang aan elkaar vast te hangen, is dat nu verleden tijd.
Het feit dat de vrouw financieel zelfstandig is heeft daar natuurlijk ook veel mee te maken. In landen waar de vrouwen geen of amper hun eigen job mogen uitvoeren is manlief wel degene die haar in leven moet houden, en dan kan je allicht niet zo snel de deur achter je dichttrekken.

Slavernij ligt daar heel dicht bij.

DewareJakob 11 maart 2014 13:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Castor Troy (Bericht 7051233)

Noemen ze Stockholmsyndroom.

Nu zie ik: Conscience was mij voor, maar dit is het in de meeste gevallen, niet meer en niet minder.

Klein Licht 11 maart 2014 18:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Castor Troy (Bericht 7051256)
Alles goed en wel Klein Licht maar je referende verhaal heeft sideways met dit onderwerp te maken. Ik heb het over uithuwelijking na x aantal jaren. Deze vrouw werd gedwongen en was nog niet eens gehuwd.

Je hebt zo ook de klassieke truuk van een meisje te ontvoeren, en te blijven verkrachten met als enige uitweg de prostitutie. En ja, na een paar jaar berusten die dan meestal in hun lot, en maken er het beste van.

Noem jij dat dan 'succes'? Ik noem dat 'ziek'

Castor Troy 11 maart 2014 18:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob (Bericht 7052293)
Noemen ze Stockholmsyndroom.

Nu zie ik: Conscience was mij voor, maar dit is het in de meeste gevallen, niet meer en niet minder.

Dit syndroom ken ik niet, ga ik is gorgelen.

Castor Troy 11 maart 2014 18:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Klein Licht (Bericht 7052679)
Je hebt zo ook de klassieke truuk van een meisje te ontvoeren, en te blijven verkrachten met als enige uitweg de prostitutie. En ja, na een paar jaar berusten die dan meestal in hun lot, en maken er het beste van.

Noem jij dat dan 'succes'? Ik noem dat 'ziek'

Hè Groot Licht, kan je nog helder denken? Stay focused man, you can do it!

Klein Licht 12 maart 2014 08:59

1 Bijlage(n)
Hiero Castor: het huwelijksgeluk in Irak zal binnenkort weer hoge toppen scheren

Wetsvoorstel Irak: meisjes huwbaar als ze 9 jaar zijn

Citaat:

Volgens de wet bereiken meisjes de puberteit zodra ze 9 jaar zijn en zijn ze daarmee klaar voor het huwelijk. Het voorstel staat bekend als de Jafer-wet, genoemd naar imam Jafer al-Sadiq, een rechtsgeleerde uit de 8ste eeuw.
Citaat:

De belangrijkste sjiitische geestelijke van Irak, grootayatollah Ali al-Sistani, schreef ooit, in zijn boek Minhaj as-Salihin, dat mannen geen geslachtsgemeenschap mogen hebben met meisjes jonger dan 9 jaar, maar 'wat betreft alle andere vormen van plezier, zoals lustvol aanraken, kussen, omhelzen en het tegen de dijen wrijven van de penis, is er geen probleem'.

Dutch_Strawberry 12 maart 2014 09:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Klein Licht (Bericht 7053300)
Hiero Castor: het huwelijksgeluk in Irak zal binnenkort weer hoge toppen scheren

Wetsvoorstel Irak: meisjes huwbaar als ze 9 jaar zijn

Welk ziek monster bedenkt zoiets!!!?????

circe 12 maart 2014 09:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dutch_Strawberry (Bericht 7053352)
Welk ziek monster bedenkt zoiets!!!?????

Mohammed was én de bedenker, én de uitvoerder.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be