![]() |
Hoe zou het binnen 500 jaar zijn?
Ik vraag mij dat vaak af: Hoe zou het binnen 500 jaar zijn?
Vliegen wij dan rond in vliegende toestelletjes zoals in Jommeke? :lol: En wat met onze voeding enzo? Super food pillen die tegelijk aan onze smaakpapillen beantwoorden .. :-) :lol: Daarnaast super pillen tegen Aids, Alzheimer, kanker, psychische stoornissen etc. etc. ? Kortom, een gemiddelde verhoogde levensverwachting .. :-) Super moderne woningen oftewel een gesofisticeerde versie van "the house of the future" zoals men zich nu voorstelt? .. <3! ... Wat is jullie beeld van deze verre toekomst? :-) |
Citaat:
Misschien beter om van die 500 jaar 20 jaar te maken. De volgende 20 jaar staat er waarschijnlijk al meer te gebeuren dan iemand onder ons kan inschatten. |
Binnen 500 jaar zullen we ongeveer in 2514 zijn.
|
|
1 Bijlage(n)
Levitatie, eindelijk !
|
1 Bijlage(n)
Maar Maddox verwacht deze versie ...
|
Nope, Caliphate beschreeft onder andere de staat van Duitse snelwegen na 40 jaar Moslim overheersing, waarbij de hedendaagse Belgische snelwegen als utopisch uit de bus komen.
Oftewel , ongeveer het niveau van een doorsnee Jemenitische snelweg. |
Volgens mijn bescheiden mening zal deze planeet het geen 500 jaar meer volhouden.
World War 3 komt met rasse schreden naderbij ... Met enige graagte citeer ik hier Albert Einstein even ... Citaat:
|
Citaat:
|
Als er nu oorlog zou komen door dat Oekraïne-gedoe dan zie ik de toekomst heel zwart in. Mijn vriendin in Oost-Duitsland is gewoon bang geworden en heeft het voortdurend over de miserie die ze mocht beleven toen ze nog deel uitmaakte van het "heerlijke" Sowjet-paradijs.
Maar daaraan zullen wij wel ontsnappen, alleen zullen we het waarschijnlijk niet meer weten ... |
Programmeerbare biologie zal miljoenen jaren mutatie en selectie samenpersen in de ruimte van een paar jaar. Homo Sapien Sapien verdwijnt over niet al te lange tijd in het voordeel van duizend-en-één ondersoorten.
|
Citaat:
|
Binnen 50 jaar.
![]() |
zager and evans - in the year 2525
In the year 2525, if man is still alive If woman can survive, they may find In the year 3535 Ain't gonna need to tell the truth, tell no lie Everything you think, do and say Is in the pill you took today In the year 4545 You ain't gonna need your teeth, won't need your eyes You won't find a thing to chew Nobody's gonna look at you In the year 5555 Your arms hangin' limp at your sides Your legs got nothin' to do Some machine's doin' that for you In the year 6565 Ain't gonna need no husband, won't need no wife You'll pick your son, pick your daughter too From the bottom of a long glass tube In the year 7510 If God's a-coming, He oughta make it by then Maybe He'll look around Himself and say "Guess it's time for the Judgement Day" In the year 8510 God is gonna shake His mighty head He'll either say, "I'm pleased where man has been" Or tear it down, and start again In the year 9595 I'm kinda wonderin' if man is gonna be alive He's taken everything this old earth can give And he ain't put back nothing Now it's been ten thousand years, man has cried a billion tears For what, he never knew, now man's reign is through But through eternal night, the twinkling of starlight So very far away, maybe it's only yesterday |
Publiek vervoer in de ruimte, en Mars kolonisatie komt er volgens mij wel binnen een generatie of 2, 3.
Steeds meer geavanceerde prothesen en genetische manipulatie voor de mens idem. Sommigen zullen een "Borg"-achtig lichaam willen bereiken. Het zal ook nodig zijn want van de vrije natuur blijft niet veel meer over en het klimaat en de aarde zijn extreem woelig geworden. |
Persoonlijk denk ik dat de mensheid, als soort, al heel veel geluk gehad heeft. Het valt niet te ontkennen dat we op relatief korte tijd de planeet veroverd hebben.
Aan alles komt echter een einde, niets is voor altijd. Mensen die denken dat de evolutie van de mensheid een steeds stijgende lijn ad infinitum is, dwalen. Een pandemie, wereldoorlog en daarbovenop nog een meteoor of klimaatsverandering zouden er best wel eens voor kunnen zorgen dat het game over is voor de mensheid. En het heelal zal het niet eens merken. |
500 jaar? Ik denk dat niemand dat kan inschatten. Vergelijk nu eens met 500 jaar geleden. Had iemand ooit ook maar ged�*cht dat de wereld er zou uitzien zoals ze er nu uitziet? In de afgelopen decennia is de wereld zelfs in een steeds hoger tempo aan het ontwikkelen.
Ik denk niet dat de wereld zoals we hem nu kennen nog 500 jaar overleeft, toch niet als er geen structurele veranderingen in gang gezet worden door de volledige wereldbevolking. Praten over WO III is misschien wat voorbarig maar ik denk niet dat de toekomst zo rooskleurig is als hij voorgesteld wordt door veel mensen die fantaseren over technologische ontwikkelingen bvb. Die houden mogelijkheden in maar eveneens ook misbruik en kunnen leiden tot een escalatie van de situatie in de wereld om maar iets te noemen. De mens leert denk ik niet genoeg van zijn fouten, dat heeft de geschiedenis wel bewezen :-) De toekomst van Europa als een welvarend continent is niet eens zeker voor de komende decennia (denk aan de economische crisis en de strijd waarin Europa steeds meer terrein verliest op o.a. de BRIC-landen). Ik denk dat we beter kijken wat er zal gebeuren in de komende 15-30 jaar, dat lijkt me al ingewikkeld genoeg! :p |
Citaat:
Zoals het nu gesteld is, zal er niet veel vooruitgang mogelijk zijn. Research zal eerder gedaan worden naar nieuwe wapens en defensiemiddelen dan naar prothesen. Als in de toekomst de politieke mentaliteit en eigenlijk de mentaliteit van de mens in het algemeen, niet meer "menselijk" wordt, dan zullen we naar een primitievere wereld gaan ipv een meer gevorderde. De zaken die u aanhaalt, kunnen misschien bereikt worden voor een kleine elite maar 99 % van de mensheid gaat er gegarandeerd op achteruit! |
Citaat:
|
Citaat:
https://www.youtube.com/watch?v=CO8kFHCXiEg https://www.youtube.com/watch?v=BINijYepahA Of misschien: Back to the future ;) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:32. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be