![]() |
De Wever bij de minst actieven van Vlaams parlement
|
Wilt ge nu echt dat ik een draadje ga oprichten over:
De Wever is meest actief buiten het Vlaams Parlement, namelijk daar waar de leden van zijn partij en zijn kiezers net willen dat hij actief is; namelijk op die plaatsen waar wij van denken dat men het meest kans heeft om de Vlaamse zelfstandigheid te bewerkstelligen ... ? . |
Dat wil ik niet direct hoor, ik zou liever willen dat je je amuseert bij de bingo deze namiddag.
Ten overvloede blijkt wel dat het gecumuleer van de grote leider niet enkel zijn gezondheid aantast maar ook zijn werkijver. De kracht van verandering? Samen met patrick janssen de minst actieve parlementsleden |
En als hij te bang is om in debat te gaan, gebruikt hij zijn zeteltje in het parlement als excuus.
|
Alle stokjes helpen om la belgique te redden.
|
Je kunt 100 onzinnige schriftelijke vragen indienen, of 2 zinnige.
Wat is het best? Trouwens, precies of de workload van een politieker te meten valt aan het aantal interpellaties of schriftelijke ragen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
En wat gebruikt Di Rupo als excuus? Hij denkt op die manier (niet alleen) een debat over confederalisme te vermijden. |
Citaat:
Ze zouden dat soort politiekers moeten uitbetalen per zitting die volledig uitgezeten wordt. Want die mensen verbrassen ons belastingsgeld. Wees maar zeker dat ze dan zouden aanwezig zijn. |
Citaat:
|
Citaat:
Enerzijds is hij niet genoeg actief in het Vlaamse Parlement. Anderzijds als hij er WEL is, dan gaat hij op de vlucht voor een debat. Wat is het nu. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
. |
Citaat:
En staat het mij ook vrij om mijn eigen politieke gedachten te hebben? Of moet ik daarvoor de les gespeld worden door Iemand uit Laeken die de diesel voor zijn boot niet kan betalen? . |
Citaat:
|
Toch logisch? je kan niet én voorzitter zijn én burgemeester van 's lands grootste stad én dan nog eens volwaardig parlementair. dat is gewoon niet te combineren. Janssens was indertijd daardoor ook al een van de minst actieve parlementairen.
Ik herhaal mijn oude pleidooi van vroger: voer een cumulvervod in voor burgemeester en parlementair. Je kan immers niet beide jobs op gelijke volwaardige wijze uitvoeren. |
VDL is trouwens niet de enige hoogleraar die in de politiek zat en tegelijk ofwel minister of parlementair was (Gaston Eyskens, Mark Eyskens, Lode Vereeck, Boudewijn Bouckaert, Marleen Temmerman, Hugo Van den Berghe,... om er maar een paar op te noemen.).
Dat is trouwens geen politiek ambt en kan je dus niet verbieden, net zo zeer er ettelijke ministers en parlementairen formeel nog steeds als advocaat optreden of zaakvoerder zijn. Maar de overheid kan wel degelijk een cumulverbod tussen politieke mandaten invoeren en heeft dit ook al gedaan: zo is het bevoorbeeld een onverenigbaarheid om provincieraadslid en parlementair te zijn. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:03. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be