![]() |
MR doet de deur op slot voor staatshervormingen ( artikel 195)
http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/VK14/1.1923079
Wat te verwachten was. De Franstalige liberalen gaan artikel 195 niet voor herziening vatbaar verklaren. Dus geen gefoefel meer met de grondwet voor nieuwe staatshervormingen. Het is weerom een opgestoken vinger van de MR naar de separatisten. |
Citaat:
Alweer een bijkomende reden voor de Vlaamse onafhankelijkheid. Dan kan de MR zo veel vingers opsteken als ze zelf willen in Wallo-Brux ;-) |
Al goed dat je toegeeft dat er, nog maar eens, gefoefeld werd met de grondwet.....
Het lag trouwens in de lijn der verwachtingen dat het éne artikel dat alles mogelijk moet maken wat de traditionele partijen in gedachten hebben deze keer zou geblokkeerd worden. Dat het de Franstaligen zouden zijn die het initiatief ter zake zouden nemen was ook te verwachten. Het zal ook niet het laatste zijn waarmee het regiem haar macht probeert te houden, maar of het zal helpen is zeer de vraag. Als het samenvallen van de verkiezingen niet het verhoopte resultaat oplevert, maar integendeel onvoorziene negatieve effecten heeft, kan ook het niet herzien van artikel 195 heel andere gevolgen hebben dat deze die 'men" ermee hoopt te voorkomen. |
Citaat:
.. uw antwoord bevestigt mijn vermoeden .. de houding van MR opent het pad voor het premierschap van le beau Didier .. door te weigeren om de volgende regering grondswetwijzigende bevoegdheid te geven hoeft het nv-a zich nu niet langer in allerlei bochten te wringen om het confituralisme uit te leggen aan de kiezer .. en kan het nv-a terug voluit hun geliefkoosde Calimero rol gaan oppakken ('zie je wel .. we mogen zelfs niet over het confituralisme praten') .. slimme jongens die neo-liberale Walen .. |
Citaat:
Wat verwacht jij ? |
Ik heb al meermaals geschreven dat ik geen uitspraken durf te doen over de verkiezingsuitslag. En nog minder over wat er daarna zal gebeuren. Ik weet alleen dat we wel eens voor verrassingen kunnen komen te staan die NIEMAND heeft voorzien.
|
Citaat:
|
Citaat:
Moeten we misschien u 1€ geven ook nog? |
Citaat:
Wij gaan voor de Vlaamse regering en de Vlaamse onafhankelijkheid ;-) |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Vergeten van op een andere nick te duwen?
|
Citaat:
Iets drie keer na elkaar zeggen in de hoop dat het toch maar niet zou gebeuren :roll: |
Citaat:
|
Dat maakt niets uit, er is geen enkele partij vragende partij voor een staatshervorming. Ook de N-VA niet.
|
Citaat:
|
Citaat:
Zeker is echter dat er nog vééééééééééééééél minder "Belgen" achter de onafhankelijkheid stonden in 1830, en toch was het op enkele weken gepiept. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:51. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be