Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Persmededelingen (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=132)
-   -   Groen : de buffer tussen Ring en woonwijken. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=199632)

Politics.be 17 maart 2014 13:50

Groen : de buffer tussen Ring en woonwijken.

Vandaag vraagt het Antwerpse college, in haar advies voor het GRUP van het Oosterweeltracé aan de Vlaamse regering, om extra aandacht voor leefbaarheid en stadsontwikkeling. Dit is pervers als je weet dat ze daarmee bedoelt dat Spoor Oost volgens hen een parking moet worden, dat ze vraagt om speelpleintjes en volkstuintjes toe te laten op de bufferzone tussen de ring en de woonwijken.

Dit stadsbestuur vraagt in haar advies aan de regering om onder het mom van meer leefbaarheid de “bufferzone” die het GRUP voorziet tussen de ring en de woonwijken in te vullen met speelruimte, volkstuintjes en kantoorlocaties. Dit stadsbestuur vraagt om ter hoogte van de Ten Eekhovelei in Deurne, den Dam (Steenborgerweert) en het Rivierenhof, waar de leefbaarheid door het BAMtracé net slechter wordt, de leefbaarheid te verhogen door er speelpleintjes, volkstuintjes en kantoorlocaties toe te laten. Pervers!

Het stadsbestuur wilt de parkeerruimte die verloren gaat door het BAMtracé, compenseren op Spoor Oost. Woordbreuk! In januari nog kondigde schepen Van de Velde aan dat hij op Spoor Oost 10,5 hectare groen en park wilde aanleggen. Deze extra groene ruimte is noodzakelijk voor de wijken Antwerpen-Noord en Borgerhout waar er een groot groentekort is.

Meer info:
Joris Giebens
Gemeenteraadslid Antwerpen

Bron: politics.be

Vrijheideerst 17 maart 2014 13:53

Nee liever wat laten stilstaan in de file, dat is pas goed voor het lulieu.

Avsjo Roger 17 maart 2014 16:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst (Bericht 7060013)
Nee liever wat laten stilstaan in de file, dat is pas goed voor het lulieu.

Het zijn de autobestuurders die in de file gaan staan : helemaal vrijwillig.

De nederlandse VVD minister geeft zelkf toe : de aanzienlijke verbredingen van de autosnelwegen brengen op korte termijn volkomen niets op: de autosnelwegen overvullen zich nog vlugger dan dat er bijgebouwd wordt
& intussen vergroot het ongezonde "smog" of "fijn stofgehalte" van de atmosfeer dramatisch : nogn enkele jaartjes en we lopen allemaal met ons anti-fijn stofmaskertje rond zoals de inwoners van oa. Peking en Mexico Stad.

Dat is de "heerlijke nieuwe wereld" die we zelf willen omdat we de gaspedaal van onze auto's als enig vervoermiddel beschouwen !

Vrijheideerst 17 maart 2014 17:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Avsjo Roger (Bericht 7060232)
Het zijn de autobestuurders die in de file gaan staan : helemaal vrijwillig.

De nederlandse VVD minister geeft zelkf toe : de aanzienlijke verbredingen van de autosnelwegen brengen op korte termijn volkomen niets op: de autosnelwegen overvullen zich nog vlugger dan dat er bijgebouwd wordt
& intussen vergroot het ongezonde "smog" of "fijn stofgehalte" van de atmosfeer dramatisch : nogn enkele jaartjes en we lopen allemaal met ons anti-fijn stofmaskertje rond zoals de inwoners van oa. Peking en Mexico Stad.

Dat is de "heerlijke nieuwe wereld" die we zelf willen omdat we de gaspedaal van onze auto's als enig vervoermiddel beschouwen !

Schultz Van Haegen is een nog betere verkeersminister, ondanks dat aanhoudende 80 km/u gezeik, dan Crevits en natuurlijk lossen nieuwe wegen alleen niets op.

Maar met alleman in het openbaar vervoer te proppen ook niet. Het moet een keuze zijn, geen enkele vorm van mobiliteit mag worden voorgetrokken en/of achteruit gestoken.

Overigens leert de wegenwiki dat we ook op het vlak van wegenbouw helemaal achteraan bengelen.

En eerst was het CO2, nu is het fijnstof en wat zal het hierachter zijn?

Hoe kan men nu spreken over 800.000 jaar geleden?

Avsjo Roger 18 maart 2014 13:01

Er zijn 2 zaken die men onmiddelijk zou kunnen doen om de pijn te verzachten nl. het zorgen voor een groene golf voor het openbaar vervoer & het spreiden van de werkuren
zodat men de scherpe pieken in het vervoer van mensen zaou kunnen verlichten.

Op langere termijn zou men kunnen nagaan of er een mogelijkheid is om het zeer talrijke transitvervoer van goederen over de weg doorheen ons land niet zou kunnen scheiden van het bestemmingsververkeer van en naar woonzondes : door het aanleggen van transitwegenassen die de agglomeraties mijden en/ of door samenwerking met spoor- en watertransport - het wezghalern van vrachtwagens van de weg.

Dat openbaar vervoer comfortabel en gezellig kan zijn kan je op vele plaatsen ondrvinden - de inspanningen op dat gebied in ons land zijn bemoedigend maar nog onvoldoende.

Zelf bezit ik sedert meer dan 20 jaar geen auto meer en ben ik een fervent openbaar vervoer gebruiker ; het vergt vanzelfsprekend een andere instelling : verplaatsingen moeten zorgvuldig gepland worden & ja er zijn storingen in de vervoersketen die je best kan vergelijken met de "files" & soms heb je nog wel al eens een autootje nodig om iets handig te vervoeren - maar dat is miniem. Te veel mensen maken te pas en te onpas zelfs voor kleine verplaatsingen gebruik van auto's.

Vrijheideerst 18 maart 2014 13:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Avsjo Roger (Bericht 7061430)
Er zijn 2 zaken die men onmiddelijk zou kunnen doen om de pijn te verzachten nl. het zorgen voor een groene golf voor het openbaar vervoer & het spreiden van de werkuren
zodat men de scherpe pieken in het vervoer van mensen zaou kunnen verlichten.

Op langere termijn zou men kunnen nagaan of er een mogelijkheid is om het zeer talrijke transitvervoer van goederen over de weg doorheen ons land niet zou kunnen scheiden van het bestemmingsververkeer van en naar woonzondes : door het aanleggen van transitwegenassen die de agglomeraties mijden en/ of door samenwerking met spoor- en watertransport - het wezghalern van vrachtwagens van de weg.

Dat openbaar vervoer comfortabel en gezellig kan zijn kan je op vele plaatsen ondrvinden - de inspanningen op dat gebied in ons land zijn bemoedigend maar nog onvoldoende.

Zelf bezit ik sedert meer dan 20 jaar geen auto meer en ben ik een fervent openbaar vervoer gebruiker ; het vergt vanzelfsprekend een andere instelling : verplaatsingen moeten zorgvuldig gepland worden & ja er zijn storingen in de vervoersketen die je best kan vergelijken met de "files" & soms heb je nog wel al eens een autootje nodig om iets handig te vervoeren - maar dat is miniem. Te veel mensen maken te pas en te onpas zelfs voor kleine verplaatsingen gebruik van auto's.

Een groene golf voor het openbaar vervoer?

En niet voor het autoverkeer?

Dat u al 20 jaar geen auto meer gebruikt is uw keuze. Maar val er een ander niet mee lastig.

Avsjo Roger 18 maart 2014 13:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst (Bericht 7061437)

Dat u al 20 jaar geen auto meer gebruikt is uw keuze. Maar val er een ander niet mee lastig.

dat een vervoermiddel op schone energie dat é(�* mensen vervoert voorrang krijgt op een vervuilend vervoermiddel met één persoon aan boord is normaal dacht ik.

Een leefbare wereld voor iedereen, daar doe je het voor.

Vrijheideerst 18 maart 2014 13:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Avsjo Roger (Bericht 7061510)
dat een vervoermiddel op schone energie dat é(�* mensen vervoert voorrang krijgt op een vervuilend vervoermiddel met één persoon aan boord is normaal dacht ik.

Een leefbare wereld voor iedereen, daar doe je het voor.

Schone energie?

Ik ben voor een mix tussen groene-en kernenergie, 50/50.

circe 18 maart 2014 13:47

Gewoon massaal stoppen met werken hé Roger. D�*t is de oplossing van het fileprobleem.

Vrijheideerst 18 maart 2014 15:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 7061553)
Gewoon massaal stoppen met werken hé Roger. D�*t is de oplossing van het fileprobleem.

En massaal geld blijven stoppen in de NMBS ook.

Stoppen ze ermee, dan wordt een treinkaartje zomaar even 30% duurder :magniet:

Dank u wel, vakbonds-en overheids kloterij.

Bad Tölz 19 maart 2014 17:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst (Bericht 7061437)

Mensen die nodeloos de personenwagen gebruiken voor de kleinste verplaatsing of bijvoorbeeld er nog altijd voor kiezen om op diesel te rijden vallen mij ook lastig met hun extra uitstoot van fijn stof.

Vrijheideerst 19 maart 2014 21:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bad Tölz (Bericht 7063774)
Mensen die nodeloos de personenwagen gebruiken voor de kleinste verplaatsing of bijvoorbeeld er nog altijd voor kiezen om op diesel te rijden vallen mij ook lastig met hun extra uitstoot van fijn stof.

Yep, fabrieken, vliegtuigen, oude bussen.

Allemaal niet verantwoordelijk voor fijnstof.

Bad Tölz 20 maart 2014 11:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst (Bericht 7064133)
Yep, fabrieken, vliegtuigen, oude bussen.

Allemaal niet verantwoordelijk voor fijnstof.

De industrie heeft reeds enorme inspanningen gedaan om de uitstoot terug te dringen. Nog meer op hun kap zitten is economische zelfmoord. Ik weet niet of je ooit het openbaar vervoer gebruikt, maar bij De Lijn kopen ze af en toe wel eens nieuwe modellen hoor.

Je moet je aandacht richten op gebieden waar de meeste vooruitgang nog mogelijk is met de minste kosten. De personenwagen bijvoorbeeld. Mensen kruipen voor de meest banale verplaatsingen in de auto. Dat is niet enkel enorm vervuilend, ook voor de eigen gezondheid heeft dat nefaste gevolgen. Overgewicht blijft maar toenemen. Wie weet gaan we naar Amerikaanse toestanden. Ik wil niet betalen voor die dikzakken.

Vrijheideerst 20 maart 2014 12:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bad Tölz (Bericht 7064688)
De industrie heeft reeds enorme inspanningen gedaan om de uitstoot terug te dringen. Nog meer op hun kap zitten is economische zelfmoord. Ik weet niet of je ooit het openbaar vervoer gebruikt, maar bij De Lijn kopen ze af en toe wel eens nieuwe modellen hoor.

Je moet je aandacht richten op gebieden waar de meeste vooruitgang nog mogelijk is met de minste kosten. De personenwagen bijvoorbeeld. Mensen kruipen voor de meest banale verplaatsingen in de auto. Dat is niet enkel enorm vervuilend, ook voor de eigen gezondheid heeft dat nefaste gevolgen. Overgewicht blijft maar toenemen. Wie weet gaan we naar Amerikaanse toestanden. Ik wil niet betalen voor die dikzakken.

En de autofabrikanten doen geen moeite ofwat?

Bad Tölz 20 maart 2014 12:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst (Bericht 7064711)
En de autofabrikanten doen geen moeite ofwat?

Waarschijnlijk wel. Al zijn die niet verantwoordelijk voor het rijgedrag van hun consumenten.

Heb jij overgewicht?

Vrijheideerst 20 maart 2014 12:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bad Tölz (Bericht 7064770)
Waarschijnlijk wel. Al zijn die niet verantwoordelijk voor het rijgedrag van hun consumenten.

Heb jij overgewicht?

Nee :roll:

Wat heeft dat met fijnstof te maken? :roll:

Bad Tölz 20 maart 2014 12:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst (Bericht 7064781)
Nee :roll:

Wat heeft dat met fijnstof te maken? :roll:

Voor elke verplaatsing de wagen gebruiken leidt tot zowel meer fijn stof als meer overgewicht. Gezien je de wagen zo bleef verdedigen vroeg ik me af of je last had van overgewicht.

Ulrik 20 maart 2014 18:52

Is het niet tijd om te erkennen dat we met te veel op een te kleine plek wonen.
Als ik één wagen per appartement tel welk men uit de grond wil stampen in het dorp dan staat ons hier nog iets te wachten.

Bad Tölz 20 maart 2014 18:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ulrik (Bericht 7065280)
Is het niet tijd om te erkennen dat we met te veel op een te kleine plek wonen.
Als ik één wagen per appartement tel welk men uit de grond wil stampen in het dorp dan staat ons hier nog iets te wachten.

We wonen met te veel op een ruimtelijk slecht geordende plek en we willen met te veel voor elke banaliteit de wagen gebruiken. M.a.w., zowel het beleid als individueel gedrag van mensen is rampzalig.

Nietzsche 20 maart 2014 19:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bad Tölz (Bericht 7064688)

Die dikzakken zijn goedkoper dan "gezonde" mensen...

Maar ik moet natuurlijk niet met feiten komen, bashen op mensen is veel leuker. Als het niet de moslim is dan is het wel de dikzak.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be