![]() |
Gent vervangt allochtoon door 'persoon met migratieachtergrond'
Citaat:
En ik die dacht dat die zijn valies al aan het pakken was die Termont? Als het al zover gekomen is dat we bepaalde woorden, waar uiteindelijk niets mis mee is, niet meer mogen gaan gebruiken volgens sommige idioten die mediageil zijn en op die manier toch even in het nieuws willen 'komen/te geraken' dan is het ver gekomen. Citaat:
Nu is het echt wel ver gekomen dacht ik. Met de woorden 'allochtoon/autochtoon' is totaal niets mis, hangt er juist maar vanaf wat sommige mensen er van maken in hun, in de meeste gevallen, 'zieke geest ... ' Naar mijn bescheiden mening klinkt 'persoon met migratieachtergrond' precies als 'achterlijke' wat het woord allochtoon dan weer niet doet, want dat geeft gewoon een groep mensen aan die hier niet horen te zijn in ons land, zonder al teveel toeters en bellen. Ter info: Autochtoon: "de inheemse bevolking" Allochtoon: "van een andere aarde/gebied" (lees: zij die nog steeds niet sedentair geworden zijn) Ik geef een praktisch voorbeeld: Als ik schrijf: Ausländer raus dan zijn dat woorden. Natuurlijk denken daar veel mensen gelijk wat anders bij :oops: Zo zie je maar ... :roll: |
Dit wordt er weer zo eentje als "mensen zonder papieren" of "jongeren". Kortom, iets waar onze teergevoelige poco's heel serieus over doen, en waar de rest hen telkens opnieuw terecht mee uitlacht.
Citaat:
|
In andere landen maken ze daar minder zever over. Daar verdwijnt niet het woord maar wel de allochtoon:
Marokko wil dat migranten integreren Aanpassen of vertrekken. Waarom dan hier al die poespas? |
|
Citaat:
|
Mogen we alstublieft nog het woord "autochtoon" gebruiken ?
We zouden u bedanken op onze blote knieën indien het "ja" is. (We deden dat ook bij ons aller Turtel voor de dubbele naamgeving.) |
Citaat:
En Bertje knikte en zag dat het goed was. |
Het woord allochtoon dat samen met het woord autochtoon in Gent werd begraven zullen ze dit jaar weer opgraven. Ten behoeve van de Europese verkiezingen: een autochtone Europese burger wordt in dit land immers anders behandeld dan een allochtone Europese burger.Een allochtone Europese burger beslist immers zelf of hij zich laat inschrijven op de kiezerslijst. Een autochtone Europese burger wordt van rechtswege ingeschreven. Een discriminatie die tot stand werd gebracht door dezelfde partijen die met veel publiciteit de woorden hebben begraven. Een discriminatie die Jozef Dewitte weigert aan te pakken
|
Uw belastinggeld aan het werk
|
Een vraagje omtrent het gebruik van politiek correcte termen. Bij de uitvoering van mijn werk moet ik soms in teksten verwijzen naar de origine van personen met als het kan de afkomstige regio of continent. Maw, zou het vanaf nu correct zijn als ik schrijf, een persoon met Noord-Afrikaanse migratieachtergrond, een persoon met Oost-Europese migratieachtergrond, een persooon met Russisch-Krimse migratieachtergrond??? Suggesties?????
|
Bij mijn grootmoeders was de ene afkomstig van Frankrijk en de andere uit Polen.
Ik wil dus vanaf nu aangesproken worden als "Xenophon met een Pools/Franse immigratieachtergrond". |
Citaat:
|
Te belachelijk voor woorden. De Witte is al net zo erg als Anciaux. Het is echt duidelijk hoe zij met plezier vanachter willen worden genomen door het importuitschot.
|
@Xenophon: Om je helemaal politiek-correct te kunnen aanspreken zou ik ook nog moeten weten in welke stad je woont: VB Brussel, dan is Xenophon een Brusselaar met Pools/Franse immigratieachtergrond. En Exnophon, voelt u zich al een beetje thuis hier in ons land ondanks je Pools/Franse immigratieachtergrond. Je nederlands is trouwens van een behoorlijk niveau, waarvoor mijn welgemeende felicitaties.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Dat van dat begraven van het woord 'allochtoon' is gewoon symboolpolitiek, waarmee Termont hoopt veel stemmen te blijven halen (en dat lukt hem waarschijnlijk ook).
|
Citaat:
En laat dat arbeider er ook maar af, want ik heb de staat voor het gerecht getrokken om geld te kunnen trekken zonder te arbeiden, die zaak staat op de rol om behandeld te worden op het eind van volgende maand. Ik hou u zeker op de hoogte. :thumbsup: |
Citaat:
|
Dit past echt in een strip van Urbanus.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:10. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be