![]() |
Hoe het stadsbestuur van A de sinksenfoorproblematiek mismeestert
Kort na de start van de nieuwe coalitie in antwerpen ging men eens snel de problematiek van de sinksenfoor aanpakken. Na wat strapatsen over en weer bleek het weer volledig vast te zitten. Nu het stadsbestuur powerplay wil voeren en hen gedwongen wil verhuizen beslissen de foorkramers dan maar de singel totaal te blokkeren.
Benieuwd of het stadsbestuur nu eerder naar de foorkramers gaat willen luisteren, of toch maar de kant zal blijven kiezen van de vastgoedsector. Citaat:
http://www.knack.be/nieuws/belgie/bo...al-135357.html De duizenden mensen die vast zitten en niet of veel te laat op hun werk geraken zullen wellicht ook wel hopen dat het stadsbestuur wat realisme in haar beleid legt in plaats van enkel de bevriende immo sector te willen plezieren en dan maar de sinksenfoor wegpest. |
Citaat:
http://forum.politics.be/showthread.php?t=200051 |
Citaat:
|
Ach, de foor is niet meer van deze tijd; trekt enkel nog marginaal volk aan
Wat is nog de meerwaarde van kermissen? Geluidsoverlast, de ranzige geur van friet-, wafel- en hamburgerkramen, afval in de omliggende straten... Hoe sneller ze verdwijnen, hoe liever. |
Ik ben tegen het gijzelen van burgers en het blokkeren van straten en wegen. MAAR, het is een grove schande wat ze met de foorkramers doen.
Laat die mensen ineens doorrijden naar de zuiderdokken en laat ze de sinkenfoor opstellen zoals het hoort. De sukkels die zijn gaan klagen over overlast hadden eerder moeten nadenken voor ze iets kochten. Wie een huis koopt naast een boerderij moet achteraf ook niet klagen dat er koeien lopen in de weide ernaast. Mss kunnen ze overeen komen en de klagers tijdelijk in een caravannetje in Borgerhout laten leven tijdens de sinksenfoor, 't is er toch zo goed en veilig... |
Iedereen gelijk of partheid op het forum?
Citaat:
Wij willen toch nogmaals graag herhalen dat dit forum naar ons weten toegankelijk is voor iedereen en dit volgens zijn eigen middelen. Het kan de bedoeling niet zijn dat bepaalde bezoekers zich hoger gaan inschatten. Het kan de bedoeling niet zijn om hier voor sommigen een drempelvrees te installeren. Verder zijn er op dit forum ook nog eens "mediators" aan wie bepaalde mensem de les niet hoeven te spellen of initiatieven te nemen die niet overeenstemmen met de geest van vrije meningsuiting voor allen. Het complex van te denken dat een goed gebrachte onderwerp er alleen maar een kan zijn dat zonder taalfouten of door een mixt zou zijn is overbodig. Nu maar afwachten of hier reactie op komt of het weeral bij een superieur... monoloog blijft. Het is niet aan anderen om te zeggen hoe hier moet/kan gespost worden, dit is erover! |
De foor is een klote-dossier dat het huidig stadsbestuur geërfd heeft van voorheen, met destijds als masterpiece het onnozele vonnis van een wereldvreemde rechter.
Hoe dan ook, volgens democratische principes is het aan het stadsbestuur om knopen door te hakken, wanneer het gaat om de "verdeling van de openbare ruimte ... bla bla ..". De foorkramers, net als iedereen, hebben het recht om hun stem te laten horen, maar wel liefst op een wettelijke en fatsoenlijke manier. Dus niet met een stad te gijzelen. De laatste tien, twintig jaar loopt het nogal mis bij ons, met het toelaten en gedogen van onfatsoenlijke manieren van betogen. Vb dat ik vind: van autostrades blijf je af. Vb dat ik vind: kruispunten blokkeer je maar zeer kort; je maakt je punt en je bolt het af zodra burgemeester en politie dat vragen. Onbegrijpelijk dat van de andere kant, men dan weer te streng is, vb met het recht om (waardig) te betogen in de Wetstraat voor het parlement, of voor het koninklijk paleis. En helemaal onwaardig, de manier waarop men in Brussel met de voeten van de Vlaamse Volksbeweging speelt. Dat is nog al een voorbeeld, dat is nog al eens publiciteit, voor de Schotse, Catalaanse, Baskische ... gasten volgende zondag. . |
Citaat:
|
Citaat:
En ik zeg dat met nul komma nul sympathie voor de vlaamse volksbeweging. Maar het recht om te betogen kan men niet zomaar arbitrair beknotten. Mayeur moet blijkbaar nog veel leren, of loopt zwaar naast zijn schoenen. |
Citaat:
2* De foorkramers hebben geen gelijk. Een foor met kramen op een plaats zoals de Zuiderdokken is voorbijgestreefd en niet meer van deze tijd. Een andere plek, buiten de stad en met parkeergelegenheden is veel logischer, het had al lang geleden moeten worden geregeld. 3* Hoe dan ook, het blokkeren en gijzelen van een ganse stad omwille van hun eigen onvrede is crimineel. Het begrip dat ik nog kon opbrengen voor hun onrust is totaal verdwenen. Voor mijn part, en waarschijnlijk voor vele Antwerpenaren die hen eerder gunstig genegen waren, mogen ze vanaf nu met hunne ganse foor de pot op. |
Citaat:
Het was de bedoeling om een soort volksfeest te organiseren in het Jubelpark; daar waren al vele voorbereidende vergaderingen voor geweest, oa met de flikken en brandweer ..., maar de bevoegde Brusselse burgemeester voert vertragingsmaneuvers uit, zodat nu noodgedwongen alleen maar een gewone betoging mogelijk is. (een gewone betoging die meer hinder oplevert voor de Brusselaar, zelfs al is het maar op een zondagmiddag ...) . |
In plaats van dan blij te zijn dat dit college een nieuwe locatie vond na dat wansmakelijk geklaag van die buurtbewoners met die advocaten-trut zonder enige scrupules...
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik ben ook geen kermisfan. Maar zolang er mensen naar de kermis gaan, en zo lang er mensen zijn die willen werken en hun brood verdienen als foorreiziger, gun ik beide categorieën hun ding. En dat is dan niet meer of niet minder dan mijn persoonlijke mening. . |
Citaat:
Ik vrees dat heel deze soap er uiteindelijk toe zal leiden dat de Sinksenfoor gewoon wegtrekt uit Antwerpen. |
Citaat:
|
Citaat:
Maar de vorige stadsbesturen hebben het probleem, net als vele andere problemen (bijvoorbeeld drugdealers etc...) gewoon genegeerd en laten rotten. Het huidig bestuur pakt de zaken aan. Dat lijdt geen twijfel. Dat jullie onvoorwaardelijke anti's staan te kwijlen ook niet. |
je kan het stadsbestuur niet verwijten dat de foor moet verhuizen, als de rechter daaromtrent een uitspraak doet. Wie dat wel doet is een goedkope populist
|
Citaat:
Kherbache telt niet mee. :roll: |
Citaat:
Sinskenfoor op zuiderdokken, werd er gezet omdat de marginale, sukkelaars en armen indertijd niet konden protesteren dat gebied is ontwikkeld geraakt en de rijken kunnen wel protesteren. ge kunt zeveren over rijke stinkerds maar ook de armen daar hebben al 30j last van die foor. 's nachts, zatlappen, overlast,... de foor zelf staat daat maar moet doorgaans tegen middernacht sluiten (als het feest eigenlijk begint) aan den overkant vd Schelde hebt ge hectaren weiland waar ge 24/24 uwe sinksenfoor kunt openhouden en da's 20 minuten wandelen vd zuiderdokken. ik snap da probleem ni |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:10. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be