Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Verkiezingen 2014 (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=222)
-   -   Axel Hirsoux redt België door op 17 mei eurosong te winnen (https://forum.politics.be/showthread.php?t=199603)

Hoera 17 maart 2014 00:23

Axel Hirsoux redt België door op 17 mei eurosong te winnen

De Waal Axel Hirsoux werd door het Vlaamse publiek aangeduid als kandidaat om deel te nemen aan het eurosong.

Wie zijn liedje hoorde, weet: dit is een kanshebben om te winnen

Wat gebeurt er als hij 1 week voor de verkiezingen eurosong wint?

Johan Daelemans 17 maart 2014 00:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hoera (Bericht 7059429)
De Waal Axel Hirsoux werd door het Vlaamse publiek aangeduid als kandidaat om deel te nemen aan het eurosong.

Wie zijn liedje hoorde, weet: dit is een kanshebben om te winnen

Wat gebeurt er als hij 1 week voor de verkiezingen eurosong wint?

Uw vraag is al vernederend voor elke Belg. Vlaming of Waal.
U insinueert dat een winnend liedje meer invloed zou kunnen hebben op het stemgedrag dan alle informatie die we de laatste jaren mochten ontvangen.

Vette Pois(s)on 17 maart 2014 00:56

Go axel go

Red het modderland.

Johan Daelemans 17 maart 2014 00:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Remspoortobback (Bericht 7059449)
Het stemgedrag heeft namelijk geen enkele invloed

En de rest van de wereld ziet dit niet. Wat een domme bende toch. :roll:

Knuppel 17 maart 2014 01:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans (Bericht 7059445)
Uw vraag is al vernederend voor elke Belg. Vlaming of Waal.
U insinueert dat een winnend liedje meer invloed zou kunnen hebben op het stemgedrag dan alle informatie die we de laatste jaren mochten ontvangen.

Je onderschat de belgitude. De voltallige media is in dat bedje ziek.
Of heb je nog niet gezien welk effect een winnende voetbalploeg heeft op de "Belgen"?

Svennies 17 maart 2014 02:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 7059499)
Je onderschat de belgitude. De voltallige media is in dat bedje ziek.
Of heb je nog niet gezien welk effect een winnende voetbalploeg heeft op de "Belgen"?

eigenlijk niets knuppel..

of bent u al vergeten welk effect de nationale ploeg in 1986 met hun vierde plaats op het WK heeft bereikt qua "belgitude"...

Knuppel 17 maart 2014 02:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Svennies (Bericht 7059512)
eigenlijk niets knuppel..

of bent u al vergeten welk effect de nationale ploeg in 1986 met hun vierde plaats op het WK heeft bereikt qua "belgitude"...

Met een vierde plaats geraak je niet op het ereschavotje.

Voetbal interesseert mij geen fluit, maar ik herinner mij wel de opflakkering van belgitude in de media enige tijd geleden toen de rode duivels erin slaagden zich te plaatsen voor het WK. Het leek er in de media op dat zij daarmee België hadden gered.

Ik gebruik niet toevallig de woorden: "het leek er in de media op".

En dan duikt er hier iemand op die zich "Hoera" noemt en die in gedachten een Waal een liedjeswedstrijd ziet winnen, én hem daarmee invloed toedicht op de verkiezingen in mei.
Tja....

Knuppel 17 maart 2014 02:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on (Bericht 7059465)
Go axel go

Red het modderland.

:lol:

Svennies 17 maart 2014 02:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 7059523)
Met een vierde plaats geraak je niet op het ereschavotje.

Voetbal interesseert mij geen fluit, maar ik herinner mij wel de opflakkering van belgitude in de media enige tijd geleden toen de rode duivels erin slaagden zich te plaatsen voor het WK. Het leek er in de media op dat zij daarmee België hadden gered.

Ik gebruik niet toevallig de woorden: "het leek er in de media op".

En dan duikt er hier iemand op die zich "Hoera" noemt en die in gedachten een Waal een liedjeswedstrijd ziet winnen, én hem daarmee invloed toedicht op de verkiezingen in mei.
Tja....

het geeft niet meid,daaropvolgend hadden wij hier immers op politiek niveau,een "black sunday".....

"Let"s go to an titanic modus next time";-)

Knuppel 17 maart 2014 02:41

Ik hoed mij om voorspellingen te doen over de verkiezingen en wat daarna komt, maar ik weet wel dat de uitslag nog een aantal tussenschotten uit het Belgische schip zal halen die in de Titanic ontbraken, en die haar ondergang betekenden.

manta 17 maart 2014 07:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pjotr 2691 (Bericht 7059592)
Oef, België worft dan toch gered? :roll: En nog wel door een Waal die met een Engels liedje door een Vlaamse zendrr wordt gezonden om België te vertegenwoordigen? Kan het nog Belgischer?
Blijven hopen, na Flup, de Rode Duivels ....

Dit jaar om Vlaanderen te vertegenwoordigen... :?
Zoveel groepjes en artiesten in Vlaanderen, van beginnenden tot bekenden, en ze sturen dit.

vlijmscherp 17 maart 2014 08:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door manta (Bericht 7059599)
Zoveel groepjes en artiesten in Vlaanderen, van beginnenden tot bekenden, en ze sturen dit.

Hij vertegenwoordigt België. ik zie echt geen reden waarom de VRT geen Waal zou mogen sturen? Het is maar een muziekwedstrijd hoor.

Universalia 17 maart 2014 08:34

Citaat:

Wat gebeurt er als hij 1 week voor de verkiezingen Eurosong wint?
Ik denk dat het eigenlijk vrij simpel ligt als je u de vraag gaat stellen:

Heeft België het geld, mocht hij winnen (geen probleem mee overigens) om dat hele circus het volgende jaar te organiseren?

Heeft met dat niet (of wil men het er niet aan geven), dat zal hij niet winnen ... :oops:

Want draait het daar eigenlijk allemaal niet om

Wel vriendelijk :lol:

link

vlijmscherp 17 maart 2014 08:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 7059616)

Heeft België het geld, mocht hij winnen (geen probleem mee overigens) om dat hele circus het volgende jaar te organiseren?

Heeft met dat niet (of wil men het er niet aan geven), dat zal hij niet winnen ... :oops:

Want draait het daar eigenlijk allemaal niet om

als hij wint, is het aan de RTBF om te organiseren. Die zullen wel ergens een zak geld vinden/krijgen.

speurneus 17 maart 2014 08:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 7059616)

Heeft met dat niet (of wil men het er niet aan geven), dat zal hij niet winnen ... :oo

link

Je vraagstelling is verkeerd want moest die man winnen dan moet niet Belgie maar Vlaanderen het feestje betalen.

Everytime 17 maart 2014 09:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pjotr 2691 (Bericht 7059595)
BTW: zou een Vlaming ooit de kans krijgen om België te vertegenwoordigen voor de RTBF?
Die walenhaters van Vlamingen toch!

Er zijn Vlaamse artiesten die in Franstalig België scoren : Hooverphonic nu maar in de tijd van zijn "Classics" was Helmut Lotti ook zeer populair in Franstalig België; Kate Ryan, Kim Kay ook in een andere genre.
Dus ja, een Vlaming zou ook door de RTBF-kijkers kunnen winnen, zonder geen enkel probleem.

Everytime 17 maart 2014 09:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door manta (Bericht 7059599)

Wie had u liever gestuurd? Christoff, Laura Lynn, De Romeo's?

HRobin 17 maart 2014 09:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Everytime (Bericht 7059641)
Er zijn Vlaamse artiesten die in Franstalig België scoren : Hooverphonic nu maar in de tijd van zijn "Classics" was Helmut Lotti ook zeer populair in Franstalig België; Kate Ryan, Kim Kay ook in een andere genre.
Dus ja, een Vlaming zou ook door de RTBF-kijkers kunnen winnen, zonder geen enkel probleem.

En als puntje bij paaltje komt mag de Vlaamse toch niet mee ... herinner je je Soetkin Collier bij Urban Trad nog?

Everytime 17 maart 2014 09:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 7059613)
Hij vertegenwoordigt België. ik zie echt geen reden waarom de VRT geen Waal zou mogen sturen? Het is maar een muziekwedstrijd hoor.

Totaal akkoord maar u vermoedt wel dat die overwinning veel Vlaams-Nationalisten zal storen zelfs als het maar Eurosong is.

circe 17 maart 2014 09:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pjotr 2691 (Bericht 7059595)
BTW: zou een Vlaming ooit de kans krijgen om België te vertegenwoordigen voor de RTBF?
Die walenhaters van Vlamingen toch!

Urban Trad? Soetkin mocht echter niet mee, wegens Vlaams Nationalistische ouders?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be