![]() |
Wat hebben de onafhankelijkheidspartijen al gedaan?
Ik vraag me eigenlijk af in welke zin dat de onafhankelijkheidspartijen Vlaams Blok en N-VA al degelijk iets gedaan hebben voor die onafhankelijkheid.
Ik twijfel niet aan hun intenties, maar ik vind ze toch maar uiterst passief. Misschien kan een concreet overzicht van wetsvoorstellen me daar anders over laten denken? |
Ni veel blijkbaar. Misschien heeft Antoon Roosens wel gelijk als hij zegt dat ze ingeschakeld zijn in het Belgische systeem en daarom dus niet te veel ijver aan de dag leggen.
|
Citaat:
|
Tantist
Vlaamse onafhankelijkheid zal er pas komen wanneer de Walen inzien dat ze niets meer aan België hebben. Trouwens eerst de meubelen redden voor we het Belgisch huis in brand steken. En wat hebben de partijen daar reeds voor gedaan ? De VU heeft de unitaire Belgische staat mee omgevormd tot een federale staat, zoals de fronters vroegen in hun IJzertestament. De volgende stappen zijn de splitsing van de kieskring BHV en de verdere opsplitsing van de sociale zekerheid. Dit staat reeds in het Vlaams regeerakkoord. Mag ik u erop wijzen dat Antoon Roosens dezelfde stommiteit gedaan heeft als het Blok. De Vlaamsgezinden opdelen in links en rechts. Het was Antoon Roosens die in de jaren zestig een linkse koers wou gaan varen, en met een eigen linkse lijst opkwam. Verdeeldheid zaaien onder de Vlaamsgezinden op ideologische basis heeft de Vlaamse beweging sterk verzwakt. |
Wat is dat voor zever. Duw moeten wij linkse nationalisten allemaal de rechtsconservatieve programmas van Vlaams Blok en de neoliberale programmas van N-VA volgen in naam van 'godsvrede' of zoiets? Is er ooit een meningsverschil geweest rond BHV? Rond de taalwetgeving? Rond de rechten van Nederlandstaligen in Brussel? Nee. Daar heeft de vlaamse beweging altijd eendrachtig gestaan, op dan die door het establishment opgenomen figuren na zoals Toon Roossens het al zei ;)
Heel anders is wat dat onafhankelijke Vlaanderen concreet gaat betekenen. Als ik dat gezaag over de 'verdeeldheid' zo lees en hoor vraag ik me af wat ze dan als oplossing hebben. Moeten wij linkse nationalisten onze ideeën overboord gooien en op rechtse partijen stemmen? |
Citaat:
De komende jaren zal de N-VA hopelijk zijn waarde weten te bewijzen in de evolutie naar een zelfstandig Vlaanderen. |
Citaat:
|
Van bij het begin was het VB een separatistische partij. Als de dag van vandaag dit thema serieus wordt genomen, is dat alleszins de verdienste van die partij. En eigenlijk heeft het VB, onrechtstreeks alleszins, ervoor gezorgd dat het overgebleven nationalistische deel van de VU, nl n-va, eveneens die weg is opgegaan. Dertig jaar geleden was een separatistisch discours (bijna) niet mogelijk.
|
Welleuh... de Ijzerbedevaart is gesplitst, de VU is gesplitst, ...
|
Citaat:
Er is wel degelijk iets veranderd. Geen enkele intelligente belgicist of BUB-er zal dit tegenspreken. |
Citaat:
|
Het overtuigt allemaal niet echt hoor...
|
Brigitte grouwels wilde ons met query laten werken.
het mocht niet zijn :( |
Citaat:
Ik typ blind op mijn azerty, waarom zou iemand mij willen verplichten van nu qwerty te typen? Nou, grouwels heeft daar wel een gruwels voorstel ~ zijn er geen belangrijker zaken te regelen dan op welk klavier ik typ? |
Citaat:
|
We werken hier al decenia met azerty en de meesten werken daar ook goed mee. Waarom zouden we plots moetren overschakelen? Zeg mij nu eens wat voor nut dat heeft? Dit is al even belachelijk als een voorstel om vanaf morgen allemaal links van de baan te rijden in plaats van rechts.
|
Na de onafhankelijkheid van Vlaanderen voeren ze het Qwerty-klavier in en annexeren Wallonië en frans-Vlaanderen.
|
Goei idee. Het geheel kan dan best België heten en Unitair zijn.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:35. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be