Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Partijpolitiek en stromingen (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=8)
-   -   Rechtlijnige N-VA (https://forum.politics.be/showthread.php?t=199447)

BWarrior 12 maart 2014 22:34

Rechtlijnige N-VA

CD&V had het lumineuze idee om een volgende staatshervorming in de Senaat, vrijblijvend, te bespreken. Wie de Belgische politiek een beetje kent, weet dat dit neerkomt op een staatsbegrafenis.

Wat vindt de N-VA daarvan?

Citaat:

21u15: Wouter Beke is duidelijk: voor zijn partij moet een staatshervorming niet, een gewone meerderheid volstaat na 25 mei: "Mocht er 'en cours de route' in de hervormde Senaat een akkoord gevonden over de staatshervorming, dan zullen wij die ondersteunen. Maar we gaan niet opnieuw eerst daarover onderhandelen bij de regeringsvorming."

Is dat engagement voldoende voor N-VA? "Ons gewicht zal dat wel bepalen, laat de kiezer zich eerst uitspreken", zegt Francken. Maar het is inderdaad een moeilijke knoop. Je moet sociaal-economisch meteen aan de slag. Maar ons confederaal model is ook essentieel."
Is d�*t "engagement" zelfs bespreekbaar voor de N-VA ?

Uit hoeveel fracties bestaat die partij eigenlijk?

Citaat:

"We gaan in 2014 naar een totale, ongeziene confrontatie. De N-VA is een partij die na de verkiezingen een moment wil zoals we dat nog nooit hebben gekend, Bart De Wever (2.02.13)
Citaat:

Desnoods moet de grondwet genegeerd worden om het confederalisme in te voeren, Bart De Wever (3.03.13)
Citaat:

Alles moet naar Vlaanderen komen, Geert Bourgeois, 16.03.13
Citaat:

De N-VA is bereid om zonder staatshervorming tot een volgende federale regering toe te treden, Siegfried Bracke, 31.08.13
Citaat:

“We starten niet met een herstelregering zonder een sterk engagement van de partners dat België evolueert naar een confederatie, zonder een duidelijk engagement op dat vlak bougeren wij niet", Jan Jambon (2.11.13)
Citaat:

Confederalisme, dat wordt volgens Homans "géén breekpunt", Liesbeth Homans (4.01.14)
Citaat:

"Als onderweg blijkt dat je sommige bevoegdheden maar beter kan overhevelen naar Vlaanderen, Wallonië en Brussel omdat het anders niet lukt, dan moet je dat bekijken met een open geest", Siegfried Bracke, 25.01.14
Citaat:

Eerst alles overhevelen naar de deelstaten, en vervolgens beslissen wat we nog samen gaan doen. (...) Ik ben heel duidelijk: wij stappen in een sociaaleconomische regering, áls we de garantie hebben dat de potentiële partners mee willen richting confederalisme. En neen, we gaan niet tevreden zijn met wat debatten in de nieuwe Senaat. We willen een echt engagement. De eerste test zal dan de wijziging van de grondwet zijn.", Liesbeth Homans, 26.01.14
Totale confrontatie, de grondwet negeren, alles naar de deelstaten, niet tevreden met wat debatten in de Senaat, sterk engagement versus mogelijkerwijs tevreden met verschuiving naar Senaat, zonder staatshervorming in regering, "een open geest", confederalisme is "geen breekpunt". :roll:

Libro 12 maart 2014 22:46

Bazenpoepers én draaikonten???

fonne 12 maart 2014 22:51

Wij herinneren ons het "engagement" van Yves Leterme om een staatshervorming te laten bespreken in een pow-wow van gemeenschap tot gemeenschap onder leiding van Kris Peeters. Het luidde het definitieve einde van het kartel met N-VA in.
Engagementen van de CD&V worden niet serieus genomen. Nu niet en nooit meer.

BWarrior 12 maart 2014 23:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fonne (Bericht 7054351)
Wij herinneren ons het "engagement" van Yves Leterme om een staatshervorming te laten bespreken in een pow-wow van gemeenschap tot gemeenschap onder leiding van Kris Peeters. Het luidde het definitieve einde van het kartel met N-VA in.
Engagementen van de CD&V worden niet serieus genomen. Nu niet en nooit meer.

Theo Francken sprak anders minder straffe taal.

plǝɹǝʍ ǝp 13 maart 2014 09:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior (Bericht 7054322)
Totale confrontatie, de grondwet negeren, alles naar de deelstaten, niet tevreden met wat debatten in de Senaat, sterk engagement versus mogelijkerwijs tevreden met verschuiving naar Senaat, zonder staatshervorming in regering, "een open geest", confederalisme is "geen breekpunt". :roll:

Uw bericht is niet zo van zichzelf sprekend als u dat zelf acht.

Vrijheideerst 13 maart 2014 11:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door plǝɹǝʍ ǝp (Bericht 7054730)
Uw bericht is niet zo van zichzelf sprekend als u dat zelf acht.

Hoe hij dat allemaal gaat regelen en hoe belgië toen het nog unitair was wél werkte kan hij niet uitleggen, onze Yaminne.

BWarrior 13 maart 2014 16:47

Ik moet nu al gaan uitleggen hoe die confederalistische leugens in elkaar zitten?:-D

De Brabander 13 maart 2014 17:35

De flaminganten weten niet meer van welk hout pijlen maken. Sukkelaars. ;)

fonne 13 maart 2014 18:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior (Bericht 7055302)
Ik moet nu al gaan uitleggen hoe die confederalistische leugens in elkaar zitten?:-D

Allez vooruit doet uw best. Toon aan dat België voor 1960 een perfect werkend arbeidersparadijs was, en hoe die vuile regionalisten van de FGTB dat allemaal kapotgemaakt hebben. Moeilijk kan het niet zijn voor een doctor in de geschiedvervalskunde.

BWarrior 13 maart 2014 18:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fonne (Bericht 7055469)
Allez vooruit doet uw best. Toon aan dat België voor 1960 een perfect werkend arbeidersparadijs was, en hoe die vuile regionalisten van de FGTB dat allemaal kapotgemaakt hebben. Moeilijk kan het niet zijn voor een doctor in de geschiedvervalskunde.

We wachten nog steeds in spanning op iemand die ons kan wegwijs maken in het ondoorgrondelijk labyrinth der N-VA (cf. post 1). Toch bedankt voor uw schuimbekkend doch niettemin amusant vertoon van onmacht ;)

reservespeler 13 maart 2014 18:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Brabander (Bericht 7055380)
De flaminganten weten niet meer van welk hout pijlen maken. Sukkelaars. ;)

Zegt de grootste partij van België

reservespeler 13 maart 2014 18:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior (Bericht 7055497)
We wachten nog steeds in spanning op iemand die ons kan wegwijs maken in het ondoorgrondelijk labyrinth der N-VA (cf. post 1). Toch bedankt voor uw schuimbekkend doch niettemin amusant vertoon van onmacht ;)

Wie is de We in "We wachten nog ....."?

BWarrior 13 maart 2014 18:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 7055507)
Wie is de We in "We wachten nog ....."?

Ik kan u een taalbad aanraden...

reservespeler 13 maart 2014 19:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior (Bericht 7055508)
Ik kan u een taalbad aanraden...

Heb ik niet nodig.
Ik stel een heel duidelijke vraag, gewoon een duidelijk antwoord geven.
Niet meer, niet minder.

BWarrior 15 maart 2014 19:45

De bedoeling van dit topic was om een aantal citaten van de N-VA die elkaar manifest tegenspreken naast mekaar te leggen. Is het dan niet vreemd dat de N-VA enerzijds zegt dat ze "harde garanties" wil over confederalisme en het anderzijds heeft over "een open geest"? Dat ze er desnoods de grondwet voor wil omverwerpen maar er anderzijds geen breekpunt van maakt? Ik stel die dingen gewoon vast en zou graag weten wat N-VA-leden / sympathisanten ervan vinden.

BWarrior 15 maart 2014 19:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 7055517)
Heb ik niet nodig.
Ik stel een heel duidelijke vraag, gewoon een duidelijk antwoord geven.
Niet meer, niet minder.

Ik bedoel met "we" een algemene omschrijving voor de lezer.

ilfalco 16 maart 2014 08:42

@Bwarrior= Hoe smaakt het gras dezer dagen in Noord Korea?

Vrijheideerst 17 maart 2014 20:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco (Bericht 7058535)
@Bwarrior= Hoe smaakt het gras dezer dagen in Noord Korea?

Ze zijn daar volop nieuwe perkjes aan het aanleggen, met dank aan China.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be