![]() |
Groen : de buffer tussen Ring en woonwijken.
Vandaag vraagt het Antwerpse college, in haar advies voor het GRUP van het Oosterweeltracé aan de Vlaamse regering, om extra aandacht voor leefbaarheid en stadsontwikkeling. Dit is pervers als je weet dat ze daarmee bedoelt dat Spoor Oost volgens hen een parking moet worden, dat ze vraagt om speelpleintjes en volkstuintjes toe te laten op de bufferzone tussen de ring en de woonwijken.
Dit stadsbestuur vraagt in haar advies aan de regering om onder het mom van meer leefbaarheid de “bufferzone” die het GRUP voorziet tussen de ring en de woonwijken in te vullen met speelruimte, volkstuintjes en kantoorlocaties. Dit stadsbestuur vraagt om ter hoogte van de Ten Eekhovelei in Deurne, den Dam (Steenborgerweert) en het Rivierenhof, waar de leefbaarheid door het BAMtracé net slechter wordt, de leefbaarheid te verhogen door er speelpleintjes, volkstuintjes en kantoorlocaties toe te laten. Pervers! Het stadsbestuur wilt de parkeerruimte die verloren gaat door het BAMtracé, compenseren op Spoor Oost. Woordbreuk! In januari nog kondigde schepen Van de Velde aan dat hij op Spoor Oost 10,5 hectare groen en park wilde aanleggen. Deze extra groene ruimte is noodzakelijk voor de wijken Antwerpen-Noord en Borgerhout waar er een groot groentekort is. Meer info: Joris Giebens Gemeenteraadslid Antwerpen Bron: politics.be |
Nee liever wat laten stilstaan in de file, dat is pas goed voor het lulieu.
|
Citaat:
De nederlandse VVD minister geeft zelkf toe : de aanzienlijke verbredingen van de autosnelwegen brengen op korte termijn volkomen niets op: de autosnelwegen overvullen zich nog vlugger dan dat er bijgebouwd wordt & intussen vergroot het ongezonde "smog" of "fijn stofgehalte" van de atmosfeer dramatisch : nogn enkele jaartjes en we lopen allemaal met ons anti-fijn stofmaskertje rond zoals de inwoners van oa. Peking en Mexico Stad. Dat is de "heerlijke nieuwe wereld" die we zelf willen omdat we de gaspedaal van onze auto's als enig vervoermiddel beschouwen ! |
Citaat:
Maar met alleman in het openbaar vervoer te proppen ook niet. Het moet een keuze zijn, geen enkele vorm van mobiliteit mag worden voorgetrokken en/of achteruit gestoken. Overigens leert de wegenwiki dat we ook op het vlak van wegenbouw helemaal achteraan bengelen. En eerst was het CO2, nu is het fijnstof en wat zal het hierachter zijn? Hoe kan men nu spreken over 800.000 jaar geleden? |
Er zijn 2 zaken die men onmiddelijk zou kunnen doen om de pijn te verzachten nl. het zorgen voor een groene golf voor het openbaar vervoer & het spreiden van de werkuren
zodat men de scherpe pieken in het vervoer van mensen zaou kunnen verlichten. Op langere termijn zou men kunnen nagaan of er een mogelijkheid is om het zeer talrijke transitvervoer van goederen over de weg doorheen ons land niet zou kunnen scheiden van het bestemmingsververkeer van en naar woonzondes : door het aanleggen van transitwegenassen die de agglomeraties mijden en/ of door samenwerking met spoor- en watertransport - het wezghalern van vrachtwagens van de weg. Dat openbaar vervoer comfortabel en gezellig kan zijn kan je op vele plaatsen ondrvinden - de inspanningen op dat gebied in ons land zijn bemoedigend maar nog onvoldoende. Zelf bezit ik sedert meer dan 20 jaar geen auto meer en ben ik een fervent openbaar vervoer gebruiker ; het vergt vanzelfsprekend een andere instelling : verplaatsingen moeten zorgvuldig gepland worden & ja er zijn storingen in de vervoersketen die je best kan vergelijken met de "files" & soms heb je nog wel al eens een autootje nodig om iets handig te vervoeren - maar dat is miniem. Te veel mensen maken te pas en te onpas zelfs voor kleine verplaatsingen gebruik van auto's. |
Citaat:
En niet voor het autoverkeer? Dat u al 20 jaar geen auto meer gebruikt is uw keuze. Maar val er een ander niet mee lastig. |
Citaat:
Een leefbare wereld voor iedereen, daar doe je het voor. |
Citaat:
Ik ben voor een mix tussen groene-en kernenergie, 50/50. |
Gewoon massaal stoppen met werken hé Roger. D�*t is de oplossing van het fileprobleem.
|
Citaat:
Stoppen ze ermee, dan wordt een treinkaartje zomaar even 30% duurder :magniet: Dank u wel, vakbonds-en overheids kloterij. |
Citaat:
|
Citaat:
Allemaal niet verantwoordelijk voor fijnstof. |
Citaat:
Je moet je aandacht richten op gebieden waar de meeste vooruitgang nog mogelijk is met de minste kosten. De personenwagen bijvoorbeeld. Mensen kruipen voor de meest banale verplaatsingen in de auto. Dat is niet enkel enorm vervuilend, ook voor de eigen gezondheid heeft dat nefaste gevolgen. Overgewicht blijft maar toenemen. Wie weet gaan we naar Amerikaanse toestanden. Ik wil niet betalen voor die dikzakken. |
Citaat:
|
Citaat:
Heb jij overgewicht? |
Citaat:
Wat heeft dat met fijnstof te maken? :roll: |
Citaat:
|
Is het niet tijd om te erkennen dat we met te veel op een te kleine plek wonen.
Als ik één wagen per appartement tel welk men uit de grond wil stampen in het dorp dan staat ons hier nog iets te wachten. |
Citaat:
|
Citaat:
Maar ik moet natuurlijk niet met feiten komen, bashen op mensen is veel leuker. Als het niet de moslim is dan is het wel de dikzak. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:45. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be