Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Immigratie en integratie (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=16)
-   -   Moslims krijgen mildere straf (https://forum.politics.be/showthread.php?t=199910)

Doge 22 maart 2014 22:32

Moslims krijgen mildere straf

"Het hof hield rekening met enkele verzachtende omstandigheden, zoals zijn afkomst, relatief laag opleidingsniveau en het feit dat hij geen juridische voorgeschiedenis heeft. "

http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...dhtml?show=art

Minder zware straf omdat hij achterlijk is door inteelt, nu zijn we er helemaal.

Dutch_Strawberry 22 maart 2014 22:36

Jamaar, Doge, die mens kan er toch ook niet aan doen dat zijne nonkel op zijn nicht is gaan wippen, hé...

Zucht 22 maart 2014 22:56

Ik dacht dat dat racisme was, rekening houden met afkomst.

Bobke 22 maart 2014 23:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Doge (Bericht 7068532)
"Het hof hield rekening met enkele verzachtende omstandigheden, zoals zijn afkomst, relatief laag opleidingsniveau en het feit dat hij geen juridische voorgeschiedenis heeft. "

Minder zware straf omdat hij achterlijk is door inteelt, nu zijn we er helemaal.

Het hof houdt nu eenmaal altijd rekening met verzactende omstandigheden.
Het blijft natuurlijk altijd een argument om dergelijke toestanden zoveel mogelijk te vermijden en de aanhang van Wilders en konsoorten te laten aangroeien.

Dutch_Strawberry 22 maart 2014 23:21

Ik begin het haast spijtig te vinden dat ik geen Marrokaanse roots heb, als ik zie hoe men zulke mensen hier in de watten legt! En ik maar werken tot mijn 70ste! Waarvoor? Om de helft af te moeten staan aan de OCMW's, voor wie het 'n druppel op 'n hete plaat is, want het geld is steevast altijd op...

Demper 22 maart 2014 23:24

Die moslims toch...

Druk bezig met de vergrijzing op te lossen...

meneer 23 maart 2014 02:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Doge (Bericht 7068532)

Als je laagopgeleid bent is het minder erg messteken uit te delen ?

Nietzsche 23 maart 2014 02:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dutch_Strawberry (Bericht 7068542)
Jamaar, Doge, die mens kan er toch ook niet aan doen dat zijne nonkel op zijn nicht is gaan wippen, hé...

Je forum-personage begint serieus perverse vormen aan te nemen.

Another Jack 23 maart 2014 07:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door meneer (Bericht 7068797)
Als je laagopgeleid bent is het minder erg messteken uit te delen ?

Hopelijk brengt het jou niet op ideeën...

Rollercoaster 23 maart 2014 08:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 7068863)

Wat een argument! Je zou beter eens een deftige bijdrage leveren aan het topic. Vind jij het normaal dat een rechtbank rekening houdt met de afkomst van iemand in het bepalen van de strafmaat?
Ik alvast niet.

maddox 23 maart 2014 09:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 7068863)

U wel blijkbaar.

Vigilant 23 maart 2014 09:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 7068918)
U wel blijkbaar.

Hij doet niets liever dan trollen. En als hij dan een koekje van eigen deeg terugkrijgt, gaat hij als een klein kind huilen bij de moderatie.

maddox 23 maart 2014 10:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vigilant (Bericht 7068932)
Hij doet niets liever dan trollen. En als hij dan een koekje van eigen deeg terugkrijgt, gaat hij als een klein kind huilen bij de moderatie.

Ik zou het iets anders brengen.

Hij kan niet anders dan trollen.

Althans, hier op't forum geeft hij geen bewijs van het tegendeel.

Lukkas 23 maart 2014 12:50

Bij de veroordeling is er natuurlijk geen sprake van racisme. Stel dat Jean F. deze Nacir had vermoord?

Avsjo Roger 23 maart 2014 13:03

Nu begrijp ik waarom Moslims de invoering van de Sharia eisen : ze willen strengere straffen...

Dutch_Strawberry 23 maart 2014 13:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche (Bericht 7068799)
Je forum-personage begint serieus perverse vormen aan te nemen.

Dat van jou was al pervers lang voordat ik mijn eigen profiel hier aanmaakte op deze site.

Avsjo Roger 23 maart 2014 13:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rollercoaster (Bericht 7068906)
Wat een argument! Je zou beter eens een deftige bijdrage leveren aan het topic. Vind jij het normaal dat een rechtbank rekening houdt met de afkomst van iemand in het bepalen van de strafmaat?
Ik alvast niet.

Hoed u voor rechters die als "automaten" oordelen ! Ik geloof niet dat het bij rechters een regel is om te oordelen naargelang afkomst, huidskleur, godsdienst, ideologie enz...Maar in sommige gevallen kan dit wel een rol spelen
en is een samenloop van omstandigheden, waarbij ook de afkomst een rol kan spelen wel een criterium van "verzachtende omstandigheden"...

"racistische motieven" zijn dan doorgaaans wèl een "verzwarende omstandigheid ; alhoewel ik kan me voorstellen dat iemand totaal sociaal onaangepast na een doorgedreven racistische opvoeding op een reguliere maatschappij losgelaten wordt het een verzachtende omstandigheid kan zijn.

Mensen die hun totale familie uitgeroeid weten door een bepaald regime/bevolkingsgroep zou men met begrip kunnen bejegenen wefens een
soort racisme dat ze hierdoor aanhangen enz...

Ik wil maar zeggen : je moet wel wat genuanceerder denken over juridische uitspraken waarover men het al dan niet eens kan zijn . Het werkt bovendien in alle richtingen...

Avsjo Roger 23 maart 2014 13:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dutch_Strawberry (Bericht 7068595)
Ik begin het haast spijtig te vinden dat ik geen Marrokaanse roots heb, als ik zie hoe men zulke mensen hier in de watten legt! En ik maar werken tot mijn 70ste! Waarvoor? Om de helft af te moeten staan aan de OCMW's, voor wie het 'n druppel op 'n hete plaat is, want het geld is steevast altijd op...

Als je ver genoeg teruggaat heb je inderdaad "Marokkaanse roots"
In jouw plaats zou ik onmiddelijk stoppen met werken en steuntrekker worden.

Dutch_Strawberry 23 maart 2014 13:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Avsjo Roger (Bericht 7069256)
Hoed u voor rechters die als "automaten" oordelen ! Ik geloof niet dat het bij rechters een regel is om te oordelen naargelang afkomst, huidskleur, godsdienst, ideologie enz...Maar in sommige gevallen kan dit wel een rol spelen
en is een samenloop van omstandigheden, waarbij ook de afkomst een rol kan spelen wel een criterium van "verzachtende omstandigheden"...

"racistische motieven" zijn dan doorgaaans wèl een "verzwarende omstandigheid ; alhoewel ik kan me voorstellen dat iemand totaal sociaal onaangepast na een doorgedreven racistische opvoeding op een reguliere maatschappij losgelaten wordt het een verzachtende omstandigheid kan zijn.

Mensen die hun totale familie uitgeroeid weten door een bepaald regime/bevolkingsgroep zou men met begrip kunnen bejegenen wefens een
soort racisme dat ze hierdoor aanhangen enz...

Ik wil maar zeggen : je moet wel wat genuanceerder denken over juridische uitspraken waarover men het al dan niet eens kan zijn . Het werkt bovendien in alle richtingen...

Gezever. Een rechter moet oordelen op de feiten, en niet meer dan dat. Wat maakt het nu uit of de beschuldigde geel, rood, groen of zwart is?

Nietzsche 23 maart 2014 14:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dutch_Strawberry (Bericht 7069250)
Dat van jou was al pervers lang voordat ik mijn eigen profiel hier aanmaakte op deze site.

Verklaar je nader.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be