![]() |
Geen hoofddoekenverbod in Secundair Onderwijs
Nieuwe kaakslag voor de neutraliteit van het Secundair Onderwijs.
LDD en VB stemden voor het verbod op het dragen van de hoofddoeken, SP-a, CD&V, Groen en de N-VA stemden tegen het verbod. O-VLD onthield zich. http://www.gva.be/nieuws/binnenland/...onderwijs.aspx |
Citaat:
Ze zijn tegelijkertijd voor en tegen, navenant de persoon die de micro onder zijn neus geduwd krijgt. |
Jammer.
Ik heb zo het vermoeden dat dit sneuvelde, net zoals het hoofddoekenverbod aan loketten op vlaams niveau omwille van het feit dat dit niet opgenomen was in het regeerakkoord. Dat was toen ook de reden dat Bourgeois mocht komen zeggen dat het spel niet doorgaat. En dan gaat men nu zeker geen wetsvoorstel terzake dat uitgaat van een oppositiepartij goedkeuren. Sorry, zo werkt politiek niet. Het lijkt me aangewezen dat de politieke partijen nu reeds informeel proberen af te spreken om dit in het komende vlaamse regeerakkoord op te nemen. Dus een algemeen verbod in loketfuncties, en een algemeen verbod in de scholen. Enkel een wetsontwerp dat uitgaat van de meerderheid kan het beoogde doel halen. In het rijksonderwijs hebben ze het zelf durven oplossen. Als de andere netten dat niet durven moet het parlement het maar doen. |
Ach, wat is er mis met een hoofddoek? Mijn moeder (die les geeft aan grotendeels allochtone klassen) zegt dan altijd: "Voor mijn part komen ze in een harnas naar school, zolang ze maar beleefd zijn en hun les leren."
|
Citaat:
Dat dit 'onze' symbolen zouden zijn is trouwens wel echt verleden tijd. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Hoofddoeken, open grenzen, integratie nuldebotten en onduidelijk gezever over een onafhankelijk Vlaanderen... Dan kan je voor eender welke traditionele partij stemmen ook. :? |
Citaat:
Herinner u de nieuwjaarspeech van Annemans: 'Hallo wie heb ik aan de lijn?: https://www.youtube.com/watch?v=vEU3Sgll590 |
Citaat:
Maar gezien de hoofddoek letterlijk dient om als moslima herkend te worden zodat ze niet wordt lastiggevallen door hitsige moslimtestosteronboys (zie de koran 33.59) voel ik me zwaar geschoffeerd als mijn dochters in dezelfde klas moeten zitten met meisjes die duidelijke kenmerken moeten aantonen zodat ze niet verkracht worden door de Mohammedjes. Degenen die dan geen kenmerken van "niet-verkrachtbaarheid" vertonen - zoals mijn dochters - zijn dan loslopend wild. Dat dit geen fictie is, werd reeds genoegzaam bewezen door het filmpje "femme de la rue". Moest diezelfde mevrouw zich in abbaya hebben gehuld, zouden de commentaren verdwenen zijn, wegens "eigen volk waar we niet aan mogen komen". ![]() |
Citaat:
Een kerstboom blijft trouwens een kerstboom. Sinds enkele jaren hebben ze in mijn stad de klassieke kerststal vervangen door witte, gestileerde polyester beelden, is dat daarom minder religieus geladen? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Als men nu op het werk enkel paaseitjes meebrengt voor niet-moslims, zouden ze zich dan weer gediscrimineerd voelen?
|
[quote]Ik begin mij meer en meer vragen te stellen betreffende de N-VA[/QUOT
Vragen stellen? Als je nu nog niet door hebt dat de partij van de mediapanda zo PC is als de pest... Anders zouden ze die mediasteun ook niet krijgen he. |
Citaat:
Dus is de O-L-Vrouw Terduinenkerk in Koksijde minder religieus geladen dan de kathedraal van antwerpen? |
En de leerlingen zonder hoofddoek zijn dan minderwaardig tegenover degenen die wel een hoofddoek op hebben, allee, zo blijken moslims dat te zien, klopt dat?
Dan zorgt het toelaten van die hoofdoeken voor discriminatie. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:33. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be