circe |
12 maart 2014 12:40 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DeProf_eet
(Bericht 7053508)
Inderdaad, hoe dom kun je nu toch zijn als autochtoon om daar in te trappen ? Het is gewoon een list, strategie. Massa's oudjes die van nature tegen al die allochtonen waren beginnen er nu vol lof over te spreken omdat er al eens een allochtoon voor hen op de tram zijn zitplaats heeft afgestaan. Dat was lange tijd nooit zo. Ze zullen eens zo hard toeslaan die allochtonene eens ze ons vertrouwen gewonnen hebben. En de naieve autochtoon dan "zie je wel ze zijn toch zo kwaad nog niet". Ik wil het oudje niet zijn dat per ongeluk laat uitvallen tegenover zo'n "lieve" allochtoon dat Mohammed een pedofiel was.
Circe schijnt dat precies nog niet te snappen. Spijtig want ik reken haar voorlopig nog onder een van de beter geinformeerde autochtonen hier op politics.
Kan het niet of is het soms onmogelijk dat het een list is van die zgz. goed geintegreerde allo ? Stel uzelf die vraag. Zweert hij zijn boekje af ? Ik vrees van niet.
|
Ik maak om te beginnen een reuzengroot onderscheid tussen "moslims" en vb. "marokkanen" of "turken". Een moslim vertrouw ik langs geen kanten, maar het zou me niet verbazen als een platgeklopt hoofddoekje in al haar uitgeklopte onderdanigheid zo eerlijk en vriendelijk is om die 300 euro aan mij terug te bezorgen. In dat geval apprecieer ik haar goede daad (waar ze dan hopelijk veel dua voor krijgt, dat hoopt ze zelf ook). Maar dat wil niet zeggen dat ik haar verder voor iets zou willen betrouwen.
Anders is het gesteld met mensen (vb. Marokkanen) die zich hier volledig hebben geïntegreerd, islam de rug hebben toegekeerd en zich met volle overtuiging willen werpen op deze maatschappij. Met die mensen heb ik geen enkel probleem en ik zal die eveneens opnemen in mijn kennissenkring, weliswaar met iets meer "beobachtung"... tja, FHM.
Ik houdt echter niet van de Marokkaanse cultuur. Bert Anciaux kan al beginnen bleiten; Als ik het niet zo voor de lawaaierige italiaanse cultuur heb (ik spreek niet over de Romeinse) dan kan dat helemaal geen kwaad, niemand wordt verondersteld om wild te worden van de Duitse cultuur (dat is alvast veiliger, als Vlaming zou je wel eens nazi-sympathiën kunnen hebben als je vol lof bent over de Wurst und Braten en Beierse gelagpartijen.... maar geen liefhebben van Marokko? hola hola hola..... wat een achterlijke eigenkerktorenmentaliteit racist hebben we hier zeg!
|