brother paul |
18 maart 2014 21:04 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten
(Bericht 7061849)
Ik sta altijd huiverig tegenover mensen die het woordje 'leugen' om de haverklap gebruiken. Waarom zou een partij nu liegen wanneer ze haar plannen of programma heeft laten berekenen door het Rekenhof?
|
hmm het woord leugen is in die mate te definieren: als je zegt bvb ik ga de werkloosheid doen dalen, en tegelijkertijd zeg je in een ander deel van uw plan dat je de uitkeringen gaat verhogen. Dan zeg je 1° die hogere uitkeringen zullen de mensen niet automatisch doen verwateren om langer werkloos te blijven (wat onmogelijk is) en zeg je 2° dat je de tewerkstelling gaat doen stijgen terwijl je tegelijkertijd een averechtse reflex start. Om het dus in een oneliner uit te drukken noem ik dat een leugen.
Je kunt het ook 'economische impasse' of 'economische onwaarheid' of 'economische anomalie' noemen. Hoe het kind ook noemt, bij gebrek aan validatie van uw model (je zegt al niet bvb hoeveel de werkloosheid wilt doen zakken) en je zegt evenmin hoeveel je de sociale uitkeringen wilt doen stijgen... of je komt daar met een stukje pure propaganda, zonder ook maar één lijn van uw bewering te moeten staven.
Bovendien kun je zo beweren , niemand zal moeten inleveren, terwijl iedereen bvb opgezadel wordt met overheidsdiensten die duurder worden of randbelastingen van allerlei gemeenten en andere instellingen die stijgen. Dan levert inderdaad niemand in qua loon, maar wel qua koopkracht aan overheidsdiensten. Per definitie van bvb een dalende overheidstekort kan het ook niet anders dan dat niemand meer overheeft of meer heeft. Je zou dus gewoon moeten stellen: iedereen zal zo veel mogelijk zo gelijk mogelijk moeten inleveren;.. dat zou een faire stelling kunnen zijn en is dan volledig van hoger waarheidsgehalte te noemen...
voila beter zo ?
|