Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Hoe zou het binnen 500 jaar zijn? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=199602)

bembem 17 maart 2014 00:20

Hoe zou het binnen 500 jaar zijn?

Ik vraag mij dat vaak af: Hoe zou het binnen 500 jaar zijn?

Vliegen wij dan rond in vliegende toestelletjes zoals in Jommeke? :lol:

En wat met onze voeding enzo? Super food pillen die tegelijk aan onze smaakpapillen beantwoorden .. :-) :lol:

Daarnaast super pillen tegen Aids, Alzheimer, kanker, psychische stoornissen etc. etc. ? Kortom, een gemiddelde verhoogde levensverwachting .. :-)

Super moderne woningen oftewel een gesofisticeerde versie van "the house of the future" zoals men zich nu voorstelt? .. <3!

...

Wat is jullie beeld van deze verre toekomst? :-)

Johan Daelemans 17 maart 2014 00:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bembem (Bericht 7059425)

Vliegen wij dan rond in vliegende toestelletjes zoals in Jommeke? :lol:

En wat met onze voeding enzo? Super food pillen die tegelijk aan onze smaakpapillen beantwoorden .. :-) :lol:

Daarnaast super pillen tegen Aids, Alzheimer, kanker, psychische stoornissen etc. etc. ? Kortom, een gemiddelde verhoogde levensverwachting .. :-)

Super moderne woningen oftewel een gesofisticeerde versie van "the house of the future" zoals men zich nu voorstelt? .. <3!

...

Misschien beter om van die 500 jaar 20 jaar te maken.
De volgende 20 jaar staat er waarschijnlijk al meer te gebeuren dan iemand onder ons kan inschatten.

Xenophon 17 maart 2014 02:13

Binnen 500 jaar zullen we ongeveer in 2514 zijn.

maddox 17 maart 2014 02:55

Ik denk dat deze website al een deel van uw verwachtingen kan inlossen.

Maar zoals ik het inschat.
Binnen 80 jaar dit.

Knipp 17 maart 2014 03:37

1 Bijlage(n)
Levitatie, eindelijk !

Knipp 17 maart 2014 03:40

1 Bijlage(n)
Maar Maddox verwacht deze versie ...

maddox 17 maart 2014 04:49

Nope, Caliphate beschreeft onder andere de staat van Duitse snelwegen na 40 jaar Moslim overheersing, waarbij de hedendaagse Belgische snelwegen als utopisch uit de bus komen.

Oftewel , ongeveer het niveau van een doorsnee Jemenitische snelweg.

Universalia 17 maart 2014 08:19

Volgens mijn bescheiden mening zal deze planeet het geen 500 jaar meer volhouden.

World War 3 komt met rasse schreden naderbij ...

Met enige graagte citeer ik hier Albert Einstein even ...

Citaat:

Ik weet niet welke wapens in de Derde Wereldoorlog zullen worden gebruikt, maar ik weet wel dat in de Vierde Wereldoorlog gevochten zal worden met stokken en stenen. 8O
Misschien speelde er op al die rondvliegende 'lege' bollen in het heelal wel een zelfde scenario af, der untergang ... wie weet?

Marie van de koster 17 maart 2014 10:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knipp (Bericht 7059544)
Levitatie, eindelijk !

Die sukkel heeft geen dekentje! :-(

Marie van de koster 17 maart 2014 10:57

Als er nu oorlog zou komen door dat Oekraïne-gedoe dan zie ik de toekomst heel zwart in. Mijn vriendin in Oost-Duitsland is gewoon bang geworden en heeft het voortdurend over de miserie die ze mocht beleven toen ze nog deel uitmaakte van het "heerlijke" Sowjet-paradijs.
Maar daaraan zullen wij wel ontsnappen, alleen zullen we het waarschijnlijk niet meer weten ...

Troubadour 17 maart 2014 12:58

Programmeerbare biologie zal miljoenen jaren mutatie en selectie samenpersen in de ruimte van een paar jaar. Homo Sapien Sapien verdwijnt over niet al te lange tijd in het voordeel van duizend-en-één ondersoorten.

Nietzsche 17 maart 2014 17:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Troubadour (Bericht 7059942)
Programmeerbare biologie zal miljoenen jaren mutatie en selectie samenpersen in de ruimte van een paar jaar. Homo Sapien Sapien verdwijnt over niet al te lange tijd in het voordeel van duizend-en-één ondersoorten.

Speculatie.

Derk de Tweede 17 maart 2014 17:43

Binnen 50 jaar.

manta 17 maart 2014 18:07

zager and evans - in the year 2525

In the year 2525, if man is still alive
If woman can survive, they may find
In the year 3535

Ain't gonna need to tell the truth, tell no lie
Everything you think, do and say
Is in the pill you took today

In the year 4545
You ain't gonna need your teeth, won't need your eyes
You won't find a thing to chew
Nobody's gonna look at you

In the year 5555
Your arms hangin' limp at your sides
Your legs got nothin' to do
Some machine's doin' that for you

In the year 6565
Ain't gonna need no husband, won't need no wife
You'll pick your son, pick your daughter too
From the bottom of a long glass tube

In the year 7510
If God's a-coming, He oughta make it by then
Maybe He'll look around Himself and say
"Guess it's time for the Judgement Day"

In the year 8510
God is gonna shake His mighty head
He'll either say, "I'm pleased where man has been"
Or tear it down, and start again

In the year 9595
I'm kinda wonderin' if man is gonna be alive
He's taken everything this old earth can give
And he ain't put back nothing

Now it's been ten thousand years, man has cried a billion tears
For what, he never knew, now man's reign is through
But through eternal night, the twinkling of starlight
So very far away, maybe it's only yesterday

Zucht 17 maart 2014 18:17

Publiek vervoer in de ruimte, en Mars kolonisatie komt er volgens mij wel binnen een generatie of 2, 3.
Steeds meer geavanceerde prothesen en genetische manipulatie voor de mens idem. Sommigen zullen een "Borg"-achtig lichaam willen bereiken. Het zal ook nodig zijn want van de vrije natuur blijft niet veel meer over en het klimaat en de aarde zijn extreem woelig geworden.

kiko 17 maart 2014 18:57

Persoonlijk denk ik dat de mensheid, als soort, al heel veel geluk gehad heeft. Het valt niet te ontkennen dat we op relatief korte tijd de planeet veroverd hebben.

Aan alles komt echter een einde, niets is voor altijd. Mensen die denken dat de evolutie van de mensheid een steeds stijgende lijn ad infinitum is, dwalen.

Een pandemie, wereldoorlog en daarbovenop nog een meteoor of klimaatsverandering zouden er best wel eens voor kunnen zorgen dat het game over is voor de mensheid.

En het heelal zal het niet eens merken.

Serafijn 17 maart 2014 19:02

500 jaar? Ik denk dat niemand dat kan inschatten. Vergelijk nu eens met 500 jaar geleden. Had iemand ooit ook maar ged�*cht dat de wereld er zou uitzien zoals ze er nu uitziet? In de afgelopen decennia is de wereld zelfs in een steeds hoger tempo aan het ontwikkelen.

Ik denk niet dat de wereld zoals we hem nu kennen nog 500 jaar overleeft, toch niet als er geen structurele veranderingen in gang gezet worden door de volledige wereldbevolking. Praten over WO III is misschien wat voorbarig maar ik denk niet dat de toekomst zo rooskleurig is als hij voorgesteld wordt door veel mensen die fantaseren over technologische ontwikkelingen bvb. Die houden mogelijkheden in maar eveneens ook misbruik en kunnen leiden tot een escalatie van de situatie in de wereld om maar iets te noemen. De mens leert denk ik niet genoeg van zijn fouten, dat heeft de geschiedenis wel bewezen :-)

De toekomst van Europa als een welvarend continent is niet eens zeker voor de komende decennia (denk aan de economische crisis en de strijd waarin Europa steeds meer terrein verliest op o.a. de BRIC-landen). Ik denk dat we beter kijken wat er zal gebeuren in de komende 15-30 jaar, dat lijkt me al ingewikkeld genoeg! :p

Marie van de koster 17 maart 2014 20:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zucht (Bericht 7060406)
Publiek vervoer in de ruimte, en Mars kolonisatie komt er volgens mij wel binnen een generatie of 2, 3.
Steeds meer geavanceerde prothesen en genetische manipulatie voor de mens idem. Sommigen zullen een "Borg"-achtig lichaam willen bereiken. Het zal ook nodig zijn want van de vrije natuur blijft niet veel meer over en het klimaat en de aarde zijn extreem woelig geworden.

Dat zou kunnen komen als de mens eindelijk in vrede wil leven!
Zoals het nu gesteld is, zal er niet veel vooruitgang mogelijk zijn. Research zal eerder gedaan worden naar nieuwe wapens en defensiemiddelen dan naar prothesen.
Als in de toekomst de politieke mentaliteit en eigenlijk de mentaliteit van de mens in het algemeen, niet meer "menselijk" wordt, dan zullen we naar een primitievere wereld gaan ipv een meer gevorderde. De zaken die u aanhaalt, kunnen misschien bereikt worden voor een kleine elite maar 99 % van de mensheid gaat er gegarandeerd op achteruit!

Marie van de koster 17 maart 2014 20:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Serafijn (Bericht 7060460)
500 jaar? Ik denk dat niemand dat kan inschatten. Vergelijk nu eens met 500 jaar geleden. Had iemand ooit ook maar ged�*cht dat de wereld er zou uitzien zoals ze er nu uitziet? In de afgelopen decennia is de wereld zelfs in een steeds hoger tempo aan het ontwikkelen.

Ik denk niet dat de wereld zoals we hem nu kennen nog 500 jaar overleeft, toch niet als er geen structurele veranderingen in gang gezet worden door de volledige wereldbevolking. Praten over WO III is misschien wat voorbarig maar ik denk niet dat de toekomst zo rooskleurig is als hij voorgesteld wordt door veel mensen die fantaseren over technologische ontwikkelingen bvb. Die houden mogelijkheden in maar eveneens ook misbruik en kunnen leiden tot een escalatie van de situatie in de wereld om maar iets te noemen. De mens leert denk ik niet genoeg van zijn fouten, dat heeft de geschiedenis wel bewezen :-)

De toekomst van Europa als een welvarend continent is niet eens zeker voor de komende decennia (denk aan de economische crisis en de strijd waarin Europa steeds meer terrein verliest op o.a. de BRIC-landen). Ik denk dat we beter kijken wat er zal gebeuren in de komende 15-30 jaar, dat lijkt me al ingewikkeld genoeg! :p

2

cookie monster 17 maart 2014 22:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bembem (Bericht 7059425)

Buck Rogers
https://www.youtube.com/watch?v=CO8kFHCXiEg
https://www.youtube.com/watch?v=BINijYepahA

Of misschien: Back to the future ;)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be