Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   PS senator die door het rood licht rijdt wordt vrijgesproken. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=200001)

Antoon 25 maart 2014 08:12

PS senator die door het rood licht rijdt wordt vrijgesproken.

Zo gaat dat in Belgique, een PS senator die in 2012 een rood licht negeerde en op heterdaad werd betrapt kreeg door de politierechtbank een boete van 180 euro en 8 dagen rijverbod. Zoals u en ik bij dezelfde feiten.

Maar dan gaat mevrouw Hassan Bousetta in beroep, want de PS senator wenst noch te betalen, noch een rijverbod. Wat wilt u, een PS senator boeten? En zie, in tegenstelling tot wat u en ik zou overkomen, wordt haar wens in vervulling gebracht. De straf wordt volledig kwijtgescholden, wegens niet ontvankelijk. :lol::lol::lol:

Vive la Belgique, vive le PS!

Geen veroordeling voor senator die door rood reed

Knuppel 25 maart 2014 09:55

Schaamteloosheid wordt beloond in een land zoals België.

En wie op dat vlak de absolute kampioenen zijn weten we al langer dan vandaag, zeker?

Antoon 25 maart 2014 10:53

Bende graaiers.

Boduo 25 maart 2014 11:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Antoon (Bericht 7072374)
Zo gaat dat in Belgique, een PS senator die in 2012 een rood licht negeerde en op heterdaad werd betrapt kreeg door de politierechtbank een boete van 180 euro en 8 dagen rijverbod. Zoals u en ik bij dezelfde feiten.

Maar dan gaat mevrouw Hassan Bousetta in beroep, want de PS senator wenst noch te betalen, noch een rijverbod. Wat wilt u, een PS senator boeten? En zie, in tegenstelling tot wat u en ik zou overkomen, wordt haar wens in vervulling gebracht. De straf wordt volledig kwijtgescholden, wegens niet ontvankelijk. :lol::lol::lol:

Vive la Belgique, vive le PS!

Geen veroordeling voor senator die door rood reed

D�*�*r zit de knoop.
Wat betekent dat hier,konkreet ???

De schoofzak 25 maart 2014 11:30

Die rechter zit al wel drie jaar te wachten op een promotie.
Nu zal het niet lang meer duren.

Liège, la ville ardente.

.

Antoon 25 maart 2014 11:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boduo (Bericht 7072649)
D�*�*r zit de knoop.

Citaat:

De voorzitter van de rechtbank motiveerde haar vonnis door te verwijzen naar het feit dat er tijdens geen enkel stadium van de procedure een vraag is gesteld naar een opheffing van de immuniteit van de senator. Het vonnis zou een precedent kunnen zijn, schrijven de Sudpresse-kranten.
...
Gisteren heeft de voorzitter van de correctionele rechtbank geoordeeld dat Bousetta terecht de onontvankelijkheid van zijn vervolging had ingeroepen. Ze verweet het openbaar ministerie dat het onterecht had geoordeeld dat het niet nodig was te vragen om de parlementaire onschendbaarheid op te heffen, omdat Bousetta op heterdaad werd betrapt. Volgens de voorzitter is een termijn van drie maanden tussen de vervolging en de verschijning voor de rechtbank strijdig met een betrapping op heterdaad.

Het Luikse parket heeft geen begrip voor het vonnis. "Alles is geïnformatiseerd. De onmiddellijke inningen en minnelijke schikkingen worden rechtstreeks door de politie en bpost verstuurd", zegt Jean-Louis Rasir van het parket. "De wettelijke procedure duurt, in de beste gevallen, 80 dagen. Voor die termijn is afgelopen is het onmogelijk voor het parket om te weten wie de geverbaliseerde bestuurder is. Drie maanden tussen het laatste pv en de dagvaarding, dat lijkt me niet onredelijk wetende dat Bousetta een onmiddellijke inning, een herinnering, een minnelijke schikking en een dagvaarding heeft gekregen."
bron
Corrupte bende.

WetIsWet 25 maart 2014 13:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boduo (Bericht 7072649)
D�*�*r zit de knoop.

Madamme had twee aanmaningen tot minnelijke schikking en een dagvaarding gekregen binnen de drie maand en dat is volgens mijnheer de rechter te lang :D

Zou mijnheer de rechter van PS signatuur zijn?

Knuppel 25 maart 2014 13:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door WetIsWet (Bericht 7072871)
Madamme had twee aanmaningen tot minnelijke schikking en een dagvaarding gekregen binnen de drie maand en dat is volgens mijnheer de rechter te lang :D

Zou mijnheer de rechter van PS signatuur zijn?

Is dat een vraag of een weet?

Alfons 25 maart 2014 14:34

Heeft de rechter niet kunnen vaststellen dat de dame bij de laatste verkiezingen is verkozen en dat die verkiezingen volgens het Arbitragehof onwettelijk waren?
Onwettelijk verkozen betekent ook geen onschendbaarheid.

Dutch_Strawberry 25 maart 2014 14:45

*zucht*

graaf de bethune 25 maart 2014 14:56

Loge rechters hé, logerechters. En laat nu juist veel sossen lid zijn van de loge, ook liberalen natuurlijk, daar ontmoeten ze de rechters en kunnen ze beslissingen bijsturen of in bepaalde richting laten evolueren, de ene laten veroordelen, de andere laten vrijspreken, zoals arrogante Verhofstadt nooit onder stoelen of banken stak dat hij het toenmalige Vlaams Blok zou verslaan in Gent, en het was niet electoraal bedoeld maar via gerechtelijke uitspraak.......... only in Belgium, only in Belgium

Klein Licht 25 maart 2014 16:27

Schaf gewoon de parlementaire onschendbaarheid af voor verkeersovertredingen. Voila opgelost moet niet moeilijker zijn.

Another Jack 25 maart 2014 16:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door graaf de bethune (Bericht 7072998)
Loge rechters hé, logerechters. En laat nu juist veel sossen lid zijn van de loge, ook liberalen natuurlijk, daar ontmoeten ze de rechters en kunnen ze beslissingen bijsturen of in bepaalde richting laten evolueren, de ene laten veroordelen, de andere laten vrijspreken, zoals arrogante Verhofstadt nooit onder stoelen of banken stak dat hij het toenmalige Vlaams Blok zou verslaan in Gent, en het was niet electoraal bedoeld maar via gerechtelijke uitspraak.......... only in Belgium, only in Belgium

Verhofstadt is geen logebroeder.

Pericles 25 maart 2014 16:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 7073088)
Verhofstadt is geen logebroeder.

Heeft hij dat tegen u verteld ? :lol:

Another Jack 25 maart 2014 16:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pericles (Bericht 7073092)
Heeft hij dat tegen u verteld ? :lol:

Neen, ik weet wel meer zaken die niet persoonlijk tegen mij verteld werden.

Pericles 25 maart 2014 16:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 7073094)
Neen, ik weet wel meer zaken die niet persoonlijk tegen mij verteld werden.

In je second life misschien. :lol:

Another Jack 25 maart 2014 16:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pericles (Bericht 7073097)
In je second life misschien. :lol:

Zo weet ik bijvoorbeeld dat president Obama vanavond in België is, zonder dat hij me dat persoonlijk verteld heeft.
Straf he?

Pericles 25 maart 2014 16:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 7073101)
Zo weet ik bijvoorbeeld dat president Obama vanavond in België is, zonder dat hij me dat persoonlijk verteld heeft.
Straf he?

Dat weet iedereen , vertel eens iets wat niet iedereen weet.
Schakel desnoods over naar second life modus.

Knuppel 25 maart 2014 16:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Klein Licht (Bericht 7073082)
Schaf gewoon de parlementaire onschendbaarheid af voor verkeersovertredingen. Voila opgelost moet niet moeilijker zijn.

Als iedere Belg gelijk is voor de wet zoals dat in de grondwet staat zijn er nog veel minder problemen.

Another Jack 25 maart 2014 16:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pericles (Bericht 7073104)
Dat weet iedereen , vertel eens iets wat niet iedereen weet.
Schakel desnoods over naar second life modus.

Jij wist niet dat Verhofstadt geen logebroeder is.
Ik kan moeilijk inschatten wat jij allemaal niet weet.
Maar ik vrees dat mijn kleine tablet die hoeveelheid data niet aan kan.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be