![]() |
Te weinig volk? Wees dan minder ziek!"
Citaat:
Citaat:
Lees meer Goed bezig daar in Antwerpen. Ze willen kinderververzorgster blijkbaar snel terug op de lijst met knelpuntberoepen. Misschien moet ze zich eens afvragen waar het hoge ziekteverzuim vandaan komt. Het zal door deze motiverende woorden zeker niet dalen. Zijn er eigenlijk nog beroepsgroepen over die ze nog niet hebben geschoffeerd? Binnenkort kunnen ze weer verontwaardigd zijn als er acties komen van het personeel. |
Dat het ziekteverzuim een probleem is geworden in de openbare en gesubsidieerde diensten is een feit !
Dat mag toch nog gezegd worden. Bovendien stelt men vast dat het altijd dezelfden zijn , die in een afdeling "ziek" zijn. Het zijn ook altijd dezelfden die ze mogen vervangen en die groep wordt dit beu. |
Citaat:
|
8% ziekteverzuim
is bijna 20 dagen / jaar / persoon is wel zeer veel |
Citaat:
|
Ik denk dat het hoofd van het antwerpse stadsbestuur niemand lessen hoeft te geven over ziekteverzuim ;-)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Is dat die van die broodjeszaak?
Dat krijg je als je zo een mensen politiek laat doen he |
Citaat:
|
Citaat:
Van het ontstressen waar ze een paar jaar geleden zoveel over bezig waren hoor je ook niets meer, nochtans zou het voor veel mensen helpen om het iets rustiger aan te doen. Het kalmer aan moeten doen om ziektes te vermijden is niet enkel voor burgemeesters natuurlijk... Wat eigenlijk nog erger is, is dat een politieker ziektes gaat linken aan lui zijn of geen zin hebben om te werken... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
:rofl::rofl::rofl: |
Schitterend initiatief van Nabilla, het enorme ziekteverzuim om aan werk te snappen en de te lakse houding van de overheid ertegenover is langer een probleem. Stop met mensen die systematisch niet naar hun werk komen te belonen, bestraf ze beter.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Nog commentaar? |
Citaat:
Maar ik zou toch ook wel eens de gemiddelde leeftijd willen kennen. Als er een hele ploeg "vruchtbare" kinderverzorgsters zijn, die ieder een paar kinderen maken (of meer, in geval het allochtone kweekpoezen zijn), dan ligt het ziekteverzuim uiteraard een pak hoger dan in een team met meer diverse samenstelling. Ik heb nooit geweten dat "oudere" (wat dat ook moge betekenen) werkneemsters meer ziek zijn dan zwangere werkneemsters. Als men daarbij dan nog de vrije dagen neemt wegens ouderschapsverlof en men heeft om het jaar een zwangerschap, dan schiet er van "werken" praktisch niks meer over, maar de cijfers tellen je wel mee in het totaalpakket. Ik hoorde het verhaal van poetsvrouwen die zo gemakkelijk meer dan een jaar thuis kunnen blijven door het opeenstapelen van bevallingsverlof, ouderschapsverlof, vakantiedagen en dan terug zwanger zijn en opnieuw beginnen. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:59. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be