thePiano |
10 september 2004 11:24 |
Het Blok en de herovering van Brussel. De leugens van JvdB.
Citaat:
Oorspronkelijk bericht door Jan van den Berghe
[size=3]Nergens en nooit heeft het Vlaams Blok gesteld dat Brussel "vervlaamst" moet worden[/size].
|
Citaat:
Het VB wil Brussel terug bij Vlaanderen annexeren. Hoe lang mogen ze na de annexatie nog Frans praten denk je?
In zijn VB-toetredingsverklaring (1 januari 1999 ) verduidelijkt VB-Volksvertegenwoordiger en Partijraadslid Guido Tastenhoye meteen zijn nieuwe liefde:
Ik ben niet extreemrechts, al wil ik me nu ook niet meteen een linkse rakker noemen. Ik ben geen racist, ik ben geen fascist en ik ben geen neonazi. (..) Ik vind dat het Vlaams Blok ter zake veel te tolerant is, door de grofste beledigingen over zich heen te laten gaan.
Als bewijs van eer en trouw aan zijn nieuwe partij maakt hij zijn vijfpuntenverklaring bekend die in een notendop zo kan samengevat worden:
1. Brussel hoort bij Vlaanderen, moet weer volledig vervlaamst worden en er terug de hoofdstad van worden.
2. Wallonië moet afgestoten worden wegens zgn. economische rem op de verdere economische ontwikkeling van Vlaanderen.
3. Veiligheid kan enkel effectief uitgebouwd in een onafhankelijk Vlaanderen daar Belgische structuur immobilisme in de hand werkt.
4. Allochtonen terug naar huis. Tenzij volledige assimilatie: Vlamingen onder de Vlamingen.
5. Vertrouwen. Alleen het Vlaams Blok heeft 'propere handen'.
|
Citaat:
Oorspronkelijk bericht door Jan van den Berghe
[size=3]U laat immers uitschijnen dat dit het standpunt zou zijn van het Vlaams Blok. Dat was het evenwel niet. Op geen enkele manier[/size].
|
Andermaal een grove leugen van Jan vdB, die blijkbaar probeert de standpunten van het VB omtrent gevoelige punten, onder de mat te schuiven.
Even je geheugen opfrissen.
In het najaar zouden de Grondbeginselen van het VB terug herschreven worden, ik zeg wel zouden want dat staat nog niet vast. Tot zolang blijft de stichtingsacte van de partij van kracht.
Omtrent Brussel kan ik dit uit de Grondbeginselen citeren:
"Het Vlaams Blok eist dat alles, wat bij het ontstaan of in de loop van de geschiedenis van de Belgische staat Vlaams, Nederlands was, ook terug bij Vlaanderen en de Vlaamse gemeenschap komt.
Het Vlaams Blok bevestigt uitdrukkelijk dat Brussel en zijn randgemeenten tot Vlaanderen behoren. Het einddoel hierbij is: Brussel Vlaamse stad, Nederlands naar wezen, taal, cultuur en uitzicht.
Vanzelfsprekend krijgt Brussel, hoofdstad van de komende onafhankelijke staat Vlaanderen, als hoofdstad van Europa een bijzonder statuut.
Als overgangsmaatregel eist het Vlaams Blok de vastlegging van de nationaliteit te Brussel op basis van objectieve criteria van afstamming.
Taalfaciliteiten mogen in de toekomst nog alleen aangewend worden om gedenationaliseerde Vlamingen te Brussel en in de 19 gemeenten, en in de hierboven gemelde gebieden, terug aan te passen aan de Nederlandse taal en cultuur en hen zo tot volwaardige leden van de Vlaamse gemeenschap te maken. Overal elders worden ze afgeschaft."
|