Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Vermassen laat beslag leggen op schadevergoeding moordenaar Kitty (https://forum.politics.be/showthread.php?t=200041)

Universalia 25 maart 2014 22:59

Vermassen laat beslag leggen op schadevergoeding moordenaar Kitty

Bron

Detail tekst:

Citaat:

Meester Jef Vermassen, de advocaat van de ouders van Kitty Van Nieuwenhuysen, zal alles in het werk zetten om beslag te laten leggen op de schadevergoeding van 5.000 euro die een van de moordenaars van de politieagente toebedeeld heeft gekregen. De drie mannen die veroordeeld werden voor de roofmoord, hebben nog geen cent schadevergoeding betaald en de ouders hebben het Fonds voor Slachtoffers van Opzettelijke Gewelddaden aangesproken. "Ik moet dus wel beslag laten leggen op dat geld", zegt meester Vermassen.
Ik kan Meester Vermassen daar geen ongelijk in geven want dat betalen van 5000€ aan een moordenaar(s) is er zwaar over. 8O

Citaat:

Een wet uit 2005 stelt dat gedetineerden dat regime moeten kunnen aanvechten, maar de regering heeft die wet nog altijd niet in de praktijk gebracht.
Dat is dan weer iets dat volgens mijn bescheiden mening nooit in de praktijk mag omgezet worden zo een idiote wet.

Een (lust)moordenaar/roofmoordenaars hebben geen rechten meer, hebben niets meer te eisen en dat heeft hij/zij zich zelf aangedaan en hoeft hij/zij daar naar niemand anders een steen voor te gooien.

Die moeten tijdens het uitzitten van hun straf naar de muren van hun cel zitten staren en blij zijn dat ze nog eten krijgen.

Wat een slag in het gezicht weeral voor ouders en familieleden van Kitty Van Nieuwenhuysen.

Bobke 25 maart 2014 23:04

Zou er nog aan mankeren

Xenophon 26 maart 2014 10:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 7073538)
Bron

Detail tekst:

Ik kan Meester Vermassen daar geen ongelijk in geven want dat betalen van 5000€ aan een moordenaar(s) is er zwaar over. 8O

Dat is dan weer iets dat volgens mijn bescheiden mening nooit in de praktijk mag omgezet worden zo een idiote wet.

Een (lust)moordenaar/roofmoordenaars hebben geen rechten meer, hebben niets meer te eisen en dat heeft hij/zij zich zelf aangedaan en hoeft hij/zij daar naar niemand anders een steen voor te gooien.

Die moeten tijdens het uitzitten van hun straf naar de muren van hun cel zitten staren en blij zijn dat ze nog eten krijgen.

Wat een slag in het gezicht weeral voor ouders en familieleden van Kitty Van Nieuwenhuysen.

En tegen dat Vermassen klaar is met die zaak zullen de ouders van Kitty nog maar een paar duizend € moeten bijleggen bij die 5000€ voor zijn honorarium.

Klein Licht 26 maart 2014 13:52

TV-advocaten zoals Vermassen nemen zo'n zaken met veel plezier gratis aan. Eén sukkelaarke helpen op TV en ze komen van heinde en verre om uw kantoor in te huren.

andev 26 maart 2014 18:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 7073947)
En tegen dat Vermassen klaar is met die zaak zullen de ouders van Kitty nog maar een paar duizend € moeten bijleggen bij die 5000€ voor zijn honorarium.

Een weer moet je dat soort krapuul "verdedigen" op één of andere manier...
Terwijl een kogel door zijn kop of een laatste spuitje zoveel eenvoudiger en goedkoper zou zijn geweest...
En toch moet men een beetje anders beginnen reageren tegen al dat krapuul, wat voor mensen zijn we op de duur nog? Onnozele mosselen?
Respect en rechten voor moordend krapuul: die durven tenminste nog iets!

Zipper 26 maart 2014 19:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door andev (Bericht 7074565)
Een weer moet je dat soort krapuul "verdedigen" op één of andere manier...
Terwijl een kogel door zijn kop of een laatste spuitje zoveel eenvoudiger en goedkoper zou zijn geweest...
En toch moet men een beetje anders beginnen reageren tegen al dat krapuul, wat voor mensen zijn we op de duur nog? Onnozele mosselen?
Respect en rechten voor moordend krapuul: die durven tenminste nog iets!

Er wordt helemaal niemand "verdedigd", maar vergeet ook niet dat Vermassen "groot" is geworden door zelf verdachten op assisenzaken te verdedigen. Ik denk dat hij tijdens zijn "top-jaren" zo'n slordige 14 vrijspraken heeft bekomen ; en onder ons gezegd en verder gezwegen, ben ik zo goed als zeker dat die ook niet alle veertien echt onschuldig zullen geweest zijn (maar goed, hij heeft ze vrij gekregen).
Hij is zeer getalenteerd (ik wil hem liever niet tegen hebben) en kan een jury van zijn gelijk overtuigen, of het nu als verdediger van een verdachte is of als verdediger van nabestaanden van slachtoffers (burgelijke partij)

Xenophon 26 maart 2014 19:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 7074581)
Er wordt helemaal niemand "verdedigd", maar vergeet ook niet dat Vermassen "groot" is geworden door zelf verdachten op assisenzaken te verdedigen. Ik denk dat hij tijdens zijn "top-jaren" zo'n slordige 14 vrijspraken heeft bekomen ; en onder ons gezegd en verder gezwegen, ben ik zo goed als zeker dat die ook niet alle veertien echt onschuldig zullen geweest zijn (maar goed, hij heeft ze vrij gekregen).
Hij is zeer getalenteerd (ik wil hem liever niet tegen hebben) en kan een jury van zijn gelijk overtuigen, of het nu als verdediger van een verdachte is of als verdediger van nabestaanden van slachtoffers (burgelijke partij)

Inderdaad, toen Vermassen Horion verdedigde, de slachtoffers waren maar bijzaak.

Heel zijn tegenwoordige truut, de slachtoffers dit, de slachtoffers dat, het enige dat van tel is dat is zijn kassa.

Zipper 26 maart 2014 19:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 7074602)
Inderdaad, toen Vermassen Horion verdedigde, de slachtoffers waren maar bijzaak.

Heel zijn tegenwoordige truut, de slachtoffers dit, de slachtoffers dat, het enige dat van tel is dat is zijn kassa.

dat is bij de meeste advocaten wel zo, en eigenlijk is daar weinig mis mee ; uiteindelijk werkt iedereen voor de kost. Maar hier nu doen alsof hij de nabestaanden van slachtoffers belangrijk zou vinden, vind ik er lichtjes over. Hij doet gewoon zijn job, punt uit.
En het is sinds zijn "verlies" bij de zogenaamde Beerputmoord (een proces dat hij trouwens verloor tegen zijn toenmalige grote concurrent Van Eeckhout), dat hij lang gestopt is met assisenzaken ; het is geweten dat hij maar heel slecht kan verliezen, en dan nog tegen Piet Van Eeckhout).
Later is hij dan terug herbegonnen, maar enkel burgelijke partijstellingen.

Zipper 26 maart 2014 19:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 7074602)

Horion was zijn springplank ; voor de zaak Horion kende niemand Jef Vermassen.

From_Vlaanderen 26 maart 2014 20:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 7073947)

10000 om iets op te starten. Het honorarium ligt nog wat hoger.

BigF 15 april 2014 10:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Klein Licht (Bericht 7074205)
TV-advocaten zoals Vermassen nemen zo'n zaken met veel plezier gratis aan. Eén sukkelaarke helpen op TV en ze komen van heinde en verre om uw kantoor in te huren.

Vermassen gratis werken om op tv te komen?

Das goei nieuws voor alle 'tv-waardige' criminelen!
Vermassen werkt gratis als we maar op tv komen.

Neenee, zo simpel werkt het niet hoor.

BigF 15 april 2014 10:27

Trouwens, als die mensen een verzekering rechtsbijstand hebben wordt Vermassen door die verzekering betaald.

vlaams realist 15 april 2014 11:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BigF (Bericht 7099261)
Trouwens, als die mensen een verzekering rechtsbijstand hebben wordt Vermassen door die verzekering betaald.

Bestaat dat echt, verzekering rechtsbijstand voor burgelijke zaken? Dat het bestaat bij de autoverzekering dat weet ik. Post is een voorbeeldje.

reservespeler 15 april 2014 11:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 7074581)

Inderdaad, vraag maar aan EC

BigF 18 april 2014 10:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlaams realist (Bericht 7099434)
Bestaat dat echt, verzekering rechtsbijstand voor burgelijke zaken? Dat het bestaat bij de autoverzekering dat weet ik. Post is een voorbeeldje.

Voor zo ver ik op de hoogte ben ging het hier over moord (assisen) op hun dochter dus veronderstel ik dat die mensen in die rechtszaak betrokken zijn als burgelijke partij. En assisen is strafrechtelijk, niet burgerrechtelijk.

De afhandeling van de daarbijhorende schadevergoedingen hoort daar eveneens bij.

Ik ga niet in detail treden maar ik heb al 12 jaar een advocaat zitten op een zaak waarin ik geld moet van degene die verantwoordelijk is voor de dood van een familielid. En die advocaat is altijd al betaald geweest door mijn verzekering rechtsbijstand. Omdat het een strafrechtelijke zaak betreft.
Ik veronderstel dat ik geen uitzondering ben…

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be