![]() |
België helpt Vliegend Strijkijzer de ruimte in
Wordt het Barabas of Gobelijn ?
Of Zonnebloem mag het ook wel zijn. De Belgische strip lanceert zich met stip uit tante Sidonie's stoomgordijn. Lambik, blijf van die knoppen af ! |
Barabas Zonnebloem en Gobelijn
De dichter Descartes past wel in die lijn Van professoren o zo klein Die met vier in een gordijn Rond Sidonia's benen Te draperen moeten zijn . |
Descartes, joint venture ? Wanneer ?
Ik heb de betere beelden en de meer exotische ritmes. Jij hebt de dagelijkse discipline en de uitgeversrelatie. Win win. |
Mooi zo, mooi zo. De ruimtevaart is belangrijk, en goed te lezen dat het hier om bedrijven gaat, en geen ondingen zoals de NASA.
|
Citaat:
Wat is het verschil tussen de NASA en de ESA ? |
Citaat:
|
Waar kan ik mijn was inleveren en kan ik betalen met dienstencheques ? ;-)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
sorry maar het lijkt eerder op een vliegende kruimeldief :rofl: :rofl: :rofl: |
Citaat:
|
De Belgen doen de flappen.
Welke flappen ?? . |
1 Bijlage(n)
Pff. Vijf meter op twee. Is dit een schaalmodel ? Proof of concept of zo ?
In elk geval knulliger dan het sexy art work dat Descartes toont. |
Vergelijk met Hopper.
http://en.wikipedia.org/wiki/Hopper_(spacecraft) Ze zijn in dezelfde fase nu met IXV waar Hopper gestopt is. Dat wil zeggen : aan een helikopter binden en naar beneden laten vallen. :-) Benieuwd naar oktober. Heb de vlucht al bekeken in detail. Een groot stuk valt buiten het bereik van de europese radars. Kapers, waag uw kans ;-) |
1 Bijlage(n)
...
|
De belgische bijdrage nu, de flappen :
The Flap Control System (FpCS), as shown by Fig. 2, consists of: - 2 electro-mechanical actuators (EMA’s) - 1 EMA control unit (EMACU) - 2 levers, interfacing with the structure and the flap rod - a battery set - a cables harness. Wow. Wat zou dit mogen kosten ? Twee stukken electromechaniek en een postzegel electronica. Plus een batterij en kabels. |
Belgische participatie van 10% in project v 170.000.000 €
Dan zou je denken dat we voor 17.000.000 € contracten krijgen ? Weet iemand waar ik kan vinden hoeveel Sabca kreeg voor die actuatoren ? Andere compensaties ? |
Qinetic is 1,1 mio contract.
De hoofdmoot zal via Thales Alenia tewerkstelling in Kruibeke zijn ? |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:37. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be