Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Verkiezingen 2014 (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=222)
-   -   Acteur Warre Borgmans steunt PVDA – maar factureert wel met BVBA (https://forum.politics.be/showthread.php?t=199956)

De schoofzak 24 maart 2014 09:57

Acteur Warre Borgmans steunt PVDA – maar factureert wel met BVBA

Hoeft niet veel commentaar bij.
Alle linksen hebben hun salon-exemplaren.
Voor de 'echten' onder de echte linksen kan ik nog respect opbrengen; geen bewondering voor hun matige intelligentie, maar toch wel respect.

Toch wel heel erg benieuwd naar hun resultaat, in mei a.s.

titel: Acteur Warre Borgmans steunt PVDA – maar factureert wel met BVBA

http://nl.scribd.com/doc/213951888/A...t-wel-met-BVBA

Citaat:

Published by Thierry Debels
De PVDA heeft de wind in de zeilen. Bekende acteurs zoals Ben Rottiers en Eddy ‘Warre’ Borgmans steunen de extreemlinkse partij.

"Ik heb erg veel sympathie voor het werk van PVDA+ en lijsttrekker Peter Mertens", declameert acteur Warre Borgmans in GvA. "Ook het werk dat Dirk Van Duppen als PVDA-raadslid en als arts bij Geneeskunde voor het Volk in Deurne verrichte, vind ik bijzonder. Toen mij gevraagd werd of ik de partij wilde steunen, moest ik daar niet lang over nadenken.”

Een extreem-linkse partij zoals de PVDA is principieel tegen vennootschappen gekant . Indien fysieke personen vennootschappen oprichten aan de hoge personenbelasting te ontsnappen, dan zal dit ongetwijfeld op weerstand botsen bij de partij.

PVDA-BV en acteur Eddy ‘Warre’ Borgmans richtte nochtans in 2008 de BVBA Bevrijding op. Het eerste doel van de vennootschap is ‘het verlenen van advies en praktische hulp aan de bedrijven in verband met public relations en communicatie.’

Eind 2013 werd zelfs een fiscaal gedreven kapitaalverhoging doorgevoerd (zie hieronder).

Het eigen vermogen van de BVBA is met ruim 80.000 euro substantieel.

In de laatste twee boekjaren werd telkens een deel van de winst uitgekeerd.

Benieuwd wat het standpunt van de PVDA hierover is.

Another Jack 24 maart 2014 10:07

Dat is zo'n beetje als stuyck die tegen vaste benoemingen is, maar de zijne niet zal weigeren...

Zeus 24 maart 2014 10:09

"Een extreem-linkse partij zoals de PVDA is principieel tegen vennootschappen gekant".

Naar mijn weten staat dat niet in het programma of de statuten van PVDA. De bron waarnaar de auteur bij deze bewering verwijst, gaat enkel over de lage belastingen die multinationals betalen.

AsGardSGO 24 maart 2014 10:14

Wat wil u hiermee aankaarten?

Another Jack 24 maart 2014 10:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AsGardSGO (Bericht 7070912)
Wat wil u hiermee aankaarten?

Volgens mij:
Dat mensen consequenter moeten zijn, je kan in het openbaar niet pleiten tegen fiscaal voordelige constructies terwijl je het zelf doet.

Vlaanderen Boven 24 maart 2014 10:30

De PVDA is nooit een arbeiderspartij geweest (in tegenstelling tot bepaalde communistische partijen in Frankrijk en Italië) en heeft het sinds haar oprichting altijd al moeten hebben van de hogere middenklasse. Tegenwoordig proberen ze ook in te zetten op allochtonen. Maar in Vlaanderen is hun aanwezigheid op de werkvloer alvast nagenoeg onbestaande.

Het is dan ook voornamelijk hoogopgeleid kaviaarlinks, dat 'in principe' voorstander is van herverdeling.

Distel 24 maart 2014 10:48

Het zal eigen zijn aan de politiek. Zo noemt de VLD zichzelf ook graag liberaal terwijl ze niet liever doen dan zich overal mee moeien en met hun tengels aan de macht zitten.

DewareJakob 24 maart 2014 10:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven (Bericht 7070944)
De PVDA is nooit een arbeiderspartij geweest (in tegenstelling tot bepaalde communistische partijen in Frankrijk en Italië) en heeft het sinds haar oprichting altijd al moeten hebben van de hogere middenklasse. Tegenwoordig proberen ze ook in te zetten op allochtonen. Maar in Vlaanderen is hun aanwezigheid op de werkvloer alvast nagenoeg onbestaande.

Het is dan ook voornamelijk hoogopgeleid kaviaarlinks, dat 'in principe' voorstander is van herverdeling.

Klopt als een bus: Degene die ik ervan ken vrijen de (fanatieke) moslims op en kijken neer op de minder-opgeleide hard-werkende mensen die toch iets hebben bereikt in hun leven, want dat zijn dan kapitalisten.

speurneus 24 maart 2014 11:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 7070886)
Hoeft niet veel commentaar bij.
Alle linksen hebben hun salon-exemplaren.
Voor de 'echten' onder de echte linksen kan ik nog respect opbrengen; geen bewondering voor hun matige intelligentie, maar toch wel respect.

Toch wel heel erg benieuwd naar hun resultaat, in mei a.s.

titel: Acteur Warre Borgmans steunt PVDA – maar factureert wel met BVBA

http://nl.scribd.com/doc/213951888/A...t-wel-met-BVBA

Er zijn hier mensen op het net die de splinter in de ogen van andere partijen maar al te graag in het daglicht stellen maar de dikke balken in de ogen van hij partijtje niet eens opmerken.
Was NVA er niet tegen is dat zittende politici in het Vlaams parlement zich op een federale de verkiezingslijst zouden zetten zonder de intentie te hebben daar een mandaat op te nemen maar die daar zelf tegen zondigt. Of ben jij al vergeten dat Beourgeois toch een boegbeeld van de NVA en indiener van het wetsvoorstel om die oplichterij te verbieden er zelf aan mee heeft gedaan?

Vette Pois(s)on 24 maart 2014 11:25

de arafatsjaaltjesclub telt precies veel b-acteurs met holywood kapsones.

Pandareus 24 maart 2014 11:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door speurneus (Bericht 7070985)
Er zijn hier mensen op het net die de splinter in de ogen van andere partijen maar al te graag in het daglicht stellen maar de dikke balken in de ogen van hij partijtje niet eens opmerken.
Was NVA er niet tegen is dat zittende politici in het Vlaams parlement zich op een federale de verkiezingslijst zouden zetten zonder de intentie te hebben daar een mandaat op te nemen maar die daar zelf tegen zondigt. Of ben jij al vergeten dat Beourgeois toch een boegbeeld van de NVA en indiener van het wetsvoorstel om die oplichterij te verbieden er zelf aan mee heeft gedaan?

Of toen de pers uitbracht dat danny pieters stilletjes zijn aanvraag had gedaan om zijn uittredingsvergoeding op zak te kunnen steken...

'Luister naar mijn woorden, maar kijk niet naar mijn daden...'

Of Benneke die 'niet wist' dat ze zijn koeketiene politiek benoemden in de RVB van de VRT

DewareJakob 24 maart 2014 11:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zara von Cobourg (Bericht 7071023)
Of zoals Elio DR en Paul Magnette die het kapitaal verafschuwen maar waarvan een boegbeeld (M. Daerden) een erfenis van 5 miljoen euro achterlaat en zijn kinderen elkaar nu naar het leven staan om het grootste deel van dat kapitaal naar zich te krijgen.

SANTÉ :lol:

Anselmo 24 maart 2014 11:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 7071050)
Of toen de pers uitbracht dat danny pieters stilletjes zijn aanvraag had gedaan om zijn uittredingsvergoeding op zak te kunnen steken...

'Luister naar mijn woorden, maar kijk niet naar mijn daden...'

Of Benneke die 'niet wist' dat ze zijn koeketiene politiek benoemden in de RVB van de VRT

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zara von Cobourg (Bericht 7071062)
Of de papa van Freya.

Och die 2 gevallen zijn nu al maandenlang tot het bot afgekloven.
Blijkbaar vindt men geen nieuwe "schandalen"!.
Het soepje is nu werkelijk zeer dun en ongenietbaar geworden.
Ook de aanmaak van nog maar eens een nieuwe nickname (3 - 4 dubbele) maakt daar deel van uit.
Bovendien lijkt men problemen te hebben met het verschil tussen strategie en persoonlijke ideologie.

Antoon 24 maart 2014 12:17

Links is links. Praten over solidariteit, gelijkheid, opkomen voor de armen. En tegelijk graaien dat het niet schoon is.

Nog zo'n voorbeeld (mocht dat nog nodig zijn) is die Bruno Tuybens, voorvechter tegen bonussen, en zelf in zijn carriere als bankier een bonus binnengehaald van 200.000 euro. Geen haar op zijn hoofd die eraan dacht om die terug te betalen, wat dachten jullie.

Zo kennen we ze allemaal hé?

Anselmo 24 maart 2014 12:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Antoon (Bericht 7071122)
Links is links. Praten over solidariteit, gelijkheid, opkomen voor de armen. En tegelijk graaien dat het niet schoon is.

Nog zo'n voorbeeld (mocht dat nog nodig zijn) is die Bruno Tuybens, voorvechter tegen bonussen, en zelf in zijn carriere als bankier een bonus binnengehaald van 200.000 euro. Geen haar op zijn hoofd die eraan dacht om die terug te betalen, wat dachten jullie.

Zo kennen we ze allemaal hé?

Hier nog een paar graaiexemplaren.
Toevallig ook van dezelfde partij ?

plǝɹǝʍ ǝp 24 maart 2014 12:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 7070901)
Dat is zo'n beetje als stuyck die tegen vaste benoemingen is, maar de zijne niet zal weigeren...

Daarmee is alles gezegd. Opportunisme is van alle tijden, bij alle strekkingen en bij alle leeftijden terug te vinden.

Vlaanderen Boven 24 maart 2014 13:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door plǝɹǝʍ ǝp (Bericht 7071153)
Daarmee is alles gezegd. Opportunisme is van alle tijden, bij alle strekkingen en bij alle leeftijden terug te vinden.

Klopt ook.

Vrijheideerst 24 maart 2014 13:33

Met deze steun en Ben Van Ostade op een lijst halen ze met gemak 8%...

Vrijheideerst 24 maart 2014 13:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on (Bericht 7071028)
de arafatsjaaltjesclub telt precies veel b-acteurs met holywood kapsones.

Dit is dus een beweging van korte duur.

En zoals ik al zei, buiten Mertens (in zekere zin) zit er niks van enige niveau in deze partij.

Rijke bv's die communisten steunen, het moet niet veel gekker worden.

plǝɹǝʍ ǝp 24 maart 2014 13:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven (Bericht 7071216)
Klopt ook.

Het komt wel iets vaker voor bij mensen die anderen iets willen verbieden of ontzeggen ;)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be