![]() |
Nederlands is en blijft een tweederangstaal in België
Was vandaag aan het werken bij klanten en de TV stond op het bezoek van Obama in Waregem.
Stiekem een beetje meegekeken en het volgende viel me op. Na het groeten van de vlag zong men het Amerikaanse en Belgische volkslied. Het eerste in het Engels en het tweede in het ..... Frans. Persoonlijk vind ik dit niet kunnen, dit is een grove flater. Indien Obama in Bastonge was geweest en men zong het nationaal volkslied in het Nederlands. Dan was het kot te klein geweest. Dit is (alweer) een voorbeeld dat voor het buitenland België een Franstalig land is. Zolang België blijft bestaan zal het Nederlands een tweederangstaal blijven. Ik begin me daar meer en meer aan te ergeren. Zover zelf dat ik besloten heb om in België nergens geen Frans meer te spreken maar Engels. Indien ik de moeite moet doen om een andere taal te spreken dan de tegenpartij ook. Je weet wel : Liberté, égalité, fraternité ;-) |
Een schande inderdaad !
Maar 't was misschien om het principe van "et pour les flamands la même sauce" te herdenken. . |
Citaat:
Het belgisch volkslied kan me gestolen worden maar juist is juist. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Toch raar dat die Walen hun economie het altijd zoveel slechter doet, met meer werklozen enz. Ook al beweren ze dan dat we minderwaardig zijn, ons geld hebben ze nodig of ze moeten een andere lamme goedzak vinden die hun rekeningen betaalt. |
Citaat:
De Belgische regering beslist over de taal van het volkslied |
Tja , franstaligen hebben nu eenmaal veel noten op hunne zang.
|
Een kaakslagdraad, dat was lang geleden.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Over exact 60 dagen zien we wie Bart De Wever kan evenaren. :oops: |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Zo zag ik gisteren een bijeenkomst van een organisator van een wielerwedstrijd met de sportbestuurdes om meer informatie te geven over de hinder die ze zouden ondervinden door het bezoek van Obama. De bijeenkomst was in Waregem en was volledig in het Frans. En zeggen dat de naam van de koers dan '' Dwars door Vlaanderen ''is. 8O |
Citaat:
|
Citaat:
Daarbuiten is het schaterlachen. |
Citaat:
Ik deel van harte uw mening over dat Belgisch volkslied. Het ding is niet alleen gecomponeerd in de typische Franse bourgeois-stijl van de 19e eeuw, het heeft bovendien nog steeds geen Nederlandse naam. Als dat na 184 jaar nog steeds niet kan dan hoeft het voor mij volstrekt niet meer. Dat ze het maar zo laten, voor de luttele jaren dat la Belgique nog bestaat loont het de moeite niet meer. |
De zangeres was een Amerikaanse militaire. Blijkbaar.
Wat een expertise dat ze de Marseillaise niet zong. Alhoewel, wie zou het opgemerkt hebben, buiten Di Rupo. Wie is er verknocht aan dat deuntje ? . |
Citaat:
Leterme!!! Maar ja, die heeft dan ook "un papa wallon"... |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:16. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be