![]() |
Albert Heijn op het matje geroepen bij Vlaamse premier vanwege te lage prijzen
ANTWERPEN - Corné Mulders, de bestuursvoorzitter van de Belgische tak van Albert Heijn heeft donderdag een gesprek met Kris Peeters, de minister-president van Vlaanderen. De premier wil uitleg over het prijsbeleid van AH.
De Belgische supermarktwereld is in rep en roer. . Overal waar de Nederlandse supermarktketen zich vestigt dalen de prijzen flink. Peeters heeft vorige week al in Belgische media gezegd contact te willen hebben met AH over het prijsbeleid van de super. Daarop heeft AH hem benaderd, aldus de woordvoerder. Het informele gesprek tussen de twee moet twijfels over de werkwijze van AH bij Peeters wegnemen. Dat meldt Nieuws.nl op basis van een bericht van persbureau Novum. Tijdens het gesprek wil Albert Heijn 'misverstanden ophelderen en vragen over onze manier van werken beantwoorden', heeft een woordvoerder van Albert Heijn gezegd, na berichtgeving over de kwestie in Het Financieele Dagblad. Flinke prijsdaling Dat AH een stuk goedkoper is dan de Belgische concurrentie komt mede doordat het concern Nederlandse prijzen hanteert. De prijsslag die daardoor ontstaat noopt ook Belgische supermarkten in actie te komen. Delhaize topman Frans Muller zei om tafel te gaan met de leveranciers. Hij wil dezelfde inkoopvoorwaarden als AH. Boeren vrezen inkomensverlies Belgische boeren en telers maken zich eveneens zorgen. Door de komst van AH zakken ook de prijzen in Belgische supermarkten en zij vrezen daardoor inkomensverlies. AH is goedkoper door langlopende afspraken met telers en is niet afhankelijk van producten (dagprijzen) op de groenteveiling. http://www.distrifood.nl/Buitenland/...mier-1493807W/ Dat is toch de omgekeerde wereld? Omdat de Belgische supermarkten prijsafspraken maken en omdat AH de concurrentie echt aangaat, wordt AH op het matje geroepen |
Citaat:
|
Citaat:
|
|
Citaat:
Verstaat iemand mijn punt op dit forum want het is gemakkelijk mij als Voka lul of "bol het maar af" uit te schelden. Als je onder prijsdruk van distributie ketens geen andere keuze hebt om te overleven dan te delocaliseren om tenminste nog de logistiek, marketing en administratie in België te redden. Dezelfde koopjesjagers eisen ook dat de leveranciers met verlies ten onder gaan. Heeft iemand mijn punt of praat ik hier tegen koeien? |
Kwaliteit is belangrijk , maar ik weet wel waar ik wat moet kopen :)
Dus ze dat ze met de prijzen spelen , ze doen maar !! Als hier in België alles de lucht in gaat , koop ik voortaan in NL !! |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
nee, cookie woont dicht bij de grens :-) |
Ik kan met het Openbaar Vervoer zo naar NL ,
vanwege mijn mindervaliditeit heb ik zo'n gratiskaart: http://int.benerail.com/UserFiles/Im...nkaar%20vz.jpg + begeleiderskaart !! Die krijg je enkel wanneer je daarvoor in aanmerking komt & gekeurd !! Ik heb dus iemand die telkens meegaat & tegelijkertijd ook kan winkelen , soms rijden we met de auto , ik betaal dan de naft :) |
Citaat:
|
Ik ben blij dat er een Albert Heijn nu in Antwerpen is :-) .. Vroeger ging ik dan op zondag mee met mijn zus naar Putte Kapellen om daar naar de AH te gaan lol
een c1000 mag er hier ook best komen :thumbsup: |
Citaat:
toevallig niet nee :-P |
Dan moet u ook accepteren dat leveranciers van distributie ketens onder prijsdruk delocaliseren.
Verstaat iemand mijn punt op dit forum want het is gemakkelijk mij als Voka lul of "bol het maar af" uit te schelden. Als je onder prijsdruk van distributie ketens geen andere keuze hebt om te overleven dan te delocaliseren om tenminste nog de logistiek, marketing en administratie in België te redden. Dezelfde koopjesjagers eisen ook dat de leveranciers met verlies ten onder gaan. Heeft iemand mijn punt of praat ik hier tegen koeien? |
Gipsy, wees gerust ik heb je punt .. lol, idem voor ALdi, Lidl enz. hé ;-)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Mais si c'était �* refaire zou ik nu zeggen kus mijn kloten en zou veel meer kunnen verdiend hebben zonder dat gevoel van verplichting. |
Citaat:
|
Citaat:
Diezelfde ketens gaan dan naar sweatshops in Bangladesh etc (waar ik niet kom) om dan hypocriet te roepen dat zij er niets met te maken hebben als een gebouw instort. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:34. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be