Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Franstalig lied is clublied voor Rode Duivels (https://forum.politics.be/showthread.php?t=199648)

Witte Kaproen 17 maart 2014 18:52

Franstalig lied is clublied voor Rode Duivels

http://www.gva.be/sport/voetbal/voet...ied-video.aspx

Ja als de Rode Duivels het Nederlands kunnen negeren zullen ze het zeker niet laten.

Het Rode Duivels lied heet "Ta fête"
et pour les Flamands la même chose weeral zeker :roll:

Serafijn 17 maart 2014 19:17

Jammer dat er niet gewoon een nieuw lied gemaakt wordt met zowel een Nederlandstalige als een Franstalige tekst.

Daarnaast vind ik 'Ta Fête' ook gewoon een slecht liedje, klinkt helemaal niet feestelijk. Stromae heeft een paar leuke liedjes maar dit is er geen van.

nabat54 17 maart 2014 19:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Serafijn (Bericht 7060476)
Jammer dat er niet gewoon een nieuw lied gemaakt wordt met zowel een Nederlandstalige als een Franstalige tekst.

Daarnaast vind ik 'Ta Fête' ook gewoon een slecht liedje, klinkt helemaal niet feestelijk. Stromae heeft een paar leuke liedjes maar dit is er geen van.

Ici c'est la Belgique, on parle français.

Witte Kaproen 17 maart 2014 19:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door nabat54 (Bericht 7060481)

Ja,"Les Diables Rouges" voelen zich waarschijnlijk al de ploeg van Wallo-Brux.

Die tijd komt nog wel,maar nu moeten ze het land nog wat bijëenhouden van de Belgicisten.

Dit Franstalige lied gaat daar zeker niet toe bijdragen;-)

manta 17 maart 2014 19:54

En een franstalige met een Engelstalig liedje als Vlaamse topper naar het eurosongfestival. :?

Weyland 17 maart 2014 19:56

Citaat:

La Belgique est une nation francophone!

Serafijn 17 maart 2014 19:56

Citaat:

Zeker, en eveneens Nederlands. Ik vind het eerlijk gezegd niet kunnen dat er niet ook een Nederlandstalig liedje is.

Another Jack 17 maart 2014 19:58

Bijna 6.000.000 kliks op joetjoeb!

La fête ne sera pas �* Kraainem ce soir!

Witte Kaproen 17 maart 2014 20:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Serafijn (Bericht 7060534)
Zeker, en eveneens Nederlands. Ik vind het eerlijk gezegd niet kunnen dat er niet ook een Nederlandstalig liedje is.

Laat de Bobo's van de Bond maar doen.
Zij delven hun eigen graf.

Dit Franstalig club-lied levert de N-VA weeral 10.000 extra stemmen op voor 25 Mei.

Zelfs de meeste lauwe Vlaming moet nu toch stilletjes aan begrijpen dat zijn taal geminacht wordt door de huidige machthebbers van"La Belgique",
die België weeral als een Franstalig land in Brazilië gaan trachten voor te stellen met dit Franstalig clublied van de Belgische nationale voetbalploeg.

Another Jack 17 maart 2014 20:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen (Bericht 7060557)
Laat de Bobo's van de Bond maar doen.
Zij delven hun eigen graf.

Dit Franstalig club-lied levert de N-VA weeral 10.000 extra stemmen op voor 25 Mei.

Zelfs de meeste lauwe Vlaming moet nu toch stilletjes aan begrijpen dat zijn taal geminacht wordt door de huidige machthebbers van"La Belgique",
die België weeral als een Franstalig land in Brazilië gaan trachten voor te stellen met dit Franstalig clublied van de Belgische nationale voetbalploeg.

Jullie ook blij!

Iedereen blij!

Vrijheideerst 17 maart 2014 20:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door manta (Bericht 7060530)
En een franstalige met een Engelstalig liedje als Vlaamse topper naar het eurosongfestival. :?

K heb gehoord dat ze bijna een tweede sportpaleis moesten bouwen voor al die verkochte kaartjes voor eurosong.

WetIsWet 17 maart 2014 20:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen (Bericht 7060450)
http://www.gva.be/sport/voetbal/voet...ied-video.aspx

Ja als de Rode Duivels het Nederlands kunnen negeren zullen ze het zeker niet laten.

Het Rode Duivels lied heet "Ta fête"
et pour les Flamands la même chose weeral zeker :roll:

Al was het in het Albanees, I could not care less, maar het liedje zelf trekt op niets!

Serafijn 17 maart 2014 20:12

Ik denk dat (bijna) iedereen het er wel mee eens is dat het liedje zelf gewoon slecht is :p

Vrijheideerst 17 maart 2014 20:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Serafijn (Bericht 7060576)
Ik denk dat (bijna) iedereen het er wel mee eens is dat het liedje zelf gewoon slecht is :p

Ik heb er maar stukjes van gehoord en man, wat een hemeltergend gekrijs. Dan nog liever Paul Van Haver. :magniet:

Karel Martel B 17 maart 2014 20:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Serafijn (Bericht 7060476)

'Ta Fête' , is dat dan zoiets gelijk 'Ta mère' ?

Rahowa 17 maart 2014 20:19

Haha een wanhopige poging tot belgitude van een mulat over een bende mulatten,arabieren en negers.

Vrijheideerst 17 maart 2014 20:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rahowa (Bericht 7060595)
Haha een wanhopige poging tot belgitude van een mulat over een bende mulatten,arabieren en negers.

De BUB ziet dit als de eerste stap naar de hereniging van de grote belgische natie.

Weyland 17 maart 2014 20:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rahowa (Bericht 7060595)

Een mulat met een blanke Nederlandstalige moeder die 100% Frans met haar zoon sprak, omdat de neger Franstalig is. Bovendien inmiddels gescheiden, zoals bijna 100% van deze gevallen. Groffe en platte manier om het uit te drukken, maar toch een waarheid. :p

Witte Kaproen 17 maart 2014 20:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door WetIsWet (Bericht 7060573)
Al was het in het Albanees, I could not care less, maar het liedje zelf trekt op niets!

Wees maar gerust de Albanezen zullen wel een Albanees clublied kiezen voor hun nationale ploeg en geen Grieks clublied.

Witte Kaproen 17 maart 2014 20:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst (Bericht 7060589)
Ik heb er maar stukjes van gehoord en man, wat een hemeltergend gekrijs. Dan nog liever Paul Van Haver. :magniet:

Of de hedendaagse versie van Wil Tura's evergreen

"De Rode Duivels gaan naar Brazilië
En wie Reals heeft gaat mee" ;-)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be