Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   De voordelen van Vijgen (https://forum.politics.be/showthread.php?t=199469)

toty5 13 maart 2014 13:13

De voordelen van Vijgen

Vijgen worden verondersteld om oorspronkelijk uit klein Azië en zijn een van de eerste vruchten ooit gecultiveerd. Er wordt gezegd dat de mens alleen op Vijgen kon leven als een bron van voedsel dat is de goedheid en voeding in de vrucht!
Figuren zijn een rijke bron van calcium, ijzer, magnesium, vitamine B6 en kalium. Vijgen bevatten weinig vet en veel vezels. Ze bieden meer vezels dan alle andere voorkomende fruit of groente.
Vijgen hebben veel voordelen voor de gezondheid. Verse en droge vijgen zijn rijk aan pectine, een oplosbare vezel die cholesterol in het bloed kan verminderen. De vrucht wordt ook verondersteld om een laxerend effect hebben en kunnen helpen degenen die lijden aan chronische constipatie.

Klojo eerste klas 13 maart 2014 19:15

en de nadelen ?

toty5 14 maart 2014 13:09

Ik weet dat de voordelen niet gebreken zien

Figuren bevatten een voedingsstof tryptofaan. Dit bevordert een goede nachtrust en helpt de hersenen gebruiken glucose goed, aanmoedigen en stimuleren van een goede bloedsomloop.

Vijgen bevatten veel natuurlijke suikers - tot 60%. Suiker stimuleert de hersenen, zodat we sneller kunnen denken en herinneren informatie sneller. Zodat je kunt denken duidelijker en sneller. Vijgen zijn de ultieme brandstof hersenen!

Eduard Khil 14 maart 2014 13:29

proficiat!
dat weten we dan ook weer

quercus 14 maart 2014 13:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door toty5 (Bericht 7056403)

Figuren bevatten een voedingsstof tryptofaan. Dit bevordert een goede nachtrust en helpt de hersenen gebruiken glucose goed, aanmoedigen en stimuleren van een goede bloedsomloop.

Vijgen bevatten veel natuurlijke suikers - tot 60%. Suiker stimuleert de hersenen, zodat we sneller kunnen denken en herinneren informatie sneller. Zodat je kunt denken duidelijker en sneller. Vijgen zijn de ultieme brandstof hersenen!

Je kunt er goed van kakken.

Xenophon 14 maart 2014 14:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil (Bericht 7056428)
proficiat!
dat weten we dan ook weer

Weten ook weer, wij, bedoel je.

Klojo eerste klas 14 maart 2014 15:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 7056504)
Weten ook weer, wij, bedoel je.

Moest ik (of jij ?) veel tijd over hebben zou ik eens zoeken uit welke taal die (google?)vertalingen komen..... ;-)

BigF 14 maart 2014 15:10

De voordelen van vijgen zijn vijgenvoordelen en omdat dat zo wat klinkt als "mijneigenvoordelen' zijn vijgen zo populair.

Xenophon 14 maart 2014 15:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Klojo eerste klas (Bericht 7056525)
Moest ik (of jij ?) veel tijd over hebben zou ik eens zoeken uit welke taal die (google?)vertalingen komen..... ;-)

Helaas, geen tijd over.

DewareJakob 14 maart 2014 15:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Klojo eerste klas (Bericht 7056525)

Frans? Waals?

Marie van de koster 14 maart 2014 17:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door toty5 (Bericht 7055108)
Vijgen worden verondersteld om oorspronkelijk uit klein Azië en zijn een van de eerste vruchten ooit gecultiveerd. Er wordt gezegd dat de mens alleen op Vijgen kon leven als een bron van voedsel dat is de goedheid en voeding in de vrucht!
Figuren zijn een rijke bron van calcium, ijzer, magnesium, vitamine B6 en kalium. Vijgen bevatten weinig vet en veel vezels. Ze bieden meer vezels dan alle andere voorkomende fruit of groente.
Vijgen hebben veel voordelen voor de gezondheid. Verse en droge vijgen zijn rijk aan pectine, een oplosbare vezel die cholesterol in het bloed kan verminderen. De vrucht wordt ook verondersteld om een laxerend effect hebben en kunnen helpen degenen die lijden aan chronische constipatie.

Da's weer letterlijk vertaald uit het Engels, zeker? Mens, wat een kromme zinnen! :roll:

Marie van de koster 14 maart 2014 17:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door toty5 (Bericht 7056403)

Nee, voordelen zien gewoonlijk niet veel :-)
Wat zijn die figuren eigenlijk?
Toch eens een lesje "Nederlands schrijven" volgen, vind ik.

Klojo eerste klas 14 maart 2014 17:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster (Bericht 7056692)
Nee, voordelen zien gewoonlijk niet veel :-)
Wat zijn die figuren eigenlijk?
Toch eens een lesje "Nederlands schrijven" volgen, vind ik.

je moet voor de lol deze zin eens met Googlevertaler laten omzetten in 't Engels en 't Frans : " kleine vijgjes worden grote vijgen "
http://translate.google.be/

Demper 14 maart 2014 18:42

Je schijt ervan als een beer.

quercus 14 maart 2014 18:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Demper (Bericht 7056809)
Je schijt ervan als een beer.

Juist! En zo verspreid je ook de "zaadses" van de vijgeboom. Net zoals de beren.

Demper 14 maart 2014 18:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 7056814)
Juist! En zo verspreid je ook de "zaadses" van de vijgeboom. Net zoals de beren.

Gij zijt precies ne slimmen?

quercus 14 maart 2014 18:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Demper (Bericht 7056821)
Gij zijt precies ne slimmen?

Dat denk ik toch...

Demper 14 maart 2014 18:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 7056827)
Dat denk ik toch...

Maar toch friturist geworden?

cookie monster 14 maart 2014 22:57

vijgen na pasen :lol:

toty5 15 maart 2014 17:41

Verse Fig bevatten tot 80% water, en een van de vruchten met de hoogste natuurlijke suikers. Dus ze zijn een uitstekende bron van energie en stimulans voor de hersenen. Waardoor je meer alert, responsieve, vers, evenals de-toxine het zelf.
Vanwege de hoge watergehalte van de vijgenboom, zijn ze ideaal voor het verbeteren van de huid. De huid vraagt ​​om een goed niveau van het water. Dit zal de huid duidelijk, fungeren als een reinigingsmiddel, en het verbeteren van acne, olie, en algemeen welzijn.

95:1

Ik zweer bij de vijgen den olijf,
95:2

En bij den berg Sinaï,
95:3

En bij dit grondgebied der zekerheid.
95:4

Waarlijk, wij hebben den mensch in den schoonsten vorm geschapen;
95:5

Daarna hebben wij hem tot den laagste der laagsten gemaakt.
95:6

Behalve degenen die gelooven en het goede doen; want deze zullen eene eindelooze belooning ontvangen.
95:7

Wat zal u dus hierna den dag des oordeels doen loochenen?
95:8

Is God niet de wijste rechter.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be