![]() |
Kostprijs president - koning
Binnenkort gaan de Slovaakse presidentsverkiezingen hun tweede en beslissende ronde. In de Slovaakse media kon men onlangs lezen wat de Slovaakse president verdient tijdens als na zijn ambtstermijn (5 jaar).
- maandelijks brutoloon: 7.844 euro (integraal belastbaar) - forfaitaire representatiekosten: 1.327 euro (vrij van belasting) - wagen met chauffeur - pensioen van 1.000 euro maandelijks (belastbaar) Voortbordurend op een oude draad zou het interessant zijn cijfermateriaal van andere Europese landen te verzamelen. http://91.121.97.41/showthread.php?t=147928 |
Citaat:
Als men dan toch zo Europa de lucht in wil prijzen, waarom kan dat hier dan ook niet, voor alle lidstaten samen, 1 president en fini voor de rest? Kostprijs President- Koning, doet helemaal niet meer ter zake. |
Citaat:
|
De Tsjechische president moet het met een gelijkaardig bedrag als zijn Slovaakse ambtgenoot doen, maar de soms voorzien voor de uitoefening van zijn ambt ligt merkelijk hoger.
bruto maandsalaris: 196.500 Kronen (een goede 7.200 euro) (belastbaar) forfaitaire kosten: 173.300 Kronen (omgerekend 6.300 euro) (ook belastbaar) Speciale regeling: geen ziekteverzekering van overheidswege pensioen: wettelijke regeling voor iedere burger (ongeveer 5.000 Kronen, nauwelijks 200 euro) maandelijkse toelage bij pensioen (gekoppeld aan verplichtingen van politieke aard): 50.000 Kronen (1.800 euro) |
Citaat:
de enige reden waarvoor de PS dit Koningshuis nog tolereert. Totaal 16.025 miljoen € per jaar;een wereldrecord .:roll: |
Museum maken van koninklijk Paleis en de koning der Belgen onder de Belgen laten wonen. Een huisje en autootje als van Mujica, ex president van Uruguay lijkt me wel wat.
Wat is het voordeel van een koningshuis? Geeft het niet een boodschap aan de bevolking die in essentie haaks staat op democratische principes? Ooit dacht ik anders, maar nu besef ik dat ook koninklijke macht corrumpeert, en des te meer als er geen controle op is. Dutroux is een keerpunt geweest voor mij. |
Citaat:
|
Citaat:
President lijkt me toch veruit goedkoper Zelf de Amerikaanse president krijgt geen 2 miljoen per maand. In principe zouden dat beter afschaffen sowieso. Het is vrij belachelijk dat je onschendbaar bent je hele leven omdat je uit het juiste xxx bent gekropen als het ware. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:47. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be