![]() |
Crèche goedkoper dan thuis, voor deze die iets gelijker zijn dan de andere
Met die crèche in het nieuws vandaag was het een populair onderwerp in de pauzes, blijkbaar betaald een werkloze die een crèche nauwelijks echt nodig heeft slechts 1,56 euro per dag. Zo goedkoop kun je ze zelf niet eens kweken. Wie werkt betaald makkelijk 20 euro per dag.
Ze doen er werkelijk alles aan om die werkloze veel vrije tijd te geven en de werkenden te pesten. http://www.kindengezin.be/img/2014_i...ief_ouders.pdf |
Inderdaad ,en soms komen die ouders zelfs niet binnen de tijd hun kinderen afhalen!
Voor de creches is dit geen goede zaak, want werkende mensen betalen meer en brengen dus meer op, maar die moeten geweigerd worden, want in bv stedelijke creches genieten de anderen voorrang. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik ken mensen waarvan de man werkt maar officieel niets verdient (studenten-statuut), de vrouw niets doet (het zijn islamieten), en die hun kinderen naar de creche sturen. Het argument was "dat dan mijn vrouw rustig kan TV kijken ipv. met al dat gedoe altijd". Ze hadden ook zo een creche, in Antwerpen, waar normale werkende mensen wachttijden van 2 jaar hebben.
In het Leuvense vind je bijna niets meer voor kinderopvang. Wachttijden van meer dan een jaar, en hopen op uitvallen (miskraam, accident, verhuis) van iemand anders. Je krijgt subtiel de hint van misschien buiten groot-Leuven iets te zoeken, "misschien onderweg naar je werk?". Bij kinderopvang in "sociale" woonwijken krijg je keihard te horen dat je daar nooit kans zal maken als je geen sociaal geval bent, ook al woon je zelf daar ook. Je kan je op wachtlijsten zetten van creches waarvan men weet dat ze gaan uitvallen voor verbouwingen (maar dat staat natuurlijk nergens te lezen), dus meer tijdsverspilling. Mensen die 20km rijden voor hun kinderen naar de opvang te brengen in Teutereweutere, om dan terug te rijden naar hun job in Leuven/Brussel. Maar Mo en Fatima moeten rustig kunnen TV kijken he mijnheer! Ook hoera-geroep van het stad: "We vinden WEL een plaatsje voor 50% van de kinderen!" Welke 50% dat is, en wat de andere helft moet doen, ja daar zwijgen we best maar over. In Gent en Antwerpen is het nog stukken erger trouwens. |
Citaat:
Als aangegeven werk te duur is voor de werkgever, dan is het normaal dat ze in het zwart beginnen. Dat is niet de schuld van de werkloze. |
Aan al degene die hier lopen te mekkeren, hebben jullie eigenlijk die brochure gelezen?
KOTSMISSELIJK word ik van dit soort zever! Daar staat NERGENS in dat een werkloze 1,56 euro betaalt! Er staat alleen in dat de kost tussen de 1,56 euro en 27,71 euro per dag ligt voor de crèches die werken met een inkomstentarief. Wat de voorwaarde is om 1,56 euro te betalen, staat helemaal niet vermeld! Maar één of ander groot licht leest iets maar half, komt met loeiers van dt-fouten verontwaardigd zijn ongenoegen uiten en een hoop kuddebeesten zonder die ook maar de minste moeite doen om een keer iets te controleren, loopt al in ganzenpas 'schande' te roepen achter het eerste groot licht. Het is gewoonweg LACHWEKKEND! |
Citaat:
Trouwens de meesten hebben die brochure niet nodig, die weten dat al jaaaaren, |
Wie kweekt betaalt.
En om te betalen dient er gewerkt te worden. Precies sossenbroedmachines die creches. |
Citaat:
|
Citaat:
Ik hoor trouwens dat men tegenwoordig als werkende al van de eerste maand dat men weet dat er een kind op komst is al op zoek moet naar een creche om kans te maken een plaats te vinden. In Antwerpen moeten ze trouwens niet te veel zeggen over ongelijkheid als ik dit lees: Citaat:
edit ter aanvulling: ik ben wel van mening dat er streng moet gecontroleerd worden of dat zeer goedkope tarief in de creche effectief gebruikt wordt om werk te zoeken, en niet om met de vriendinnen te gaan winkelen en koffiekes te drinken. |
Citaat:
Dat is goedkoper dan dat ze de ganse dag thuis is (luiers, eten, zalfjes...) |
Citaat:
Kinderen maken, het opvoeden is voor anderen. |
Citaat:
Hieruit zie je dat je max 3662 euro mag verdienen als je 1 kind hebt om in het tarief 1,56 euro te vallen. Als je echter 4 kinderen hebt is dat al 25 000 euro. Werklozen met kinderen zullen dus zeker dit minimum betalen, alsook mensen met veel kinderen. Leuke formule trouwens: Als je 8 kinderen hebt mag je al 68 000 euro verdienen, dan kan je ze nog allemaal naar de creche sturen voor het minimum van 1,56 per kind. Die kinderdagverblijven krijgen daar nog 40-50 euro bovenop als subsidie trouwens (per kind per dag), anders zou het moeilijk houdbaar zijn. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:06. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be